BMW X3: vzhled ve stylu poslední generace X5 a nový diesel pod kapotou

Druhá generace BMW X3 figuruje na trhu od roku 2010. Jak je známým pravidlem, po třech letech přichází vhodná doba pro facelift, což se také u tohoto modelu stalo. Rozpoznat na pohled modernizované provedení nebude těžké. Designéři nasadili přepracovanou přední část, která kopíruje to, co jsme už viděli u posledního vydání většího BMW X5. Menší změny najdete i vzadu.

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Kromě toho přichází spolu s faceliftem klasicky také nové designy kol, nové barvy, jiná jsou také zpětná zrcátka a novinkou je rovněž verze xLine. Ta přidá na přední i zadní nárazník jakousi kovovou ochranu, kovové lišty se objevují také v nárazníku (konkrétně v otvorech pro přívod vzduchu) a součástí jsou pro toto provedení určené designy osmnácti nebo devatenáctipalcových litých kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V interiéru revoluci nečekejte, změny jsou pouze dílčí. Kromě lepších materiálů nabídne X3 jako standardní výbavu kůží potažený volant, přepracovaný středový tunel dostal nové držáky kelímků, pokud je ve výbavě klimatizace, tak také její ovladače jsou provedeny nově, nechybí ani větší ovladač systém iDrive s touchpadem a případně další vymoženosti typu barevného head-up displeje.

Pro snadnější nakládání přidalo BMW funkci Smart Opener. Jinak řečeno mávnete nohou pod zadním nárazníkem a páté dveře se otevřou (nebo zavřou).

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Nejdůležitější novinku hledejte pod kapotou. BMW X3 dostalo v rámci faceliftu nový naftový dvoulitr. Verze xDrive 20d tak místo původních 184 koní disponuje výkonem 190 koní a namísto 380 Nm vrcholí točivý moment hodnotou 400 Nm. Stovka je otázkou 8,1 s (-0,4 s) a zlepšila se také spotřeba.

Audi Q5 vs. BMW X3: Quattro, nebo xDrive? (video)

Audi Q5 vs. BMW X3: Quattro, nebo xDrive? (video)

Oficiální čísla slibují 5,4 l/100 km v kombinovaném provozu ve spojení s šestistupňovým manuálem. Ten lze na přání vyměnit za osmistupňový automat, který spotřebu sníží ve stejném režimu provozu o dvě deci.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků