BMW X3 se dvěma novými „turby“

V Mnichově pokračují s „foukanou“. Zájemci o crossover BMW X3 mohou nyní vybírat ze dvou nových přeplňovaných motorů.

Automobilka BMW oznámila, že teprve nedávno představenou novou generaci své řady BMW X3 modelového roku 2011 opatří dvojicí nových, hraničních pohonných jednotek s přeplňováním, zážehovým čtyřválcem a vznětovým šestiválcem. Prvně zmíněná jednotka se stane základní motorizací určenou pro řadu BMW X3 a půjde o verzi xDrive20i. O její pohon se postará „dvoulitr“ s dvojstupňovým přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu a plně proměnným časováním a zdvihem ventilů, který bude naladěn na výkon 184 koní (135 kW) při 4 800 ot./min. a točivý moment 270 Nm již při 1 250 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model BMW X3 xDrive20i bude již s ohledem na toto označení dodáván standardně s elektronicky řízeným pohonem všech kol. Základem se stane šestistupňová převodovka s manuálním řazením, připlatit si bude možno za osmistupňový dvouspojkový „automat“. Druhou novinkou v rodině BMW X3 bude vznětový šestiválec 3,0 l se zdvojeným přeplňováním a poslední generací vysokotlakého vstřikování common rail BMW s tlaky až 1 800 barů. Tento model BMW xDrive35d, jenž se naopak stane špičkovou verzí celé řady X3, bude disponovat výkonem 313 koní (230 kW) a točivým momentem 630 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nižších otáčkách pracuje pouze menší z obou dmychadel, přičemž při jejich nárůstu plynule nastupuje účinek toho většího, což má zajistit „spontánní odezvu“. Verze BMW X3 xDrive35d je kromě pohonu všech kol standardně opatřena také osmistupňovou automatickou převodovkou a soustavou řízeného zhášení motoru start/stop. Obě výše popsané varianty se dostanou do prodejů během letošního podzimu, těšit se můžeme také na přepracované palubní soustavy včetně ConnectedDrive a nové verze vnitřní výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků