BMW X3 xDrive35d: další stíhačka od Hartge

Německá ladičská společnost Hartge připravila posilovací kúru pro nejvýkonnější verzi své modelové řady BMW X3.
BMW X3 xDrive35d: další stíhačka od Hartge

Teprve několik dní poté, co Hartge představil vlastní adaptaci špičkového kupé BMW 1 M Coupé s výkonem 401 koní, musíme konstatovat, že se firma z Beckingenu vrací k dieselovým agregátům. V živé paměti na tomto poli máme ještě „pětku“ v podobě modelu BMW 535d Hartge (F10), s níž novinka sdílí upravenou pohonnou jednotku.

Premiéry | Tuning | Zajímavosti | Sportovní auta | BMW | Kupé | Technika

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

Na rozdíl od „pětky“ řada BMW X3 jakýkoli model M postrádá, takže nepřekvapí, že jejím vůbec nejvýkonnějším modelem je vznětová verze xDrive35d. Její přeplňovaný řadový šestiválec s objemem 3,0 l dosahuje ve standardním odladění výkonu 313 koní (230 kW) při 4 400 ot./min. a točivého momentu 630 Nm dostupného v rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min., s nímž vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s. A to vše při průměrné spotřebě jen 6,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X3 xDrive35d v novém ladění Hartge a včetně detailních parametrů

U Hartge se ale rozhodli tyto parametry dále navýšit, přičemž se jim podařilo dosáhnout ještě lepších výsledků, než jaké vykazuje již výše zmíněný sedan BMW 535d Hartge se stejným výchozím motorem. BMW X3 xDrive35d v ladění Hartge tak dosahuje výkonu 362 koní (266 kW) při 4 400 ot./min. a točivého momentu 730 Nm při 1 800 ot./min.

Testy | SUV | BMW

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Hodnotu akcelerace z 0 na 100 km/h u své nejnovější stavby Hartge nezmínil, nicméně z 80 na 180 km/h to prý jeho novinka zvládne za 14,22 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 22,75 s, což jsou o 4,03, resp. 6,15 s lepší hodnoty než ve standardním provedení. Nejvyšší rychlost narostla o 4 km/h na výsledných 248 km/h.

Standardní BMW X3 xDrive35d v současnosti u nás stojí 1 362 500 Kč vč. DPH, na cenu výše popsané modifikace se ale budete muset u Hartge poptat sami.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků