BMW X5 a X6 mají nový hybridní diesel. Dynamikou dotahuje ostrou verzi M50d

Stovka za 5,5 sekundy a spotřeba okolo šesti litrů u velkého SUV. Pro někoho sci-fi, pro BMW realita letošního května.

BMW rozšiřuje motorovou nabídku velkých SUV modelů X5 a X6 o mild-hybridní jednotku xDrive40d. Nový motor s výkonem 250 kW (340 koní) a se 700 N.m točivého momentu zapadne mezi jednotky xDrive30d a M50d. Vedle slušných dynamických hodnot je styčným bodem hlavně spotřeba, která se má pohybovat okolo šesti litrů.

BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

BMW iX3 dostane nová aerodynamická kola. Sníží odpor vzduchu pro vyšší dojezd

Motor nabídne zajímavou dynamiku díky dvojici turbodmychadel (nízkotlaké a vysokotlaké), přesnějšímu vstřikování paliva a souhře se startér generátorem pracujícím s napětím 48 voltů. Elektrický motor o výkonu 8 kW (11 koní) je přímo spojený s klikovou hřídelí a pomáhá roztlačit oba vozy ke stovce za 5,5 sekundy, tedy jen o tři desetiny pomaleji než motorizace M50d.

Protože jde o mild-hybrid, nemusíte se tahat s kabely. 48voltový systém je soběstačný a dobíjí se rekuperací za jízdy. Jeho souhra a vykrývání slabých míst spalovacího motoru napomáhá i komfortu. Třeba při startování tak nemá docházet k žádným vibracím.

BMW M340d se pomalu blíží. Nejsilnější naftová řada 3 se postaví proti Audi S4

BMW M340d se pomalu blíží. Nejsilnější naftová řada 3 se postaví proti Audi S4

Se zapnutým systémem start/stop pak umí motor při příjezdu ke křižovatce zcela vyřadit z provozu. Kombinované emise CO2 se pohybují od 153 do 167 gramů na kilometr, tedy téměř stejně, jako u nejslabšího dieselu xDrive25d s výkonem 231 koní. Verze xDrive40d doplní stávající nabídku v tomto květnu.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků