BMW X4 M40i prozrazeno před premiérou. Jeho šestiválec má 360 koní

Z BMW unikla prakticky celá sada fotografií a technických informací k novému „sportovnímu“ SUV BMW X4 M40i. Na rozdíl od verzí s příplatkovým M paketem je M40i samostatný model s vrcholnou motorizací. Pod kapotou je přeladěný řadový šestiválec 3,0 l z modelu xDrive35i.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostřejší BMW X4 M40i vychází z modelu xDrive35i. Má ale silnější motor a i přes mírný nárůst hmotnosti nabízí také lepší dynamické parametry

Motor v BMW X4 M40i ze sebe dostane výkon 265 kW (360 k) v 5800 až 6000 ot./min. a točivý moment 465 Nm v rozmezí 1350 až 5250 ot./min. Na stovku se toto 1915 kg těžké SUV rozjede za 4,9 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač u 250 km/h. Aspoň je to tedy uvedeno v datech, která mají k dispozici stránky Bimmertoday.

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Spotřeba podle normy NEDC dosahuje na 8,6 litru na 100 km, což odpovídá emisím 199 g/km CO2. Sílu přenáší standardně na všechna kola přes systém xDrive osmistupňová automatická převodovka. Zajímavostí je, že i sportovní SUV X4 M40i umí táhnout až 2400 kg těžký přívěs.

Standardně jezdí M40i na osmnáctkách, ale BMW nabízí i devatenáctky. Uvnitř jsou sportovní sedačky a výsledek se vlastně od M paketu zas tolik neliší. Protože víme, že BMW X4 je prozatím nejhorší BMW, moc velké očekávání od novinky nemáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků