BMW X3 M a X4 M Competition oficiálně: Alfa Stelvio už jim od semaforu neujede

Spolu s představením základních variant německých SUV BMW X3 a X4, se nám ukazují i jejich ostré verze X3 M a X4 M Competition.

Pod kapotou omlazených verzí zůstává nejvýkonnější řadový šestiválec od BMW o objemu třech litrů. Má nyní lehčí kovaný hřídel, přídavný chladič motorového oleje a samostatný chladič oleje převodovky. Nutnost vydržet v extrémních podmínkách se projevila i do konstrukce mazání. 

Olejová vana je rozdělena na dvě samostatné komory s integrovaným sacím kanálem. Další sací kanál umožňuje elektrickému olejovému čerpadlu přečerpávat mazivo z menší rezervní olejové vany pro zajištění perfektního mazání v případě použití na okruhu. Tam se ostatně výskyt těchto vozů očekává často.

Nestačí vám v BMW M3 Competiton 510 koní? Manhart má řešení, ale levné není

Nestačí vám v BMW M3 Competiton 510 koní? Manhart má řešení, ale levné není

Obecně se tedy můžeme bavit o agregátu z nových BMW M3 Competition a M4 Competition. Výkon zůstává na hodnotě 375 kW (510 koní) v 6250 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu se však navýšilo z 600 na 650 N.m, nicméně jeho dostupnost je posunutá z 2600 na 2750 otáček. 

Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne u nových modelů za 3,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji. Srovnal se tak čas zrychlení s ostrou verzí Alfy Romeo Stelvio Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, ovšem s paketem M Driver's se posune na 285 km/h. K přenosu síly se používá 8stupňová převodovka Steptronic a zvuk můžete ovládat výfukovými klapkami.

Nové BMW M4 GT3 odhaleno. Závoďák je levnější a vyjde vstříc nováčkům

Nové BMW M4 GT3 odhaleno. Závoďák je levnější a vyjde vstříc nováčkům

Modely jsou vybaveny pohonem všech kol xDrive s elektricky spínatelným pohonem přední nápravy. Řidič si však může upravit charakteristiku rozdělení hnací síly mezi nápravy a funkci stabilizačního systému podle svého. Hodí se zmínit i M aktivní diferenciál. Ostatně všude, kam se na těchto dvou autech podíváte, je něco „M“, abyste na okruhu mohli dělat kontrolované přetáčivé smyky.

Novinkou jsou také 21palcová kovaná kola Star Spoke 892M v leskle černém provedení Jet Black, která jsou na kolo o 2 kg lehčí než standardní řešení. Vzhledově se novinky liší větší přední maskou, níže umístěnými světlomety. Uvnitř pak najdete tlačítka Setup a M Mode pro co největší individualizaci jízdních režimů, které známe už z M3 a M4. Vozy budou na trhu v srpnu.

BMW X3 M a X4 M: Technická data a srovnání s konkurencí
Model X3 M Comp. X4 M Comp. Stelvio QV
Motor 3.0 R6 Turbo 3.0 R6 Turbo 2.9T V6
Zdvihový objem [cm3] 2993 2993 2891
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 90 x 84 90 x 84 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,3:1 9,3:1 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6250 375/6250 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 650/2750-5500 650/2750-5500 600/2500
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250(285) 250(285) 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8 3,8 3,8
Poh. hmotnost [kg] 2010 2010 1830

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků