BMW X5 Flash Evo M od Hamannu: až 670 koní

Porce 555 koní (406 kW) je pro běžného smrtelníka zpravidla dostatečnou. Ne tak pro pány od Hamannu.

Proto na sériovém BMW X5 M zapracovali a své dílko nazvali Flash Evo M. Vyznačuje se agresivním bodykitem, ale též silnějším motorem, vylepšenými závěsy kol a výkonnějšími brzdami. Stranou zájmu nezůstal ani interiér vozu, který může být vyveden v řadě exkluzivních verzí. Hned při prvním pohledu si všimneme nového předního nárazníku, jenž může být podle přání zákazníka opatřen dvěmi, nebo čtyřmi pásy svítilen LED pro denní svícení, kapoty motoru vyrobené z uhlíkových kompozitů a osazené dodatečnými ventilačními otvory i prahových obkladů opticky propojujících rozšíření výřezů blatníků. Konstruktéři od Hamannu odstranili původní výfukovou soustavu a nahradili ji novým systémem s párem koncovek kruhového průřezu umístěných uprostřed difuzoru v zadním nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom byli při výčtu modifikací exteriéru kompletní, zmiňme ještě nový zadní nárazník a dodatečné křídlo nad zadním oknem (opět z uhlíkových kompozitů), který má ve vyšších rychlostech zlepšovat přítlak na zadní nápravě. K dispozici jsou sady nových litých ráfků s průměrem 22, nebo 23, Hamann doporučuje ty větší, jež podle jeho slov vozu propůjčují „skutečně sportovní vzhled“.

Co se výkonů týče, Hamann vyvinul dvě modifikační sady, přičemž ta základní zahrnuje nový program řídicí jednotky a deaktivaci omezovače rychlosti a navyšuje parametry přeplňovaného osmiválce na 610 koní (447 kW) a 780 Nm. Pro náročnější zákazníky je připravena také silnější verze, jež se navíc vyznačuje novým výfukem se speciálními katalyzátory, výkonem 670 koní (490 kW) a točivým momentem 950 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 5 650 ot./min. Podle Hamannu tento vůz dosáhne rychlosti 300 km/h. K blesku tedy skutečně nemá daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tužší pérování snížilo světlou výšku BMW X5 M o 30 mm a o náležité zpomalení se starají mohutné ventilované kotouče s průměrem 405 mm vpředu a 340 mm vzadu v kombinaci s šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Uvnitř vozu si všimneme hlavně nového tachometru s cejchováním do 320 km/h, k mání je široká škála provedení s rozmanitými materiály od prvotřídní kůže přes Alcantaru až po obklady z uhlíkových kompozitů. Prahy zdobí obklady s prosvětlenými logy Hamannu a pedály jsou z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW X5 Flash Evo M
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků