BMW X5 Hybrid se spotřebou Priusu ukazuje prostředníček limitům CO2

BMW X5 Hybrid se spotřebou Priusu ukazuje prostředníček limitům CO2

Že ve Frankfurtu uvidíme naživo třetí generaci BMW X5, víme už dlouho. V noci se ale vynořily z hlubin internetu informace o hybridní variantě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní X5 se pyšní mj. novými litými koly o průměru 21 palců

Hnací soustavu modelu BMW X5 eDrive Hybrid Concept tvoří čtyřválec 2,0 l s twin-scroll turbodmychadlem, podporovaný elektromotorem o výkonu 95 koní. V tuto chvíli nejsou známy žádné podrobnosti o spalovacím motoru. Logicky se ale jedná o N20B20, který BMW zatím vyrábí ve variantách 184 koní/270 Nm a 245 koní/350 Nm. Pro aplikaci v rozložité X5 se samozřejmě nabízí výkonnější varianta... Sílu hybridního agregátu bude distribuovat pohon všech kol xDrive.

BMW X5 eDrive Hybrid dokáže na elektřinu uloženou v lithium-ion akumulátorech urazit vzdálenost až 30 km, popřípadě vyvinout bez aktivace zážehového motoru rychlost až 120 km/h. Zrychlení 0-100 km/h mu nebude trvat déle než sedm sekund. To ale nejsou ta nejdůležitější čísla.

Klepněte pro větší obrázek
Fotografie naznačuje, že X5 eDrive bude plug-in hybrid s možností dobíjení ze zásuvky

Obrovské dvoutunové SUV se tak papírově zařadí k nejekologičtějším vozům na evropských silnicích. Budou se na něj vztahovat nejrůznější daňové úlevy, osvobození od poplatků za vjezd do centra Londýna, právo užívat vyhrazených jízdních pruhů a podobně. Že je to podvod?

BMW X5 M50d: s třikrát přeplňovaným dieselem na prvních fotkách

BMW X5 M50d: s třikrát přeplňovaným dieselem na prvních fotkách

Ale jděte. Nelze přece vyčítat automobilkám, že se v rámci platné legislativy snaží nabízet taková auta, jaká chtějí jejich zákazníci kupovat. Výrobci hrají podle pravidel, která jim nalinkoval někdo jiný ve snaze dostat nenáviděné symboly třídní nerovnosti ze silnic. BMW X5 eDrive Hybrid je z tohoto pohledu fenomenálním vítězstvím technického inženýrství nad inženýrstvím sociálním.

Přestože BMW označuje X5 eDrive slovem „koncept“, sériový vzhled vozu i dosavadní praxe mnichovské automobilky dávají tušit, že model bude uveden do prodeje souběžně s ostatními motorizacemi nové X5, popřípadě jen nedlouho poté.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky