Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je naftový šestiválec

Kompletní ceník nové generace BMW X5 by měl být k dispozici zhruba v polovině července. Díky českým dealerům už ale máme k dispozici základní ceny v Evropě nabízených agregátů.

Příchod nové generace BMW X5 vzbudil radost i smutek zároveň. Jeden ze zakladatelů segmentu luxusních SUV je nyní větší, modernější, a disponuje snad největšími ledvinkami, jaké kdy mnichovská automobilka sériovému vozu dopřála. V Evropě se ale nebude oficiálně nabízet se 4,4litrovým benzinovým osmiválcem, který z mého pohledu dodával předchůdci ten správný charakter. Velké auto prostě potřebuje pořádný motor.

Nové BMW X5 G05 oficiálně: Rozlučte se s osmiválcem, v Evropě nebude!

Nové BMW X5 G05 oficiálně: Rozlučte se s osmiválcem, v Evropě nebude!

V úvodu evropského prodeje se bude nové BMW X5 nabízet s trojicí motorů, z nichž dva jsou třílitrové šestiválcové turbodiesely a třetí, rovněž šestiválec, spaluje benzin. Na kompletní ceník pro český trh si podle našich informací budeme muset počkat zhruba do poloviny července, díky dealerům už ale máme k dispozici alespoň částky a strohý soupis výbavy.

Unikly oficiální snímky nového BMW X5. Uvnitř je to trošku Mercedes

Unikly oficiální snímky nového BMW X5. Uvnitř je to trošku Mercedes

Nejlevnější cestou, jak přijít k novému BMW X5, je pořídit jej ve verzi xDrive30d o výkonu 195kW a točivém momentu 620 N.m. Může být vaše za 1.817.400 Kč, ne o moc levněji, než kolik dáte za aktuálně jediný zážehový motor nabídky. Šestiválec xDrive40i má 250 kW, 450 N.m a začíná na 1.826.500 Kč.

Nové BMW X5 postupně odhazuje kamufláž. Podívejte se na nové fotky

Nové BMW X5 postupně odhazuje kamufláž. Podívejte se na nové fotky

Současný vrchol představuje „čtyřturbový“ vznětový šestiválec M50d, který dává 294 kW a mamutích 760 N.m. Žádný div, že s ním X5 zrychlí na stovku za 5,2 sekundy, tedy o tři desetiny sekundy dříve než jediná zážehová verze nabídky. Připravte si však nejméně 2.440.100 Kč.

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Vrcholná verze M50d není o tolik dražší než zbytek nabídky jenom tak. Jde o dílo divize M Performance a odpovídá tomu i výbava. Vzpomeňme třeba sportovní výfukový systém, M sportovní diferenciál, sportovní variantu osmistupňového automatu ZF, aerodynamický sportovní paket či vybrané prvky z programu BMW Individual. Kompletní soupis výbavy přineseme po zveřejnění oficiálního ceníku.

BMW X5 G05 2018 - oficiální technická data dostupných motorů
Motor xDrive40i xDrive50i xDrive30d M50d
Zdvihový objem [cm3] 2998 4395 2975 2975
Válce/ventily 6/4 8/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 250/5500-6500 340/5250-6000 195/4000 294/4400
Točivý moment [N.m/min] 450/1500-5200 650/1500-4750 620/2000-2500 760/2000
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 243 250 230 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,5 4,7 6,5 5,2
Komb. spotř. [l/100 km] 8,5 11,6 6 6,8
Základní cena [Kč] 1.826.500 v EU není 1.817.400 2.440.100
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků