BMW X3 přichází: další off-road do rodiny

Na detroitském autosalonu (letos v lednu) představilo BMW studii xActivity, která měla napovědět, jak bude vypadat novinka v podobě menšího a levnějšího SUV (SAV – Sport Activity Vehicle), jenž se postaví po bok luxusní X5. Již na konci minulého roku pronikly informace o tom, že se malé SUV bude jmenovat X3 a nabídne zákazníkům za menší peníz stejný požitek z jízdy jako dražší X5.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Luxusní X5 dostala dlouho očekávaného mladšího bratra. Docela se povedl, nemyslíte?

Ačkoliv je premiéra nové X3 naplánovaná na září, tedy na dobu konání frankfurtského autosalonu, bavorská automobilka již nyní vypustila první oficiální fotografie menšího z SUV. Od konceptu xActivity prošla X3 několika změnami, takže její definitivní podoba nabídne střízlivější, nicméně osvědčené křivky. Interiér vozu je samozřejmě luxusní a prostorný (zavazadlový prostor má 450 l). Nechybí samozřejmě množství elektroniky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
X3 nabídne komfort a celou řadu bezpečnostních systémů - jak se na správné BMW sluší a patří

BMW X3 budou zpočátku pohánět dva šestiválcové třílitrové motory. Dieselový agregát s technologií přímého vstřiku paliva common-rail disponuje maximálním výkonem 150 kW/204 k, benzínový 170 kW/231 k. S benzínovým motorem dosáhne nová X3 maximální rychlosti 210 km/h, se sportovním paketem to pak může být 224 km/h. Vznětový motor umožní maximální rychlost 210 km/h, sportovnější verze 218 km/h. Další agregáty se v nabídce objeví později. Bude se jednat o dva dvoulitrové čtyřválce (diesel i benzín) s objemem 2.0 l.

Klepněte pro větší obrázek
První pohled do interiéru

Třílitrové šestiválce budou standardně zkombinovány se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude samozřejmě možné pořídit také pětistupňovou převodovku automatickou. Nová X3 se pochlubí také inteligentním systémem pohonu všech kol – xDrive. Aktivní bezpečnost vozu dále podpoří elektronický stabilizační systém DSC a systém HDC (Hill Descent Kontrol, neboli automatická regulace rychlosti při jízdě s kopce).

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků