BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

V segmentu opravdu rychlých středních SUV se už výkon dávno přehoupl přes 500 koní. Duo BMW X3 a X4 jich v ostré verzi M nabízí 480, stačí však sáhnout po paketu Competition a rázem se dostáváte na stejné hodnoty jako Alfa Romeo Stelvio QV.

Nová „emka“ mají pod kapotami řadový třílitrový šestiválec s výkonem 353 kW a točivým momentem 600 N.m, což jsou hodnoty, které třeba takovou Alfu Romeo Stelvio QV nechávají chladnou. Ta má sice také 600 N.m, ale zato 375 kW a překonává nejenom bavoráky, ale také „základní“ Mercedes-AMG GLC 63 (350 kW a 650 N.m) se čtyřlitrovým osmiválcem. Jde o auta pro fajnšmekry, kteří jsou ochotni za ně zaplatit okolo 2,5 milionu korun. Je to moc, ale v tomto segmentu to tak prostě chodí.

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

BMW X3 M na českém trhu začíná s cenou 2.449.200 Kč, elegantnější model X4 M pak stojí nejméně 2.503.800 Kč. Vyjíždějí na 20palcových kolech, mají kožené čalounění v interiéru, aerodynamický paket, aktivní zadní diferenciál, osmistupňovou automatickou převodovku Drivelogic, lité brzdové kotouče s hliníkovými středy, adaptivní LED světlomety, navigaci Professional, multifunkční přístrojový panel a spoustu dalšího.

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Přesto se nejedná o naprostý strop a příplatková výbava samozřejmě existuje. Než bych ale vyjmenovával prvky jako dřevěné obložení přístrojovky či sadu jízdních asistentů, to raději hned přejdu k tomu nejpikantnějšímu. BMW X3 M a X4 M si totiž můžete koupit i s paketem Competition, který zahrnuje další výbavu, ale hlavně zvýšení výkonu motoru.

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Přijde vás na 230.334 Kč a v technickém průkazu v kolonce s výkonem v kilowattech najdete číslo 375 (510 koní). To je stejně, jako nabízí Stelvio QV a Mercedes-AMG GLC 63 S, avšak s tím rozdílem, že vůz ze Stuttgartu má díky osmiválci točivý moment 700 N.m (modely Competition mají 600 N.m, ale s jiným průběhem než v sérii). Paket dále zahrnuje čalounění z programu BMW Individual, M sportovní výfukový systém, 21palcová kola, M sportovní sedadla či modifikovaný adaptivní podvozek.

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Na dynamice se výkonový bonus příliš neprojevuje. Z rychlení z nuly na stovku zabere 2 tuny těžkým bavorákům o 0,1 sekundy kratší dobu, celkový čas ale stále nepadá pod 4 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h (s M Driver´s paketem až 285 km/h). Jak můžete vidět v tabulce níže, Alfa Romeo Stelvio QV zůstává mezi ostrými šestiválovými SUV neporažena.

BMW X3 M a X4 M: Technická data, české ceny, srovnání s konkurencí
Model X3 M X3 M Comp. X4 M X4 M Comp. Stelvio QV
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
Motor 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2993 2993 2993 2993 2891
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 90 x 84 90 x 84 90 x 84 90 x 84 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,3:1 9,3:1 9,3:1 9,3:1 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 353/6250 375/6250 353/6250 375/6250 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2600-5600 600/2600-5950 600/2600-5600 600/2600-5950 600/2500
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250(280) 250(285) 250(280) 250(285) 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2 4,1 4,2 4,1 3,8
Poh. hmotnost [kg] 1970 1970 1970 1970 1830
Komb. Spotř. [l/100 km] 10,5 10,5 10,5 10,5 9,8
Základní cena [Kč] 2.449.200 2.686.320 2.503.800 2.740.920 2.437.500
Maximální rychlost v závorce platí pro M Drivers´s paket
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků