BMW X3 M zřejmě dostane trojnásobné přeplňování

Hned na úvod je třeba předeslat, že se v tomto případě jedná skutečně o čistou spekulaci založenou na několika zdánlivě nesouvisejících informacích posbíraných za poslední dobu, k jejichž propojení nás vedlo včerejší vydání britského magazínu Car. Stroje BMW X5 M a X6 M jsou pro řadu motoristů úctyhodnými vozy, jiní by však uvítali auta podobné koncepce, ale v poněkud kompaktnějším a lehčím provedení. Nabízí se varianta BMW X3 M opatřená řadovým šestiválcem s objemem 3,2 l, který díky součinnosti tří turbodmychadel (!) bude disponovat výkonem 455 koní (335 kW).

A jak by tato mašina měla pracovat? Dvě dmychadla budou poháněna běžným způsobem výfukovými plyny a to třetí elektromotorem. Jeho úkolem je zajistit patřičný tlak již v nízkých otáčkách a je více než pravděpodobné, že se záhy dostane do skutečné sériové výroby. Elektricky poháněná přeplňovací dmychadla mají řadu předností, nabízejí například minimální mechanické ztráty. Je docela možné, že se s výše načrtnutým motorem setkáme také v nové generaci kultovního BMW M3. Ale kdo ví, zatím jde skutečně jen o nepříliš podložené spekulace.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků