BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však měla ocenit o pět centimetrů delší rozvor.

BMW X3 je modelem, který mnichovské automobilce dělá radost. Exemplářů dosud vyráběných dvou generací (od roku 2003) se prodalo po celém světě již půldruhého milionu kusů. 

Nyní tedy přichází čas třetího vydání tohoto středního SUV. BMW ho zásadně technicky inovovalo, design se však mění pozvolna. Nicméně, od minulé generace se "trojka" rozeznat dá. Vodítkem může být absence kruhových mlhových světlometů a zrušení štěrbiny pod ledvinkami. Ty jsou nyní vyšší a vlastně tak zabraly místo tomuto prvku.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW se chlubí, že přestože vnější rozměry auta se téměř nezměnily, díky delšímu rozvoru o pět centimetrů a lepšímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou na ideálních 50:50, bude nová verze ve všech směrech lepší. Například zavazadlový prostor má již solidních 550 litrů.

Podvozek má opět dvojitá spodní ramena a otočnou pružicí a tlumicí vzpěru vpředu a pětiprvkovou zadní nápravu. Konstruktéři snížili neodpruženou hmotnost díky použití hliníkových ložisek a dutých stabilizátorů.

V základní verzi jsou namontována osmnáctipalcová kola z lehké slitiny. Vůz má světlou výšku 204 milimetrů a umí probrodit vodu hlubokou půl metru.

Test BMW X5 M: Ještě větší monstrum

Test BMW X5 M: Ještě větší monstrum

V prvopočátku se budou nabízet motorové varianty xDrive20d se vznětovým čtyřválcem, xDrive30 se vznětovým šestiválcem a BMW X3 M40i se zážehovým šestiválcem. Později bude k mání také xDrive30i a 20i. Vždy se tedy bude jednat o varianty s pohonem všech kol.

Do výbavy se dostane řada nových prvků. Většina z nich je zaměřena na komfort. Například se jedná o třízónovou klimatizaci, sedačky s ventilací, sklápění opěradel zadních sedaček, akustické čelní sklo (ve standardu), ambientní osvětlení a dokonce i paket Ambient Air. Ten umožní provonění interiéru jednou z osmi nabízených vůní ve třech stupních intenzity, případně vyčisti vzduch v kabině pomocí ionizace.

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Značně se rovněž rozšiřuje paleta asistenčních systémů. Nyní bude mít řidič k dispozici také nejnovější generaci adaptivního tempomatu, který zvládá samočinné zabrzdění a opětovný rozjezd, dále výstrahu před protijedoucími vozy při odbočování vlevo. Objednat si půjde také head-up displej.

Na fotogalerii nového BMW X3 se podívejte níže:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky