BMW X3: velký luxus za „malé“ peníze

BMW X3 je druhým automobilem kategorie SAV (Sport Activity Vehicle) bavorské automobilky. Proti modelu X5 je menší, lehčí a levnější. Novinka je šitá na míru všem, kterým neschází peníze, X5 se jim zdá přesto příliš drahá. Podrobnější informace naleznete v článku.
BMW X3: velký luxus za „malé“ peníze
Seznam kapitol
  1. Druhé SAV do rodiny, design á la Bangle, vnitřní prostor,
  2. Interiér, zpracování, podvozek, motory a převodovky, cena

Kdo by neznal BMW X5. Sportovní design, luxusní interiér, velkorysý vnitřní prostor. Z jízdních vlastností přidáme vynikající chování na cestě a bezproblémový průchod lehčím terénem. V terminologii BMW nalezneme X5 pod zkratkou SAV, neboli Sport Activity Vehicle. Volným překladem těchto tří slov dospějeme k následujícímu závěru: BMW X5 je reprezentativní automobil překypující luxusem s neskrývanými sportovními ambicemi a povahou dobrodruha.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 nezapře svůj původ. Příslušnost k rodině BMW je patrná na první pohled

Převedeno do řeči čísel by charakteristika X5 vyzněla trochu jinak: BMW X5 je luxusní SUV se sportovním designem, které si 95% českého národa nemůže dovolit. Kupní síla obyvatelstva má své hranice nejen v České republice, ale také ostatních evropských (či jakýchkoli jiných) zemích. Ačkoliv se na západ od našich hranic prodává X5 ve větších počtech, ne každý Němec, Francouz či Brit si může X5 dovolit. Z této situace vyplynulo jediné možné řešení – postavit X5 levnějšího sourozence.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pro nové BMW X3 je charakteristická protáhlá přední kapota, mírně zaoblená střecha a strmá záď

O novém BMW kategorie SAV se začalo vážně hovořit letos v lednu. Příčinu k debatě zavdalo BMW studií xActivity (představenou na detroitském autosalonu), která měla ukázat, jak by takové menší SUV mohlo vypadat. O pár měsíců později se již vědělo, že se novinka bude jmenovat X3, bude o něco menší, lehčí a levnější než obr X5. První oficiální informace uvolnilo BMW v červnu, premiérový kontakt s veřejností zažila nová X3 ve Frankfurtu. V tuto chvíli se X3 zabydluje na evropských trzích. 

Design: konzervativní sportovec

Linie X3 vycházejí ze soudobého stylingu BMW, rukopis Chrise Baglea nelze přehlédnout. K vidění je dlouhá přední kapota, zajímavě tvarované boční dveře, mírně se svažující střecha a strmě klesají záď. Mohutný přední nárazník navozuje pocity robustnosti, zároveň vyjadřuje ambice vozu v terénu. Hru tvarů, světel a stínů doplňují agresivní přední a zadní světlomety, decentní spoiler nad zadním sklem a charakteristická ledvinka vyjadřující příslušnost k majestátné rodině BMW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Proti svému staršímu sourozenci X5 je X3 menší, rozdíl v délce, šířce i výšce však není nijak
dramatický

Velikostí X3 za větší X5 výrazně nezaostává. Vyjádřeno konkrétními hodnotami měří X3 na délku 4565 mm, na výšku 1674 mm a na šířku 1853 mm. Proti X5 ztrácí menší sourozenec 102 mm do délky, 19 mm do šířky a 41 mm do výšky. Rozvor X3 je také menší než u modelu X5, vzhledem k délce vozu je hodnota 2795 mm dostatečná. Jelikož se počítá s občasnou návštěvou lehkého terénu, disponuje SUV světlou výškou 201 mm.

Interiér: luxus v základu i za příplatek

Přestože je X3 levnější variantou SUV á la BMW, nestojí pakatel. S třílitrovým šestiválcem o výkonu 170 kW dosáhne jeho pořizovací cena téměř 1,5 milionu korun, lze tedy předpokládat, že vynaložené sumě odpovídá ztvárnění interiéru i exteriéru, stejně jako použité pohonné jednotky. V interiéru X3 nalezne řidič vše, co k pohodlné jízdě potřebuje. Pokud by určitý prvek nebyl dostupný v základu, je ho možné pořídit za příplatek.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přestože se jedná o levnějšího zástupce kategorie SAV, stojí BMW X3 přes milion korun

X3 není žádný prcek, svému majiteli poskytne dostatečný vnitřní prostor. Pohodlně se usadí řidič i spolujezdec, špatně na tom nebudou ani pasažéři na zadních sedadlech. Vzdálenost od dveří řidiče po dveře spolujezdce se rovná 1441 mm, na zadních sedadlech poskytne totéž měření (od levých po pravé dveře) hodnotu 1457 mm. Zavazadlový prostor nabídne slušných 460 l v základu, po sklopeních zadních sedadel lze jeho objem zvětšit na 1180 l.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Druhé SAV do rodiny, design á la Bangle, vnitřní prostor,
  2. Interiér, zpracování, podvozek, motory a převodovky, cena
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků