BMW X4 Concept očima jeho tvůrce

Domagoj Dukec, šéfstylista BMW pro vnější design vozidel, vysvětluje podstatu nové studie BMW.

Čtyřka se ve značení modelů automobilů značky BMW vůbec poprvé objevila letos v lednu na autosalonu v Detroitu, kde svoji světovou premiéru slavilo kupé BMW 4 Concept jakožto studie dvoudveřového kupé vycházející z aktuálního modelu BMW 3 (F30). Nyní přichází číslice 4 podruhé. Jejím nositelem je prototyp BMW X4 Concept, jenž oslaví svoji premiéru (podobně jako třeba omlazená Škoda Superb) již za několik dní na autosalonu v Šanghaji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X4 Concept jako náznak budoucnosti řady BMW X 

V mírném předstihu BMW připravilo pro svůj nový koncept krátké prezentační video, jež najdete v závěru tohoto článku. Nic vysloveně nového nečekejte, toto video se opírá vesměs o již zveřejněné pohledy na BMW X4 Concept, je kratší než 2 minuty a doplněno je názory Domagoje Dukeca, odpovědného v rámci BMW za vnější vzhled vozidel. Podle něj novinka navazuje na rozporuplně vnímané BMW X6 a zařadí se po jeho bok do lokálně zavedené kategorie SAC (Sport Activity Coupe).

BMW Concept X4 ukazuje budoucnost řady X

BMW Concept X4 ukazuje budoucnost řady X

Studie BMW X4 Concept je dlouhá 4 648 mm, široká 1 915 mm a vysoká 1 622 mm. Rozvor náprav činí 2 810 mm a studie je postavena na litých ráfcích s průměrem 21 palců. Pro srovnání: aktuální BMW X6 nabízí rozměry 4 877 x 1 983 x 1 706 mm a rozvor náprav 2 933 mm. Sériové provedení tohoto konceptu by se mělo začít prodávat na počátku příštího roku a vyrábět se bude v továrně v jihokalifornském Spartaburgu, do níž společnost BMW hodlá v souvislosti s náběhem produkce nového modelu investovat přes 900 mil. dolarů.

 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků