BMW X3 M zřejmě dostane trojnásobné přeplňování

Hned na úvod je třeba předeslat, že se v tomto případě jedná skutečně o čistou spekulaci založenou na několika zdánlivě nesouvisejících informacích posbíraných za poslední dobu, k jejichž propojení nás vedlo včerejší vydání britského magazínu Car. Stroje BMW X5 M a X6 M jsou pro řadu motoristů úctyhodnými vozy, jiní by však uvítali auta podobné koncepce, ale v poněkud kompaktnějším a lehčím provedení. Nabízí se varianta BMW X3 M opatřená řadovým šestiválcem s objemem 3,2 l, který díky součinnosti tří turbodmychadel (!) bude disponovat výkonem 455 koní (335 kW).

A jak by tato mašina měla pracovat? Dvě dmychadla budou poháněna běžným způsobem výfukovými plyny a to třetí elektromotorem. Jeho úkolem je zajistit patřičný tlak již v nízkých otáčkách a je více než pravděpodobné, že se záhy dostane do skutečné sériové výroby. Elektricky poháněná přeplňovací dmychadla mají řadu předností, nabízejí například minimální mechanické ztráty. Je docela možné, že se s výše načrtnutým motorem setkáme také v nové generaci kultovního BMW M3. Ale kdo ví, zatím jde skutečně jen o nepříliš podložené spekulace.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků