BMW X3 xDrive35d: další stíhačka od Hartge

Německá ladičská společnost Hartge připravila posilovací kúru pro nejvýkonnější verzi své modelové řady BMW X3.
BMW X3 xDrive35d: další stíhačka od Hartge

Teprve několik dní poté, co Hartge představil vlastní adaptaci špičkového kupé BMW 1 M Coupé s výkonem 401 koní, musíme konstatovat, že se firma z Beckingenu vrací k dieselovým agregátům. V živé paměti na tomto poli máme ještě „pětku“ v podobě modelu BMW 535d Hartge (F10), s níž novinka sdílí upravenou pohonnou jednotku.

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

Na rozdíl od „pětky“ řada BMW X3 jakýkoli model M postrádá, takže nepřekvapí, že jejím vůbec nejvýkonnějším modelem je vznětová verze xDrive35d. Její přeplňovaný řadový šestiválec s objemem 3,0 l dosahuje ve standardním odladění výkonu 313 koní (230 kW) při 4 400 ot./min. a točivého momentu 630 Nm dostupného v rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min., s nímž vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s. A to vše při průměrné spotřebě jen 6,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X3 xDrive35d v novém ladění Hartge a včetně detailních parametrů

U Hartge se ale rozhodli tyto parametry dále navýšit, přičemž se jim podařilo dosáhnout ještě lepších výsledků, než jaké vykazuje již výše zmíněný sedan BMW 535d Hartge se stejným výchozím motorem. BMW X3 xDrive35d v ladění Hartge tak dosahuje výkonu 362 koní (266 kW) při 4 400 ot./min. a točivého momentu 730 Nm při 1 800 ot./min.

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Hodnotu akcelerace z 0 na 100 km/h u své nejnovější stavby Hartge nezmínil, nicméně z 80 na 180 km/h to prý jeho novinka zvládne za 14,22 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 22,75 s, což jsou o 4,03, resp. 6,15 s lepší hodnoty než ve standardním provedení. Nejvyšší rychlost narostla o 4 km/h na výsledných 248 km/h.

Standardní BMW X3 xDrive35d v současnosti u nás stojí 1 362 500 Kč vč. DPH, na cenu výše popsané modifikace se ale budete muset u Hartge poptat sami.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků