Testy nové generace modelu X3 se pomalu přesunuly na Nürburgring, kde nyní probíha ladění podvozkových částí. „Iks-trojka” přitom již zanedlouho nebude nejmenším, ale středním modelem této kategorie v nabídce bavorské automobilky.
Co se vzhledu týče, základní tvary zůstanou zachovány, ovšem některé prvky designu nacházejí inspiraci v konceptu CS. Novinka bude podle spekulací oproti svému předchůdci delší, užší a trochu vyšší. Konstruktéři se prý zaměřili na vnitřní prostor a jeho variabilitu, kromě ní se bude moci vůz pochlubit i řadou elektronických systému ze sedmičkové řady. BMW X3 přijde z konkurentů jako poslední - mezi ně totiž počítáme Mercedes GLK a Audi Q5. Automobilka tak má dost času vyhnout se všem chybám svých konkurentů, zároveň však do doby uvedení zřejmě přijde o část zákazníků, pro které je současná X3 již příliš stará.
Výroba modelu bude probíhat v americké továrně Spartanburg po boku větších bratrů X5 a X6. Pod kapotou se objeví dobře známé motorizace, mezi nimi například také zážehový šestiválec 3,0 l plněný dvojicí turbodmychadel s výkonem 306 koní a dvoulitrový diesel TwinTurbo s výkonem 204 koní. V plánu je také hybridní verze, ta se ovšem objeví později. Předpokládáme, že v září se ve Frankfurtu objeví předprodukční verze, která však od té finální nebude mít příliš daleko.
Foto © Automedia
BMW X3 se už dostalo k testům na Nordschleife
Foto © Automedia
„Iks-trojka” zachycena počátkem roku poblíž Mnichova
Foto © Automedia
BMW X3 nové generace poblíž Nürburgringu