BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Pod taktovkou řady M Performance nyní BMW rozšiřuje nabídku motorizací u svých velkých SUV. Kromě silných osmiválců pod kapotou tak čekejte i agresivněji pojatý zevnějšek.

Nové BMW X5 a X7 ve specifikaci M50i se nyní stávají nejvýkonnějšími SUV v nabídce německé značky. Pod tímto označením se totiž u obou modelů objevuje 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 390 kW (530 koní) a točivém momentu 750 N.m. Takže ano, nejvýkonnější SUV, alespoň tedy do chvíle, než se dočkáme plnohodnotného BMW X5 M – fotky již unikly a mluví se až o 625 koních.

Motorizace M50i v X5 a X7 jsou pochopitelně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. V rámci vrcholné výbavy M Performance u standardních modelů se velká SUV dočkala i sportovního M diferenciálu a upravených podvozků – u X5 M50i standardně s vinutými pružinami a adaptivními tlumiči, u X7 M50i standardně s adaptivním vzduchovým odpružením.

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

X5 M50i poté jezdí v základu na 20palcových kolech (21- až 22palcová jsou za příplatek), zatímco u X7 M50i jsou 22palcová kola standardní výbavou. Modely dostaly i silnější M Sport brzdovou soustavu a koneckonců budou i lépe znít, jelikož mají sportovní výfukový systém s aktivními klapkami.

Dynamika macatých vozů zaslouží uznání, protože X7 M50i zvládne vystřelit z nuly na 100 km/h za 4,7 vteřiny, kdežto X5 M50i je na stovce už za 4,3 vteřiny. Oba modely poté dosáhnou maximální elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

Design SUV je v režii M Performance klasicky ozdoben agresivněji pojatými nárazníky s většími přístupy vzduchu a vzadu najdete rozměrné rámečky koncovek výfuku. V nabídce jsou pak i unikátně zbarvené díly z nabídky BMW Individual. Uvnitř nesmí chybět loga „M50i“, sportovní volant potažený kůží, čalounění dalších částí interiéru kůží Vernasca s kontrastním prošíváním nebo stropnice z Alcantary (v X7 M50i).  

České cenovky nových specifikací X5 a X7 zatím nebyly zveřejněny. Na německý trh se však mají vozy dostat na podzim letošního roku. Tamní ceny X5 M50i začnou na 116.900 euro (asi 3 miliony korun), X7 M50i začne na částce 141.500 euro (asi 3,7 milionu korun).

Galerie doplněna o X7 xDrive50i M Sport a X5 M50d. 

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků