BMW X3 po faceliftu: nový vzhled a velký naftový výkon

BMW připravilo pro své SUV decentní facelift: změny vzhledu a větší proměny pod kapotou. Nadšeni budou příznivci nafty.
BMW X3 po faceliftu: nový vzhled a velký naftový výkon

Malý SUV model automobilky BMW se dočkalo svého faceliftu poměrně brzy. Tento model se totiž na trhu objevil teprve v roce 2003 a facelift předznamenává, že život této generace se přehoupl do druhé poloviny. Pokud jste čekali změny, které by výrazněji změnily tvář a vzhled vozu, budete zřejmě zklamání. BMW totiž vsadilo na drobné změny vzhledu a také na nasazení zcela nového a výkonného motoru.

Změny vnějšího vzhledu jsou opravdu decentní. Automobilka pouze mírně pozměnila přední a zadní nárazník a vymanila klasické zadní světlomety za paraboly s LED. Nově budou všechny verze standardně vybaveny 17" koly z lehké slitiny. Také interiér prošel pouze kosmetickým omlazením. Facelift přinesl nové materiály, které mají jednak umocnit sportovní nádech vozu a druhak umlčet některé kritiky nových interiérů BMW, kteří vždy spílali hlavné nad vnitřkem X3. Nově si lze takoé vybrat z dalších dřevěných nebo hliníkových dekorací.

Více než změny vzhledu se facelift dotkl technických vylepšení. Nový automat pro třílitrový turbodiesel má totiž novou logiku řazení a také mírné hardwarové modifikace. Nově je i nastaven systém DSC, který má lépe reagovat při panickém brždění.

Vše podstatné se ovšem odehrálo pod kapotou, kde po faceliftu najdeme zcela nové a také inovované motory. Zcela nový bude model X3 s označením 3,0sd. Jedná se o vůz, který dostal třílitrový naftový motor, ovšem s dvojitým přeplňováním. Jedná se o stejný motor, jaký se nachází také v modelu 535d. Twin turbem dopovaný motor dává výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 580 Nm. Z těchto parametrů je patrné, že BMW pro model X3 mírně navýšila výkon o rovných 10 kW. Iks-trojka s tímto motorem zrychlí na stovku za 6,6 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Jako jediná z verzí modelu X3 dostane 3,0 sd v základu automatickou šestistupňovou převodovku, stejně jako 535d. Druhým naftovým motorem bude již klasický dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 330 Nm. Mezistupněm pak bude třílitrový turbodiesel o výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 500 Nm.

Benzín bude zastupovat čtyřválec 2,0 o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 200 Nm. Další motory jsou již trochu klasické, ale přece nové řadové šestiválce o objemu 2,5 a 3 litry. Ty řidiči nabídnou v prvém případě výkon 160 kW (218 k), v druhém pak 200 kW (272 k). Rovněž benzinový třílitr se tak dočkal zásadního vylepšení, když současný motor 3,0i s výkonem 170 kW nahradila nejnovější verze "hořčíkového" třílitru s přímým vstřikováním paliva a výkonem o rovných 30 kW vyšším. Dvouapůllitr je pak nabízen ve verzi známé třeba ze současné trojkové řady.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 po faceliftu
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků