BMW X3 má nový nafťák 2.0d

BMW X3 má nový nafťák 2.0d

Nový model v nabídce německého BMW, model X3 patřící do kategorie SAV, byl na trh uveden nejprve s šestiválcem 3.0i o výkonu 170 kW. Následně přibyl druhý benzínový šestiválec 2.5i s výkonem 141 kW a první nafťák, řadový šestiválec 3.0d 150 kW. Nyní nabídku doplní první čtyřválec, naftový dvoulitr s výkonem 110 kW; stejný používá i trojková řada. S ním se X3 rozjede na stovku za 10,2 s, dosáhne maximálky 198 km/h a spotřebuje průměrně 7,2 l paliva. Na německém trhu bude stát 33 800 eur. Současný nejlevnější model na českém trhu, 2.5i, stojí 1,25 mil. Kč; očekávaná cena verze 2.0d je 1,1 mil. Kč.

Krátce ze starší tiskové zprávy:

Ve výbavě BMW X3 nechybí řada technických inovativních prvků. Za výbornou jízdní dynamikou a trakcí vozu za všech podmínek na silnici i v terénu stojí systém pohonu všech kol xDrive. Výbava každého vozu zahrnuje dále ADB-X (Automatic Differential Brake), dynamickou kontrolu stability DSC včetně dynamického řízení brzd DBC a systém Hill Descent Control (HDC) pro kontrolovanou jízdu z prudkého svahu. V příplatkové výbavě se objevují mimo jiné adaptivní hlavní světlomety, které se automaticky natáčejí při průjezdu zatáčkou.

Jak vlastně funguje systém xDrive, který dělá z BMW X3 vůz s výbornými jízdními vlastnostmi na silnici i v terénu?  Pohon obsahuje diferenciální převod, který řídí inteligentní elektronika. Lamelová spojka rozděluje proměnlivě a plynule hnací sílu mezi přední a zadní nápravu – optimálně podle jízdní situace. Má-li se na přední nápravu přenést více točivého momentu, otočí elektromotor křivkovou destičkou v diferenciálním převodu. Prostřednictvím pákového mechanismu se lamelová spojka stiskne a článkový řetěz přenese požadovaný hnací moment na přední nápravu – během několika milisekund.

Díky proměnnému rozdělení hnací síly je samoříditelnost kladně ovlivněna již v prvopočátku. Má-li vozidlo sklon k nedotáčivosti, sníží xDrive hnací moment vpředu a zvýší říditelnost vozu. V extrémním případě je vozidlo poháněno téměř zezadu. Například při přetáčivosti převede xDrive hnací moment dopředu, a přispěje tak ke stabilizování vozidla. Pohybuje-li se BMW X3 na silnici s proměnlivými vlastnostmi, například na sněhu a ledu, přenese xDrive hnací moment vždy na nápravu s lepší přilnavostí. Tím je i na různě kluzkých vozovkách možné velmi dobré zrychlení. 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků