České cenovky nových specifikací X5 a X7 zatím nebyly zveřejněny. Na německý trh se však mají vozy dostat na podzim letošního roku.

České cenovky nových specifikací X5 a X7 zatím nebyly zveřejněny. Na německý trh se však mají vozy dostat na podzim letošního roku.

Design SUV je v režii M Performance klasicky ozdoben agresivněji pojatými nárazníky s většími přístupy vzduchu a vzadu najdete rozměrné rámečky koncovek výfuku. V nabídce jsou pak i unikátně zbarvené díly z nabídky BMW Individual.

Design SUV je v režii M Performance klasicky ozdoben agresivněji pojatými nárazníky s většími přístupy vzduchu a vzadu najdete rozměrné rámečky koncovek výfuku. V nabídce jsou pak i unikátně zbarvené díly z nabídky BMW Individual.

Nové BMW X6 (G06) oficiálně Foto: BMW

Nové BMW X6 (G06) oficiálně | Foto: BMW

Nové BMW X6 (G06) oficiálně Foto: BMW

Nové BMW X6 (G06) oficiálně | Foto: BMW

Nové BMW X6 (G06) oficiálně Foto: BMW

Nové BMW X6 (G06) oficiálně | Foto: BMW

Nové BMW X6 (G06) oficiálně Foto: BMW

Nové BMW X6 (G06) oficiálně | Foto: BMW

Design SUV je v režii M Performance klasicky ozdoben agresivněji pojatými nárazníky s většími přístupy vzduchu a vzadu najdete rozměrné rámečky koncovek výfuku. V nabídce jsou pak i unikátně zbarvené díly z nabídky BMW Individual.
Nové BMW X6 (G06) oficiálně Foto: BMW
Nové BMW X6 (G06) oficiálně Foto: BMW
Nové BMW X6 (G06) oficiálně Foto: BMW
6
Fotogalerie

BMW X5 a X6 mají nový hybridní diesel. Dynamikou dotahuje ostrou verzi M50d

Stovka za 5,5 sekundy a spotřeba okolo šesti litrů u velkého SUV. Pro někoho sci-fi, pro BMW realita letošního května.

BMW rozšiřuje motorovou nabídku velkých SUV modelů X5 a X6 o mild-hybridní jednotku xDrive40d. Nový motor s výkonem 250 kW (340 koní) a se 700 N.m točivého momentu zapadne mezi jednotky xDrive30d a M50d. Vedle slušných dynamických hodnot je styčným bodem hlavně spotřeba, která se má pohybovat okolo šesti litrů.

Motor nabídne zajímavou dynamiku díky dvojici turbodmychadel (nízkotlaké a vysokotlaké), přesnějšímu vstřikování paliva a souhře se startér generátorem pracujícím s napětím 48 voltů. Elektrický motor o výkonu 8 kW (11 koní) je přímo spojený s klikovou hřídelí a pomáhá roztlačit oba vozy ke stovce za 5,5 sekundy, tedy jen o tři desetiny pomaleji než motorizace M50d.

Protože jde o mild-hybrid, nemusíte se tahat s kabely. 48voltový systém je soběstačný a dobíjí se rekuperací za jízdy. Jeho souhra a vykrývání slabých míst spalovacího motoru napomáhá i komfortu. Třeba při startování tak nemá docházet k žádným vibracím.

Se zapnutým systémem start/stop pak umí motor při příjezdu ke křižovatce zcela vyřadit z provozu. Kombinované emise CO2 se pohybují od 153 do 167 gramů na kilometr, tedy téměř stejně, jako u nejslabšího dieselu xDrive25d s výkonem 231 koní. Verze xDrive40d doplní stávající nabídku v tomto květnu.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud