BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však měla ocenit o pět centimetrů delší rozvor.

BMW X3 je modelem, který mnichovské automobilce dělá radost. Exemplářů dosud vyráběných dvou generací (od roku 2003) se prodalo po celém světě již půldruhého milionu kusů. 

Nyní tedy přichází čas třetího vydání tohoto středního SUV. BMW ho zásadně technicky inovovalo, design se však mění pozvolna. Nicméně, od minulé generace se "trojka" rozeznat dá. Vodítkem může být absence kruhových mlhových světlometů a zrušení štěrbiny pod ledvinkami. Ty jsou nyní vyšší a vlastně tak zabraly místo tomuto prvku.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW se chlubí, že přestože vnější rozměry auta se téměř nezměnily, díky delšímu rozvoru o pět centimetrů a lepšímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou na ideálních 50:50, bude nová verze ve všech směrech lepší. Například zavazadlový prostor má již solidních 550 litrů.

Podvozek má opět dvojitá spodní ramena a otočnou pružicí a tlumicí vzpěru vpředu a pětiprvkovou zadní nápravu. Konstruktéři snížili neodpruženou hmotnost díky použití hliníkových ložisek a dutých stabilizátorů.

V základní verzi jsou namontována osmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Vůz má světlou výšku 204 milimetrů a umí probrodit vodu hlubokou půl metru.

Test BMW X5 M: Ještě větší monstrum

Test BMW X5 M: Ještě větší monstrum

V prvopočátku se budou nabízet motorové varianty xDrive20d se vznětovým čtyřválcem, xDrive30 se vznětovým šestiválcem a BMW X3 M40i se zážehovým šestiválcem. Později bude k mání také xDrive30i a 20i. Vždy se tedy bude jednat o varianty s pohonem všech kol.

Do výbavy se dostane řada nových prvků. Většina z nich je zaměřena na komfort. Například se jedná o třízónovou klimatizaci, sedačky s ventilací, sklápění opěradel zadních sedaček, akustické čelní sklo (ve standardu), ambientní osvětlení a dokonce i paket Ambient Air. Ten umožní provonění interiéru jednou z osmi nabízených vůní ve třech stupních intenzity, případně vyčisti vzduch v kabině pomocí ionizace.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Značně se rovněž rozšiřuje paleta asistenčních systémů. Nyní bude mít řidič k dispozici také nejnovější generaci adaptivního tempomatu, který zvládá samočinné zabrzdění a opětovný rozjezd, dále výstrahu před protijedoucími vozy při odbočování vlevo. Objednat si půjde také head-up displej.

Na fotogalerii nového BMW X3 se podívejte níže:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků