BMW X5 Concept Security Plus: kdo se bojí, může i do lesa

Značka BMW pro autosalon ve Frankfurtu připravila oficiální premiéru nové generace svého modelu X5 (F15), ale nejen to…
BMW X5 Concept Security Plus: kdo se bojí, může i do lesa

Premiéra nové generace BMW X5 je sama o sobě velkou událostí, ovšem jejímu lesku mají ve Frankfurtu přidat i její četné modifikace. Jednou z nich se stává obrněné BMW Concept X5 Security Plus, jež navazuje na tradici vozů BMW X5 Security Plus odpovídajících náročným požadavkům třídy VR6. Dle tvrzení výrobce jde o předzvěst sériového provedení jediného vozu svého segmentu, který ochranu třídy 6 nabídne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Concept X5 Security Plus

Co je na voze této kategorie nejdůležitější, to je jeho zcela civilní vzhled, takže na první pohled není patrné, že v něm cestuje ohroženě se cítící osoba. Model BMW Concept X5 Security Plus nabízí díky ochranné struktuře z vysokopevnostní oceli ochranu čtyřčlenné posádce i proti útoku obávanou útočnou puškou Kalašnikov (AK-47) z bezprostřední blízkosti. Tato struktura zároveň překrývá spoje v panelech a další místa, jimiž by do prostoru pro cestující mohly proniknout projektily či úlomky jiné munice.

BMW X5 Security Plus: obrněný transportér

BMW X5 Security Plus: obrněný transportér

Studie BMW Concept X5 Security Plus vychází z aktuálně nejsilnější verze nové X5 v podobě modelu BMW xDrive50i s dvojnásobně přeplňovaným zážehovým osmiválcem o výkonu 450 koní (331 kW). Podvozek včetně závěsů kol a brzd je, podobně jako celá elektroinstalace připravená pro připojení dodatečných soustav, upraven s ohledem na razantní nárůst hmotnosti, výrobce ale její hodnotu neuvádí.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků