BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

V segmentu opravdu rychlých středních SUV se už výkon dávno přehoupl přes 500 koní. Duo BMW X3 a X4 jich v ostré verzi M nabízí 480, stačí však sáhnout po paketu Competition a rázem se dostáváte na stejné hodnoty jako Alfa Romeo Stelvio QV.

Nová „emka“ mají pod kapotami řadový třílitrový šestiválec s výkonem 353 kW a točivým momentem 600 N.m, což jsou hodnoty, které třeba takovou Alfu Romeo Stelvio QV nechávají chladnou. Ta má sice také 600 N.m, ale zato 375 kW a překonává nejenom bavoráky, ale také „základní“ Mercedes-AMG GLC 63 (350 kW a 650 N.m) se čtyřlitrovým osmiválcem. Jde o auta pro fajnšmekry, kteří jsou ochotni za ně zaplatit okolo 2,5 milionu korun. Je to moc, ale v tomto segmentu to tak prostě chodí.

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

BMW X3 M na českém trhu začíná s cenou 2.449.200 Kč, elegantnější model X4 M pak stojí nejméně 2.503.800 Kč. Vyjíždějí na 20palcových kolech, mají kožené čalounění v interiéru, aerodynamický paket, aktivní zadní diferenciál, osmistupňovou automatickou převodovku Drivelogic, lité brzdové kotouče s hliníkovými středy, adaptivní LED světlomety, navigaci Professional, multifunkční přístrojový panel a spoustu dalšího.

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Přesto se nejedná o naprostý strop a příplatková výbava samozřejmě existuje. Než bych ale vyjmenovával prvky jako dřevěné obložení přístrojovky či sadu jízdních asistentů, to raději hned přejdu k tomu nejpikantnějšímu. BMW X3 M a X4 M si totiž můžete koupit i s paketem Competition, který zahrnuje další výbavu, ale hlavně zvýšení výkonu motoru.

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Přijde vás na 230.334 Kč a v technickém průkazu v kolonce s výkonem v kilowattech najdete číslo 375 (510 koní). To je stejně, jako nabízí Stelvio QV a Mercedes-AMG GLC 63 S, avšak s tím rozdílem, že vůz ze Stuttgartu má díky osmiválci točivý moment 700 N.m (modely Competition mají 600 N.m, ale s jiným průběhem než v sérii). Paket dále zahrnuje čalounění z programu BMW Individual, M sportovní výfukový systém, 21palcová kola, M sportovní sedadla či modifikovaný adaptivní podvozek.

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Na dynamice se výkonový bonus příliš neprojevuje. Z rychlení z nuly na stovku zabere 2 tuny těžkým bavorákům o 0,1 sekundy kratší dobu, celkový čas ale stále nepadá pod 4 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h (s M Driver´s paketem až 285 km/h). Jak můžete vidět v tabulce níže, Alfa Romeo Stelvio QV zůstává mezi ostrými šestiválovými SUV neporažena.

BMW X3 M a X4 M: Technická data, české ceny, srovnání s konkurencí
Model X3 M X3 M Comp. X4 M X4 M Comp. Stelvio QV
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
Motor 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2993 2993 2993 2993 2891
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 90 x 84 90 x 84 90 x 84 90 x 84 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,3:1 9,3:1 9,3:1 9,3:1 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 353/6250 375/6250 353/6250 375/6250 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2600-5600 600/2600-5950 600/2600-5600 600/2600-5950 600/2500
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250(280) 250(285) 250(280) 250(285) 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2 4,1 4,2 4,1 3,8
Poh. hmotnost [kg] 1970 1970 1970 1970 1830
Komb. Spotř. [l/100 km] 10,5 10,5 10,5 10,5 9,8
Základní cena [Kč] 2.449.200 2.686.320 2.503.800 2.740.920 2.437.500
Maximální rychlost v závorce platí pro M Drivers´s paket
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků