BMW X5 4.8is: už chybí jen M

Modelovou řadu BMW X5 rozšiřuje nová vlajková loď 4.8is, která se zařadí do nabídky v květnu tohoto roku. Novinka má oproti současně nejvýkonnějšímu modelu 4.6is (225 kW, 480 Nm) převrtán objem, čímž byl zvýšen výkon na 265 kW (6200 ot.) a točivý moment na 500 Nm (3600 ot.). Osmiválec rozpohybuje X5 na stovku za 6.1 s, maximálka činí 245 km/h (153 mph). Výkon je přenášen na všechna kola šestistupňovou převodovkou Steptronic.

Vnější design byl doplněn 20" koly, vpředu 275/40 R20, vzadu 315/35 R20, a rovněž i sportovními spoilery, které jsou určeny speciálně pro tento model. 4.8is má ale i další speciality: pouze on bude vybaven vnějšími laky Le Mans Blue a Imola Red (modrá a červená), nebudou chybět ani standardní Titanium Silver (stříbrná), Sterling Grey (šedá) and Black Sapphire (černá). Uvnitř si pak budete moci vybrat mezi krémovou kůží Nappa či kombinaci Alcantry a kůže Nappa. Stejně jako u ostatních modelů X5 i zde doplňuje nabídku černá kůže Nappa.

Od března dostane celá řada X5 další novinky: adaptivní světlomety (bi-xenony), digitální kompas ve zpětném zrcátku, brzdové světlomety se dvěma stupni intenzity (druhý bude indikovat prudké brždění či práci systému ABS), kontrolu tlaku v pneumatikách a panoramatické dvoudílné střešní okno; to nahrazuje standardní jednodílné okno.

V současné době se X5 prodává v Česku v těchto verzích:

  • 3.0i (6/2979, 170 kW): 1 745 000 Kč (manuál)
  • 4.4i (8/4398, 210 kW): 2 458 000 Kč (automat)
  • 3.0d (6/2993, 135 kW): 1 745 000 Kč (manuál)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků