BMW X5 a X7 dostávají vrcholnou motorizaci M50i. Twin-turbo V8 zajistí 530 koní

Pod taktovkou řady M Performance nyní BMW rozšiřuje nabídku motorizací u svých velkých SUV. Kromě silných osmiválců pod kapotou tak čekejte i agresivněji pojatý zevnějšek.

Nové BMW X5 a X7 ve specifikaci M50i se nyní stávají nejvýkonnějšími SUV v nabídce německé značky. Pod tímto označením se totiž u obou modelů objevuje 4,4litrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 390 kW (530 koní) a točivém momentu 750 N.m. Takže ano, nejvýkonnější SUV, alespoň tedy do chvíle, než se dočkáme plnohodnotného BMW X5 M – fotky již unikly a mluví se až o 625 koních.

Motorizace M50i v X5 a X7 jsou pochopitelně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. V rámci vrcholné výbavy M Performance u standardních modelů se velká SUV dočkala i sportovního M diferenciálu a upravených podvozků – u X5 M50i standardně s vinutými pružinami a adaptivními tlumiči, u X7 M50i standardně s adaptivním vzduchovým odpružením.

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

X5 M50i poté jezdí v základu na 20palcových kolech (21- až 22palcová jsou za příplatek), zatímco u X7 M50i jsou 22palcová kola standardní výbavou. Modely dostaly i silnější M Sport brzdovou soustavu a koneckonců budou i lépe znít, jelikož mají sportovní výfukový systém s aktivními klapkami.

Dynamika macatých vozů zaslouží uznání, protože X7 M50i zvládne vystřelit z nuly na 100 km/h za 4,7 vteřiny, kdežto X5 M50i je na stovce už za 4,3 vteřiny. Oba modely poté dosáhnou maximální elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

Design SUV je v režii M Performance klasicky ozdoben agresivněji pojatými nárazníky s většími přístupy vzduchu a vzadu najdete rozměrné rámečky koncovek výfuku. V nabídce jsou pak i unikátně zbarvené díly z nabídky BMW Individual. Uvnitř nesmí chybět loga „M50i“, sportovní volant potažený kůží, čalounění dalších částí interiéru kůží Vernasca s kontrastním prošíváním nebo stropnice z Alcantary (v X7 M50i).  

České cenovky nových specifikací X5 a X7 zatím nebyly zveřejněny. Na německý trh se však mají vozy dostat na podzim letošního roku. Tamní ceny X5 M50i začnou na 116.900 euro (asi 3 miliony korun), X7 M50i začne na částce 141.500 euro (asi 3,7 milionu korun).

Galerie doplněna o X7 xDrive50i M Sport a X5 M50d. 

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků