BMW X3 M a X4 M mají české ceny. Jak si vedou ve srovnání s AR Stelvio QV?

V segmentu opravdu rychlých středních SUV se už výkon dávno přehoupl přes 500 koní. Duo BMW X3 a X4 jich v ostré verzi M nabízí 480, stačí však sáhnout po paketu Competition a rázem se dostáváte na stejné hodnoty jako Alfa Romeo Stelvio QV.

Nová „emka“ mají pod kapotami řadový třílitrový šestiválec s výkonem 353 kW a točivým momentem 600 N.m, což jsou hodnoty, které třeba takovou Alfu Romeo Stelvio QV nechávají chladnou. Ta má sice také 600 N.m, ale zato 375 kW a překonává nejenom bavoráky, ale také „základní“ Mercedes-AMG GLC 63 (350 kW a 650 N.m) se čtyřlitrovým osmiválcem. Jde o auta pro fajnšmekry, kteří jsou ochotni za ně zaplatit okolo 2,5 milionu korun. Je to moc, ale v tomto segmentu to tak prostě chodí.

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

BMW X3 M na českém trhu začíná s cenou 2.449.200 Kč, elegantnější model X4 M pak stojí nejméně 2.503.800 Kč. Vyjíždějí na 20palcových kolech, mají kožené čalounění v interiéru, aerodynamický paket, aktivní zadní diferenciál, osmistupňovou automatickou převodovku Drivelogic, lité brzdové kotouče s hliníkovými středy, adaptivní LED světlomety, navigaci Professional, multifunkční přístrojový panel a spoustu dalšího.

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Přesto se nejedná o naprostý strop a příplatková výbava samozřejmě existuje. Než bych ale vyjmenovával prvky jako dřevěné obložení přístrojovky či sadu jízdních asistentů, to raději hned přejdu k tomu nejpikantnějšímu. BMW X3 M a X4 M si totiž můžete koupit i s paketem Competition, který zahrnuje další výbavu, ale hlavně zvýšení výkonu motoru.

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

TEST BMW X3 M40i: Řadové šílenství!

Přijde vás na 230.334 Kč a v technickém průkazu v kolonce s výkonem v kilowattech najdete číslo 375 (510 koní). To je stejně, jako nabízí Stelvio QV a Mercedes-AMG GLC 63 S, avšak s tím rozdílem, že vůz ze Stuttgartu má díky osmiválci točivý moment 700 N.m (modely Competition mají 600 N.m, ale s jiným průběhem než v sérii). Paket dále zahrnuje čalounění z programu BMW Individual, M sportovní výfukový systém, 21palcová kola, M sportovní sedadla či modifikovaný adaptivní podvozek.

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Na dynamice se výkonový bonus příliš neprojevuje. Z rychlení z nuly na stovku zabere 2 tuny těžkým bavorákům o 0,1 sekundy kratší dobu, celkový čas ale stále nepadá pod 4 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h (s M Driver´s paketem až 285 km/h). Jak můžete vidět v tabulce níže, Alfa Romeo Stelvio QV zůstává mezi ostrými šestiválovými SUV neporažena.

BMW X3 M a X4 M: Technická data, české ceny, srovnání s konkurencí
Model X3 M X3 M Comp. X4 M X4 M Comp. Stelvio QV
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
Motor 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 3.0 R6 TP Turbo 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2993 2993 2993 2993 2891
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 90 x 84 90 x 84 90 x 84 90 x 84 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,3:1 9,3:1 9,3:1 9,3:1 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 353/6250 375/6250 353/6250 375/6250 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2600-5600 600/2600-5950 600/2600-5600 600/2600-5950 600/2500
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250(280) 250(285) 250(280) 250(285) 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,2 4,1 4,2 4,1 3,8
Poh. hmotnost [kg] 1970 1970 1970 1970 1830
Komb. Spotř. [l/100 km] 10,5 10,5 10,5 10,5 9,8
Základní cena [Kč] 2.449.200 2.686.320 2.503.800 2.740.920 2.437.500
Maximální rychlost v závorce platí pro M Drivers´s paket

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků