BMW X3 dostalo další motory: 2.5i a 3.0d

Vůz kategorie Sport Activity Vehicle (SAV), BMW X3, se na českém trhu nabízí již se třemi verzemi motorů. Nově se pod kapotou BMW X3 objevuje benzínový šestiválec 2.5, který doplňuje v nabídce šestiválcový vznětový motor a šestiválcový zážehový motor. Oba již dříve uvedené pohonné jednotky mají zdvihový objem 3 litry. BMW X3 2.5 stojí od 1 279 000 Kč, třílitrové verze stojí v obou případech od
1 375 000 Kč.

Nový motor 2.5 pro BMW X3 patří stejně jako verze 3.0 mezi řadové šestiválcové benzinové motory, které jsou zárukou velké síly, výborného zátahu a kultivovanosti chodu. Díky zdvojenému variabilnímu řízení vačkového hřídele VANOS nabízejí vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách.

BMW X3 s motorem 2.5 se může pochlubit výkonem 141 kW (192 koní), top-varianta s benzínovým třílitrem nabízí výkon 170 kW (231 koní). Výkon třílitrového dieselového motoru dosahuje 150 kW (204 koní).

S motorem 2.5 zrychlí BMW X3 z nuly na 100 km/h za 8,9 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h. S benzínovým třílitrem zvládne tento vůz spurt na 100 km/h za 7,8 sekund a maximálně dosáhne rychlosti 210 km/h (se sportovním paketem až 224 km/h). A konečně s dieselovým třílitrovým motorem stačí BMW X3 na rozjetí k hranici 100 km/h 7,9 sekund a maximální rychlost je 210 km/h (218 km/h se sportovním paketem).

Ve výbavě BMW X3 nechybí řada technických inovativních prvků. Za výbornou jízdní dynamikou a trakcí vozu za všech podmínek na silnici i v terénu stojí systém pohonu všech kol xDrive. Výbava každého vozu zahrnuje dále ADB-X (Automatic Differential Brake), dynamickou kontrolu stability DSC včetně dynamického řízení brzd DBC a systém Hill Descent Control (HDC) pro kontrolovanou jízdu z prudkého svahu. V příplatkové výbavě se objevují mimo jiné adaptivní hlavní světlomety, které se automaticky natáčejí při průjezdu zatáčkou.

Jak vlastně funguje systém xDrive, který dělá z BMW X3 vůz s výbornými jízdními vlastnostmi na silnici i v terénu?  Pohon obsahuje diferenciální převod, který řídí inteligentní elektronika. Lamelová spojka rozděluje proměnlivě a plynule hnací sílu mezi přední a zadní nápravu – optimálně podle jízdní situace. Má-li se na přední nápravu přenést více točivého momentu, otočí elektromotor křivkovou destičkou v diferenciálním převodu. Prostřednictvím pákového mechanismu se lamelová spojka stiskne a článkový řetěz přenese požadovaný hnací moment na přední nápravu – během několika milisekund.

Díky proměnnému rozdělení hnací síly je samoříditelnost kladně ovlivněna již v prvopočátku. Má-li vozidlo sklon k nedotáčivosti, sníží xDrive hnací moment vpředu a zvýší říditelnost vozu. V extrémním případě je vozidlo poháněno téměř zezadu. Například při přetáčivosti převede xDrive hnací moment dopředu, a přispěje tak ke stabilizování vozidla. Pohybuje-li se BMW X3 na silnici s proměnlivými vlastnostmi, například na sněhu a ledu, přenese xDrive hnací moment vždy na nápravu s lepší přilnavostí. Tím je i na různě kluzkých vozovkách možné velmi dobré zrychlení. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků