TEST BMW X3 xDrive30d: Znova v plné parádě

Tohle auto je pro BMW jednou z nejzásadnějších novinek. Novou generaci SUV X3 jsme vyzkoušeli v provedení xDrive30d.
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
Radosti
Luxusní a vrcholně kvalitní provedení kabiny
Tichý, kultivovaný a lineární motor
Plynulá a rychlá převodovka
Nízká spotřeba paliva
Komfortní a jistý podvozek
Starosti
Plochá zadní sedadla s krátkými sedáky
Na řízení s variabilním převodem si musíte zvykat
Nenabízí vzduchový podvozek, chybí tedy regulace světlé výšky
Vysoká cena
9  /10

Každé nové SUV je dnes pro automobilky důležitým pilířem výrobní řady, ale v případě BMW X3 je tu něco navíc. Staví totiž jak na konstrukčních, tak především funkčních a filozofických základech všech budoucích BMW střední třídy. A tady se historie opakuje.

První generace BMW X3 přinesla jako první techniku, později použitou u řady 3 E90 a také u první generace BMW řady 1. Druhá generace X3 označená F25 vyjela v roce 2010 na základě řady 3 šesté generace označené F30. Novinka tedy má opět úlohu předjezdce. Vyzkoušeli jsme variantu 30d xDrive.

Ledviny... a potom auto

Po trendu, kdy se typický tvar masky chladiče u BMW postupně rozšiřoval, až dnes zasahuje do světlometů, tu máme nový směr. Z šířky ledvinek designéři neubírají, naopak do výšky začínají přidávat. U X3 to není tak extrémní, jako u konceptu X7, ale přesto jsou právě ledviny - odmítám je už nazývat zdrobněle - dominantou přídě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNejen obrovskými ledvinami, ale i na pohled lehčí stavbou upoutá třetí generace X3

I přesto je nová X3 elegantnější než oba předchůdci. Skvělé aktivní LED světlomety doplňují mlhovky stejné technologie, tentokrát však podlouhlého tvaru. Z bočního pohledu vynikne tvar SUV s dlouhou kapotou. To značí, že tady jde opět o vůz klasické koncepce a předokolkové hry s motory napříč si BMW schovává pro X1 a X2.

Nejvíc však podle mého názoru nová generace poskočila oproti předchůdci v zadní části. Pochopitelně už má novou grafiku svítilen, které jsou zajímavě tvarovány. V dnešní době potěší dvojice opravdu funkčních výfukových koncovek. Celkově se nám implementace nového designového jazyka do tématu X3 velmi zamlouvá, nepůsobí tak agresivně jako větší sourozenci.

Uvnitř skoro jako v nové pětce

Odemknete auto a kolem něj se objeví čáry promítané zpod prahu. Uvnitř vás uvítá krásně podsvětlený interiér, ještě voňavý z předchozí jízdy s parfémovanou ventilací. Ovládání asistenčních systémů se přesunulo do jediného tlačítka namísto několika vedle volantu, klimatizace používá svůj samostatný displej. Tohle je zkrátka a dobře BMW nové generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPlynová vzpěra pro podlážku kufru se z pětkového kombi přemístila i do X3

Když jsem na společné prezentaci s druhou podzimní novinkou, 6 GT, přesedal do tohoto vozu, žádný kulturní sešup nenastal. To svědčí o všem. Právě v kvalitě materiálů, zpracování a technologické výbavě v čele s posledním a napříč konkurencí nejlepším systémem iDrive s velkou obrazovkou a ovládáním gesty, je znát mezigenerační posun. Dokonce ani majitel sedmičkové řady se tady nebude cítit ochuzen, vždyť většina prvků je shodných a BMW tak slevuje ze svých jindy tvrdých třídních separací.

Provedení interiéru ve výbavě X Line bylo nakonfigurováno s vkusnou kombinací dřeva a béžové kůže. Celkově auto navozovalo tak luxusní atmosféru, jaká se ve střední třídě běžně nenosí. Líbí se mi nový volant, speciálně povrch jeho středu, který už nemá drsnou strukturu plastu. Od palubní desky až po detaily typu tlačítek pro stahování oken - vše je provedeno dokonale! Pochválit musím i odkládací prostory. S nejrůznějšími denními nezbytnostmi včetně větších PET lahví jen tak bezradní nezůstanete. Stěžovat si rozhodně nebudete ani po usazení, řidič najde na pohodlných sedadlech ideální pozici ihned díky širokému rozsahu nastavení.

Jak se staví sen: Majitel do tohoto BMW 2002 instaloval motor z M5

Jak se staví sen: Majitel do tohoto BMW 2002 instaloval motor z M5

To zadní pasažéři by pár výtek mít mohli. Místa je i díky o pět centimetrů prodlouženému rozvoru dostatek. Dokonce i na hlavu pro vyšší postavy zbývá rezerva, střešnímu oknu navzdory. Jen zadní sedadla jsou doslova lavicí, tedy příliš plochá, bez náznaku bočního vedení. Navíc mají krátký sedák. Nebýt toho, byl by to i vzadu jeden z králů třídy - krom skvělé prostornosti nabízí nově i polohovatelná opěradla a samostatné ovládání ventilace.

Prostornost a praktičnost není vůbec jednoduchým úkolem, pokud tyto důležité faktory musíte vměstnat do SUV s klasickou koncepcí. Sportovně-užitková móda ubírá na svislém prostoru, dlouhá kapota a podélně umístěné ústrojí pak na délce. V Bavorsku se s tím však poprali dobře, což je vidět i na zavazadlovém prostoru, který nabízí slušných 550 litrů. Perličkou je dvojité dno s plynovou vzpěrou - další věc z luxusnějších modelů. Po sklopení opěradel zatáhnutím za páčky pak objem rozšíříte na 1600 litrů. Zatím to pro X3 vypadá vesele, je pohledná a přitom praktická, ale jak je na tom jízdně?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, dojem, interiér
  2. Motor, jízda, závěr
  3. Kompletní fotogalerie
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků