BMW X5 M a X6 M: 575 koní, stovka za 4,2 s a 280 km/h

Seznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogalerie

Ani to moc dlouho netrvalo. BMW před pár dny vypustilo do světa úvodní video k tématu modelů X5 M a X6 M, dnes už je na světě kompletní tisková zpráva, video, fotografie i technické údaje. V obou případech se těšte na výkon 423 kW (575 koní), stovku za 4,2 s a omezovačem určenou maximálku 250 km/h.

První SUV automobilky BMW, model X5, slaví 15. narozeniny

První SUV automobilky BMW, model X5, slaví 15. narozeniny

BMW provedlo na autě očekávatelné změny. Oba dva modely dostaly agresivní přední nárazník, prahové nástavce, upravenou masku chladiče, zrcátka ve stylu M3/M4 a dozadu difuzor se čtyřmi koncovkami výfuk. Vše doplňují disky o velikosti 20 palců s pneumatikami Pirelli P Zero, které lze na přání vyměnit za kola o palec větší obutá do pneumatiky Michelin Pilot Super Sport UHP. Mimochodem zadní pneumatiky mají rozměr 325/35 R20, respektive 325/30 R21.

O nejostřejších BMW obecně platí, že se v interiéru příliš nepředvádí. Určitě si vzpomenete na starou X5 M, která neměla například ani kovové pedály. Nové generace pokračují ve stejném duchu. M přinese sportovní volant, kůží potaženou palubní desku, sportovní sedačky nebo upravený přístrojový štít. Nic, co byste si nemohli pořídit pro běžné verze. 

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

To nejzajímavější je samozřejmě pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4395 ccm disponuje výkonem 423 kW (575 koní) dostupným v rozmezí od 6000 do 6500 ot./min. Točivý moment vrcholí na 750 Nm, přičemž řidič má maximum momentu k dispozici od 2200 do 5000 ot./min. Přestože se hmotnost pohybuje kolem 2,3 tuny, vystřelí tato monstra na stovku za 4,2 s. V rozletu je utne omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. Za příplatek lze posunout maximálku na 280 km/h.

S motorem spolupracuje osmistupňová převodovka Steptronic. Spotřeba by se v kombinovaném cyklu měla dostat na 11,1 l/100 km, což dává ve spojení s nádrží o objemu 85 litrů celkem slušný teoretický dojezd. Úprav se dočkal samozřejmě také podvozek. Kromě toho, že je sportovnější, je také o centimetr nižší a dává řidiči na výběr mezi režimy Comfort, Sport a Sport+. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogalerie
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků