BMW X3 přichází: další off-road do rodiny

BMW X3 přichází: další off-road do rodiny

Na detroitském autosalonu (letos v lednu) představilo BMW studii xActivity, která měla napovědět, jak bude vypadat novinka v podobě menšího a levnějšího SUV (SAV – Sport Activity Vehicle), jenž se postaví po bok luxusní X5. Již na konci minulého roku pronikly informace o tom, že se malé SUV bude jmenovat X3 a nabídne zákazníkům za menší peníz stejný požitek z jízdy jako dražší X5.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Luxusní X5 dostala dlouho očekávaného mladšího bratra. Docela se povedl, nemyslíte?

Ačkoliv je premiéra nové X3 naplánovaná na září, tedy na dobu konání frankfurtského autosalonu, bavorská automobilka již nyní vypustila první oficiální fotografie menšího z SUV. Od konceptu xActivity prošla X3 několika změnami, takže její definitivní podoba nabídne střízlivější, nicméně osvědčené křivky. Interiér vozu je samozřejmě luxusní a prostorný (zavazadlový prostor má 450 l). Nechybí samozřejmě množství elektroniky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
X3 nabídne komfort a celou řadu bezpečnostních systémů - jak se na správné BMW sluší a patří

BMW X3 budou zpočátku pohánět dva šestiválcové třílitrové motory. Dieselový agregát s technologií přímého vstřiku paliva common-rail disponuje maximálním výkonem 150 kW/204 k, benzínový 170 kW/231 k. S benzínovým motorem dosáhne nová X3 maximální rychlosti 210 km/h, se sportovním paketem to pak může být 224 km/h. Vznětový motor umožní maximální rychlost 210 km/h, sportovnější verze 218 km/h. Další agregáty se v nabídce objeví později. Bude se jednat o dva dvoulitrové čtyřválce (diesel i benzín) s objemem 2.0 l.

Klepněte pro větší obrázek
První pohled do interiéru

Třílitrové šestiválce budou standardně zkombinovány se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude samozřejmě možné pořídit také pětistupňovou převodovku automatickou. Nová X3 se pochlubí také inteligentním systémem pohonu všech kol – xDrive. Aktivní bezpečnost vozu dále podpoří elektronický stabilizační systém DSC a systém HDC (Hill Descent Kontrol, neboli automatická regulace rychlosti při jízdě s kopce).

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků