Velké změny v nabídce BMW X5: V ČR už koupíte V8 i hybrid se skvělou spotřebou

Nabídka pohonných jednotek nové generace BMW X5 se postupně rozrostla. Nejzajímavější verzí z hlediska spotřeby je plug-in hybrid – tedy alespoň v případě, že máte kde nabíjet.

Nová generace BMW X5 je na českém trhu už rok. Ceny jsme poprvé zveřejnili loni na začátku července, kdy byly v nabídce tři šestiválcové verze: benzinová xDrive40i o výkonu 250 kW a naftové xDrive30d/195 kW a M50d/294 kW. Od té doby se ale hodně změnilo. V prodeji objevily další tří motory: loni oplakávaný osmiválec M50i/390 kW (díky, BMW!), čtyřválec xDrive25d/170 KW a šestiválec xDrive45e s výkonem téměř 400 koní a spotřebou do 2 l/100 km.

Řídili jsme nové BMW X5 (G05): Je skvělé, musíte si však hodně zvykat

Řídili jsme nové BMW X5 (G05): Je skvělé, musíte si však hodně zvykat

Poslední zmíněná verze by měla zajímat ty, kteří našli zalíbení v elektrifikaci. Jde totiž o novou generaci plug-in hybridu, u nějž se díky možnosti urazit až 80 km na elektřinu dostáváme na udávanou spotřebu v rozmezí 1,7 až 2,0 l/100 km. Bezemisní provoz je možný až do rychlosti 140 km/h, dynamika ale nebude kdovíjaká. Elektromotor má totiž výkon 82 kW (112 koní) a vůz váží i kvůli lithium-iontové baterii přes 2,5 tuny. Když se ale elektrický a spalovací motor spojí dohromady, rozhodně nejde o žádného loudu.

BMW X5 už může být plug-in hybridem. Verze 45e mezigeneračně posílila

BMW X5 už může být plug-in hybridem. Verze 45e mezigeneračně posílila

Základem je zážehový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 210 kW a točivém momentu 450 N.m. Z nuly na stovku plug-in hybrid zrychlí za 5,6 sekundy a umí se rozjet až na 235 km/h. Jednotky dávají souhrnný výkon 290 kW a točivý moment 600 N.m, což z plug-in hybridu dělá třetí nejsilnější běžnou verzi BMW X5 hned po M50d a M50i. Plnotučné „emko“ ale samozřejmě bude jiná liga.

BMW X5 G05 2019: Technická data a ceny zážehových motorů
Motor xDrive40i xDrive45e xDrive50i
Zdvihový objem [cm3] 2998 2998 4395
Válce/ventily 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5500-6500 290/- 340/5250-6000
Toč. moment [N.m/min] 450/1500-5200 600/- 650/1500-4750
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 243 235 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,5 5,6 4,7
Komb. spotř. [l/100 km] 8,0-8,9 1,7-2,0 10,5-10,7
Základní cena [Kč] 1.818.700 1.999.400 2.494.700

V českém konfigurátoru už najdete i ceny nových motorů, přičemž osmiválec je logicky nejdražší. Sluší se zmínit, že dříve prodávané motory od loňska mírně zlevnily. Plug-in hybrid vychází na 1.999.400 Kč, v případě volby sportovní automatické převodovky to bude 2.006.186 Kč. Vyjíždí na 19palcových kolech, má adaptivní vzduchové odpružení obou náprav, interiér čalouněný černou koženkou a obložený hliníkovými prvky, usadíte se do elektricky nastavitelných sportovních sedadel a tak dále.

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Jde ale samozřejmě o pouhý základ a připlatit si musíte i za relativně běžné prvky výbavy. Na mysli mám vyhřívání předních sedadel (10.842 Kč), elektricky nastavitelné bederní opěrky vyjdou na 7306 Kč či rozdělovací síť v kufru (5408 Kč). To jsou ale pořád ještě drobnosti, protože existují i prvky za desetitisíce.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

Třeba laserové světlomety (54.184 Kč), noční vidění (56.914 Kč), ventilace přední sedadel (23.036 Kč), masážní funkce vpředu (29.796 Kč), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč) head-up displej (39.286 Kč), TV tuner (32.526 Kč), zábavní systém pro zadní sedadla (70.460 Kč) či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround za téměř 150 tisíc. Zajímavé je, že si musíte připlácet také za digitální příjem rádia (10.842 Kč).

BMW X5 G05 2019: Technická data a ceny vznětových motorů
Motor xDrive25d xDrive30d M50d
Zdvihový objem [cm3] 1995 2975 2975
Válce/ventily 4/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 170/4400 195/4000 294/4400
Toč. moment [N.m/min] 450/1500-3000 620/2000-2500 760/2000
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 222 230 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 6,5 5,2
Komb. spotř. [l/100 km] 5,7-6,2 6,1-6,8 6,9-7,3
Základní cena [Kč] 1.718.600 1.809.600 2.432.300
~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků