BMW X5 Hybrid se spotřebou Priusu ukazuje prostředníček limitům CO2

BMW X5 Hybrid se spotřebou Priusu ukazuje prostředníček limitům CO2

Že ve Frankfurtu uvidíme naživo třetí generaci BMW X5, víme už dlouho. V noci se ale vynořily z hlubin internetu informace o hybridní variantě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní X5 se pyšní mj. novými litými koly o průměru 21 palců

Hnací soustavu modelu BMW X5 eDrive Hybrid Concept tvoří čtyřválec 2,0 l s twin-scroll turbodmychadlem, podporovaný elektromotorem o výkonu 95 koní. V tuto chvíli nejsou známy žádné podrobnosti o spalovacím motoru. Logicky se ale jedná o N20B20, který BMW zatím vyrábí ve variantách 184 koní/270 Nm a 245 koní/350 Nm. Pro aplikaci v rozložité X5 se samozřejmě nabízí výkonnější varianta... Sílu hybridního agregátu bude distribuovat pohon všech kol xDrive.

BMW X5 eDrive Hybrid dokáže na elektřinu uloženou v lithium-ion akumulátorech urazit vzdálenost až 30 km, popřípadě vyvinout bez aktivace zážehového motoru rychlost až 120 km/h. Zrychlení 0-100 km/h mu nebude trvat déle než sedm sekund. To ale nejsou ta nejdůležitější čísla.

Klepněte pro větší obrázek
Fotografie naznačuje, že X5 eDrive bude plug-in hybrid s možností dobíjení ze zásuvky

Obrovské dvoutunové SUV se tak papírově zařadí k nejekologičtějším vozům na evropských silnicích. Budou se na něj vztahovat nejrůznější daňové úlevy, osvobození od poplatků za vjezd do centra Londýna, právo užívat vyhrazených jízdních pruhů a podobně. Že je to podvod?

BMW X5 M50d: s třikrát přeplňovaným dieselem na prvních fotkách

BMW X5 M50d: s třikrát přeplňovaným dieselem na prvních fotkách

Ale jděte. Nelze přece vyčítat automobilkám, že se v rámci platné legislativy snaží nabízet taková auta, jaká chtějí jejich zákazníci kupovat. Výrobci hrají podle pravidel, která jim nalinkoval někdo jiný ve snaze dostat nenáviděné symboly třídní nerovnosti ze silnic. BMW X5 eDrive Hybrid je z tohoto pohledu fenomenálním vítězstvím technického inženýrství nad inženýrstvím sociálním.

Přestože BMW označuje X5 eDrive slovem „koncept“, sériový vzhled vozu i dosavadní praxe mnichovské automobilky dávají tušit, že model bude uveden do prodeje souběžně s ostatními motorizacemi nové X5, popřípadě jen nedlouho poté.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků