BMW X3 přichází: další off-road do rodiny

Na detroitském autosalonu (letos v lednu) představilo BMW studii xActivity, která měla napovědět, jak bude vypadat novinka v podobě menšího a levnějšího SUV (SAV – Sport Activity Vehicle), jenž se postaví po bok luxusní X5. Již na konci minulého roku pronikly informace o tom, že se malé SUV bude jmenovat X3 a nabídne zákazníkům za menší peníz stejný požitek z jízdy jako dražší X5.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Luxusní X5 dostala dlouho očekávaného mladšího bratra. Docela se povedl, nemyslíte?

Ačkoliv je premiéra nové X3 naplánovaná na září, tedy na dobu konání frankfurtského autosalonu, bavorská automobilka již nyní vypustila první oficiální fotografie menšího z SUV. Od konceptu xActivity prošla X3 několika změnami, takže její definitivní podoba nabídne střízlivější, nicméně osvědčené křivky. Interiér vozu je samozřejmě luxusní a prostorný (zavazadlový prostor má 450 l). Nechybí samozřejmě množství elektroniky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
X3 nabídne komfort a celou řadu bezpečnostních systémů - jak se na správné BMW sluší a patří

BMW X3 budou zpočátku pohánět dva šestiválcové třílitrové motory. Dieselový agregát s technologií přímého vstřiku paliva common-rail disponuje maximálním výkonem 150 kW/204 k, benzínový 170 kW/231 k. S benzínovým motorem dosáhne nová X3 maximální rychlosti 210 km/h, se sportovním paketem to pak může být 224 km/h. Vznětový motor umožní maximální rychlost 210 km/h, sportovnější verze 218 km/h. Další agregáty se v nabídce objeví později. Bude se jednat o dva dvoulitrové čtyřválce (diesel i benzín) s objemem 2.0 l.

Klepněte pro větší obrázek
První pohled do interiéru

Třílitrové šestiválce budou standardně zkombinovány se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude samozřejmě možné pořídit také pětistupňovou převodovku automatickou. Nová X3 se pochlubí také inteligentním systémem pohonu všech kol – xDrive. Aktivní bezpečnost vozu dále podpoří elektronický stabilizační systém DSC a systém HDC (Hill Descent Kontrol, neboli automatická regulace rychlosti při jízdě s kopce).

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků