BMW X5 M a X6 M: 575 koní, stovka za 4,2 s a 280 km/h

Seznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogalerie

Ani to moc dlouho netrvalo. BMW před pár dny vypustilo do světa úvodní video k tématu modelů X5 M a X6 M, dnes už je na světě kompletní tisková zpráva, video, fotografie i technické údaje. V obou případech se těšte na výkon 423 kW (575 koní), stovku za 4,2 s a omezovačem určenou maximálku 250 km/h.

První SUV automobilky BMW, model X5, slaví 15. narozeniny

První SUV automobilky BMW, model X5, slaví 15. narozeniny

BMW provedlo na autě očekávatelné změny. Oba dva modely dostaly agresivní přední nárazník, prahové nástavce, upravenou masku chladiče, zrcátka ve stylu M3/M4 a dozadu difuzor se čtyřmi koncovkami výfuk. Vše doplňují disky o velikosti 20 palců s pneumatikami Pirelli P Zero, které lze na přání vyměnit za kola o palec větší obutá do pneumatiky Michelin Pilot Super Sport UHP. Mimochodem zadní pneumatiky mají rozměr 325/35 R20, respektive 325/30 R21.

O nejostřejších BMW obecně platí, že se v interiéru příliš nepředvádí. Určitě si vzpomenete na starou X5 M, která neměla například ani kovové pedály. Nové generace pokračují ve stejném duchu. M přinese sportovní volant, kůží potaženou palubní desku, sportovní sedačky nebo upravený přístrojový štít. Nic, co byste si nemohli pořídit pro běžné verze. 

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

To nejzajímavější je samozřejmě pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4395 ccm disponuje výkonem 423 kW (575 koní) dostupným v rozmezí od 6000 do 6500 ot./min. Točivý moment vrcholí na 750 Nm, přičemž řidič má maximum momentu k dispozici od 2200 do 5000 ot./min. Přestože se hmotnost pohybuje kolem 2,3 tuny, vystřelí tato monstra na stovku za 4,2 s. V rozletu je utne omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. Za příplatek lze posunout maximálku na 280 km/h.

S motorem spolupracuje osmistupňová převodovka Steptronic. Spotřeba by se v kombinovaném cyklu měla dostat na 11,1 l/100 km, což dává ve spojení s nádrží o objemu 85 litrů celkem slušný teoretický dojezd. Úprav se dočkal samozřejmě také podvozek. Kromě toho, že je sportovnější, je také o centimetr nižší a dává řidiči na výběr mezi režimy Comfort, Sport a Sport+. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků