Stovka za 5,5 sekundy a spotřeba okolo šesti litrů u velkého SUV. Pro někoho sci-fi, pro BMW realita letošního května.
BMW rozšiřuje motorovou nabídku velkých SUV modelů X5 a X6 o mild-hybridní jednotku xDrive40d. Nový motor s výkonem 250 kW (340 koní) a se 700 N.m točivého momentu zapadne mezi jednotky xDrive30d a M50d. Vedle slušných dynamických hodnot je styčným bodem hlavně spotřeba, která se má pohybovat okolo šesti litrů.
Motor nabídne zajímavou dynamiku díky dvojici turbodmychadel (nízkotlaké a vysokotlaké), přesnějšímu vstřikování paliva a souhře se startér generátorem pracujícím s napětím 48 voltů. Elektrický motor o výkonu 8 kW (11 koní) je přímo spojený s klikovou hřídelí a pomáhá roztlačit oba vozy ke stovce za 5,5 sekundy, tedy jen o tři desetiny pomaleji než motorizace M50d.
Protože jde o mild-hybrid, nemusíte se tahat s kabely. 48voltový systém je soběstačný a dobíjí se rekuperací za jízdy. Jeho souhra a vykrývání slabých míst spalovacího motoru napomáhá i komfortu. Třeba při startování tak nemá docházet k žádným vibracím.
Se zapnutým systémem start/stop pak umí motor při příjezdu ke křižovatce zcela vyřadit z provozu. Kombinované emise CO2 se pohybují od 153 do 167 gramů na kilometr, tedy téměř stejně, jako u nejslabšího dieselu xDrive25d s výkonem 231 koní. Verze xDrive40d doplní stávající nabídku v tomto květnu.