BMW X3 se dvěma novými „turby“

V Mnichově pokračují s „foukanou“. Zájemci o crossover BMW X3 mohou nyní vybírat ze dvou nových přeplňovaných motorů.

Automobilka BMW oznámila, že teprve nedávno představenou novou generaci své řady BMW X3 modelového roku 2011 opatří dvojicí nových, hraničních pohonných jednotek s přeplňováním, zážehovým čtyřválcem a vznětovým šestiválcem. Prvně zmíněná jednotka se stane základní motorizací určenou pro řadu BMW X3 a půjde o verzi xDrive20i. O její pohon se postará „dvoulitr“ s dvojstupňovým přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu a plně proměnným časováním a zdvihem ventilů, který bude naladěn na výkon 184 koní (135 kW) při 4 800 ot./min. a točivý moment 270 Nm již při 1 250 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model BMW X3 xDrive20i bude již s ohledem na toto označení dodáván standardně s elektronicky řízeným pohonem všech kol. Základem se stane šestistupňová převodovka s manuálním řazením, připlatit si bude možno za osmistupňový dvouspojkový „automat“. Druhou novinkou v rodině BMW X3 bude vznětový šestiválec 3,0 l se zdvojeným přeplňováním a poslední generací vysokotlakého vstřikování common rail BMW s tlaky až 1 800 barů. Tento model BMW xDrive35d, jenž se naopak stane špičkovou verzí celé řady X3, bude disponovat výkonem 313 koní (230 kW) a točivým momentem 630 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nižších otáčkách pracuje pouze menší z obou dmychadel, přičemž při jejich nárůstu plynule nastupuje účinek toho většího, což má zajistit „spontánní odezvu“. Verze BMW X3 xDrive35d je kromě pohonu všech kol standardně opatřena také osmistupňovou automatickou převodovkou a soustavou řízeného zhášení motoru start/stop. Obě výše popsané varianty se dostanou do prodejů během letošního podzimu, těšit se můžeme také na přepracované palubní soustavy včetně ConnectedDrive a nové verze vnitřní výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků