BMW X3 po faceliftu: nový vzhled a velký naftový výkon

BMW připravilo pro své SUV decentní facelift: změny vzhledu a větší proměny pod kapotou. Nadšeni budou příznivci nafty.
BMW X3 po faceliftu: nový vzhled a velký naftový výkon

Malý SUV model automobilky BMW se dočkalo svého faceliftu poměrně brzy. Tento model se totiž na trhu objevil teprve v roce 2003 a facelift předznamenává, že život této generace se přehoupl do druhé poloviny. Pokud jste čekali změny, které by výrazněji změnily tvář a vzhled vozu, budete zřejmě zklamání. BMW totiž vsadilo na drobné změny vzhledu a také na nasazení zcela nového a výkonného motoru.

Změny vnějšího vzhledu jsou opravdu decentní. Automobilka pouze mírně pozměnila přední a zadní nárazník a vymanila klasické zadní světlomety za paraboly s LED. Nově budou všechny verze standardně vybaveny 17" koly z lehké slitiny. Také interiér prošel pouze kosmetickým omlazením. Facelift přinesl nové materiály, které mají jednak umocnit sportovní nádech vozu a druhak umlčet některé kritiky nových interiérů BMW, kteří vždy spílali hlavné nad vnitřkem X3. Nově si lze takoé vybrat z dalších dřevěných nebo hliníkových dekorací.

Více než změny vzhledu se facelift dotkl technických vylepšení. Nový automat pro třílitrový turbodiesel má totiž novou logiku řazení a také mírné hardwarové modifikace. Nově je i nastaven systém DSC, který má lépe reagovat při panickém brždění.

Vše podstatné se ovšem odehrálo pod kapotou, kde po faceliftu najdeme zcela nové a také inovované motory. Zcela nový bude model X3 s označením 3,0sd. Jedná se o vůz, který dostal třílitrový naftový motor, ovšem s dvojitým přeplňováním. Jedná se o stejný motor, jaký se nachází také v modelu 535d. Twin turbem dopovaný motor dává výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 580 Nm. Z těchto parametrů je patrné, že BMW pro model X3 mírně navýšila výkon o rovných 10 kW. Iks-trojka s tímto motorem zrychlí na stovku za 6,6 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Jako jediná z verzí modelu X3 dostane 3,0 sd v základu automatickou šestistupňovou převodovku, stejně jako 535d. Druhým naftovým motorem bude již klasický dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 330 Nm. Mezistupněm pak bude třílitrový turbodiesel o výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 500 Nm.

Benzín bude zastupovat čtyřválec 2,0 o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 200 Nm. Další motory jsou již trochu klasické, ale přece nové řadové šestiválce o objemu 2,5 a 3 litry. Ty řidiči nabídnou v prvém případě výkon 160 kW (218 k), v druhém pak 200 kW (272 k). Rovněž benzinový třílitr se tak dočkal zásadního vylepšení, když současný motor 3,0i s výkonem 170 kW nahradila nejnovější verze "hořčíkového" třílitru s přímým vstřikováním paliva a výkonem o rovných 30 kW vyšším. Dvouapůllitr je pak nabízen ve verzi známé třeba ze současné trojkové řady.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 po faceliftu
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků