BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Pod taktovkou řady M Performance nyní BMW rozšiřuje nabídku motorizací u svých velkých SUV. Kromě silných osmiválců pod kapotou tak čekejte i agresivněji pojatý zevnějšek.

Nové BMW X5 a X7 ve specifikaci M50i se nyní stávají nejvýkonnějšími SUV v nabídce německé značky. Pod tímto označením se totiž u obou modelů objevuje 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 390 kW (530 koní) a točivém momentu 750 N.m. Takže ano, nejvýkonnější SUV, alespoň tedy do chvíle, než se dočkáme plnohodnotného BMW X5 M – fotky již unikly a mluví se až o 625 koních.

Motorizace M50i v X5 a X7 jsou pochopitelně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. V rámci vrcholné výbavy M Performance u standardních modelů se velká SUV dočkala i sportovního M diferenciálu a upravených podvozků – u X5 M50i standardně s vinutými pružinami a adaptivními tlumiči, u X7 M50i standardně s adaptivním vzduchovým odpružením.

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

X5 M50i poté jezdí v základu na 20palcových kolech (21- až 22palcová jsou za příplatek), zatímco u X7 M50i jsou 22palcová kola standardní výbavou. Modely dostaly i silnější M Sport brzdovou soustavu a koneckonců budou i lépe znít, jelikož mají sportovní výfukový systém s aktivními klapkami.

Dynamika macatých vozů zaslouží uznání, protože X7 M50i zvládne vystřelit z nuly na 100 km/h za 4,7 vteřiny, kdežto X5 M50i je na stovce už za 4,3 vteřiny. Oba modely poté dosáhnou maximální elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

Design SUV je v režii M Performance klasicky ozdoben agresivněji pojatými nárazníky s většími přístupy vzduchu a vzadu najdete rozměrné rámečky koncovek výfuku. V nabídce jsou pak i unikátně zbarvené díly z nabídky BMW Individual. Uvnitř nesmí chybět loga „M50i“, sportovní volant potažený kůží, čalounění dalších částí interiéru kůží Vernasca s kontrastním prošíváním nebo stropnice z Alcantary (v X7 M50i).  

České cenovky nových specifikací X5 a X7 zatím nebyly zveřejněny. Na německý trh se však mají vozy dostat na podzim letošního roku. Tamní ceny X5 M50i začnou na 116.900 euro (asi 3 miliony korun), X7 M50i začne na částce 141.500 euro (asi 3,7 milionu korun).

Galerie doplněna o X7 xDrive50i M Sport a X5 M50d. 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků