BMW X3 má nový nafťák 2.0d

Nový model v nabídce německého BMW, model X3 patřící do kategorie SAV, byl na trh uveden nejprve s šestiválcem 3.0i o výkonu 170 kW. Následně přibyl druhý benzínový šestiválec 2.5i s výkonem 141 kW a první nafťák, řadový šestiválec 3.0d 150 kW. Nyní nabídku doplní první čtyřválec, naftový dvoulitr s výkonem 110 kW; stejný používá i trojková řada. S ním se X3 rozjede na stovku za 10,2 s, dosáhne maximálky 198 km/h a spotřebuje průměrně 7,2 l paliva. Na německém trhu bude stát 33 800 eur. Současný nejlevnější model na českém trhu, 2.5i, stojí 1,25 mil. Kč; očekávaná cena verze 2.0d je 1,1 mil. Kč.

Krátce ze starší tiskové zprávy:

Ve výbavě BMW X3 nechybí řada technických inovativních prvků. Za výbornou jízdní dynamikou a trakcí vozu za všech podmínek na silnici i v terénu stojí systém pohonu všech kol xDrive. Výbava každého vozu zahrnuje dále ADB-X (Automatic Differential Brake), dynamickou kontrolu stability DSC včetně dynamického řízení brzd DBC a systém Hill Descent Control (HDC) pro kontrolovanou jízdu z prudkého svahu. V příplatkové výbavě se objevují mimo jiné adaptivní hlavní světlomety, které se automaticky natáčejí při průjezdu zatáčkou.

Jak vlastně funguje systém xDrive, který dělá z BMW X3 vůz s výbornými jízdními vlastnostmi na silnici i v terénu?  Pohon obsahuje diferenciální převod, který řídí inteligentní elektronika. Lamelová spojka rozděluje proměnlivě a plynule hnací sílu mezi přední a zadní nápravu – optimálně podle jízdní situace. Má-li se na přední nápravu přenést více točivého momentu, otočí elektromotor křivkovou destičkou v diferenciálním převodu. Prostřednictvím pákového mechanismu se lamelová spojka stiskne a článkový řetěz přenese požadovaný hnací moment na přední nápravu – během několika milisekund.

Díky proměnnému rozdělení hnací síly je samoříditelnost kladně ovlivněna již v prvopočátku. Má-li vozidlo sklon k nedotáčivosti, sníží xDrive hnací moment vpředu a zvýší říditelnost vozu. V extrémním případě je vozidlo poháněno téměř zezadu. Například při přetáčivosti převede xDrive hnací moment dopředu, a přispěje tak ke stabilizování vozidla. Pohybuje-li se BMW X3 na silnici s proměnlivými vlastnostmi, například na sněhu a ledu, přenese xDrive hnací moment vždy na nápravu s lepší přilnavostí. Tím je i na různě kluzkých vozovkách možné velmi dobré zrychlení. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků