BMW X3 do zásuvky dorazilo do Česka. Výkonem moc neohromí, spotřebou ano

Tomas Fuk  |  03. 01. 2020 09:04

Hmmm, no, akku 12kWh...... to tedy není mnoho

Odpovědět  |   | 
Pérák  |  03. 01. 2020 09:56

To uvádění spotřeby u hybridů mě irituje. Cožpak je elektřina zadarmo? Nebo to snad dokáže jezdit za 2 litry i s vybitou baterkou???
Je to podobné jako uvádět, že svatý muž z Indie sní jen půl hrsti rýže denně. To, že si k tomu dá i pořádný kus masa se z taktických/ideologických důvodů neuvede...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2020 10:11

Tak hlavně, že diesely jezdí za tři a půl, jak tvrdí normované spotřeby...

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  03. 01. 2020 10:19
mpolan  |  03. 01. 2020 10:27

Fakt běžný provoz... Za normálních podmínek průměrná spotřeba kolem pěti litrů.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 01. 2020 11:21

Mpolan asi nevi, ze neni auto jako auto a neni ridic jako ridic.
Samozrejme ze se svym naftakem s 350k za pet nejezdim. Ale jezdim temer za tolik, kolik je uvedeno dle vyrobce.
A nechce to ani moc snahy.
Je jasne ale jasne, ze pokud se tobe dari jezdit s o tolik vetsi spotrebou, bude problem mezi sesli a volantem. Nebo mas spatny technicky stav vozu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2020 11:29

Tak po tobě bych auto vpravdě kupovat nechtěl. Motor bude na odpis.
Já diesel nemám, takže jsem naprosto v klidu. A to, že normované spotřeby u současných aut vůči skutečné spotřebě nejsou v souladu, to je prostě fakt, se kterým Petříček nic neprovede.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 01. 2020 11:35

Nerikam, ze tak jezdim. Ale kdyz jedu dlouhou streku s rodinou, tak skutecne nepotrebuji slapat na plyn.
Cili opravdu nejezdim pouze a jen na spotrebu, ale pokud ano, neni problem se dostat na udaje vyrobce.
A uprimne pro SUV je proste nejidealnejsi nafta. Kdo mohl jet v Lexusu a pak v silnem SUV v nafte a jezdi delsi streky, tak vi, ze silna nafta je mnohem lepsi, nez hybridni bazmek.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2020 12:06

Vše závisí na účelu využití. Ty máš SUV jako dálkový náklaďák, někdo jako příměstské přibližovadlo. Opravdu pro druhé použití bude ideální nafta? To určitě ne.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 01. 2020 13:13

Pro druhé použití bude samozřejmě lepší elektřina, za ní i tam bude nafta podstatně smysluplnější než benzínový žrout. Jeden příklad za všechny: Q7 4M baští po městě kolem 10l nafty, ale totéž auto s benzínem se po městě pod 14 dostává jen těžko. A v naftovém PHEV provedení ale není problém jezdit po městě za 5. Jen škoda, že ho Audi dočasně nevyrábí a prozatím ho nahradili daleko žravějším Q7 60TFSIe.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  03. 01. 2020 18:46

s Lexusem RX450h se da i po meste jezdit za 9, porovnani Q7 nafta a RX450h jsem tu kdysi daval s komplet ciframa o spotrebach, ve firme tech aut bylo nekolik, Q7 to za cas ceka taky, jen dieselu se zbavej nadobro do 5-6 let, nozna i driv, to se uvidi jak moc se rozsoupnou do 2024

Odpovědět  |   | 
Hubert  |  04. 01. 2020 14:22

No sám uvidíš jak dlouho budeš s naftou jezdit do centra, ke spotřebě si připočítej lístky za MHD.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  03. 01. 2020 12:06

Proč je v usa nafta okrajová záležitost, když je mnohem lepší?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 01. 2020 12:58

protože mají téměř nulové zdanění pohonných hmot a tudíž je spotřeba zajímá podstatně méně, než evropany se zdaněním 300%

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  03. 01. 2020 13:04

Nooo a proč si tedy nevyberou ten mmohem lepší diesel, když je cena nezajímá?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 01. 2020 13:14

a kde bereš info, že diesely nekupují? Třeba po NY jich jezdí docela dost.

Odpovědět  |   | 
R  |  03. 01. 2020 15:58

Tak hlavně je důležité, že máte nafťáka

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  03. 01. 2020 11:41

Ja mám po 50 tisících kilometrech s hybridem 2.8 spotřebu. Udávaná je 2.1, takže stejně je to trochu podvod, ze? :)
Ta spotřeba je různá, záleží na nabíjení a cestách. Teď mám na jednu 40k nádrž ujeto 1200 kilometru a jsem okolo poloviny podle palivomeru.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2020 12:08

To nemůžeš, určitě podvádíš. Když ti tady přeci každý jasně říká, že to jde jen 50 km a pak už jedeš za deset a více.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 01. 2020 13:02

No ono to není tak jednoduché. Pokud budete jezdit kolem kostela a mezitím nabíjet, můžete mít spotřebu benzínu 0,0l/100. Ve městě a po okreskách, kde je co rekuperovat, to bude někde kolem té normy plusminus. Na liduprázdné dálnici na rovině, kde pojedete konstantní rychlostí, nerekuperujete nic a pojedete za normální spotřebu spalovacího motoru, lehce zvýšenou o vliv vyšší hmotnosti PHEV. A celková realita bude někde mezi tím dle mixu jednotlivých vlivů. Takže ano, za dva litry jezdit lze, za dvacet také.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  03. 01. 2020 20:05

"Na liduprázdné dálnici na rovině, kde pojedete konstantní rychlostí, nerekuperujete nic a pojedete za normální spotřebu spalovacího motoru, lehce zvýšenou o vliv vyšší hmotnosti PHEV"

Nie je tak celkom.
- Tebou opisany scenar v reale nastava malokedy (naposledy som to zazil v Kanade cestou do Drumhelleru....) A aj na ten 'laboratorny usek' sa musis nejak dostat.
- Hybridy vseho druhu rekuperuju pri kazdom uvolneni plynu...
- Bateriu dokazu dobijat aj pri tebou uvedenych podmienkach alokovanim casti vykonu spalovacieho motora...
- Akekolvek negativa spojene s vyssou hmotnostou su vykompenzovane vyuzitim elektriny na pohon

Odpovědět  |   | 
Kolumbus  |  04. 01. 2020 16:05

"Bateriu dokazu dobijat aj pri tebou uvedenych podmienkach alokovanim casti vykonu spalovacieho motora." To sice dokáží, ale je to neefektivní a spotřebu to zvyšuje nad úroveň normálního spalovacího motoru. Jestliže spalovací motor musí táhnout auto a ještě část výkonu (s příslušnými ztrátami v generátoru a v procesu nabíjení) věnovat dobíjení baterek, tak je to všechno možné jenom ne efektivní.

Odpovědět  |   | 
chacha  |  03. 01. 2020 14:01

Ok proč ne, ale hoď nám sem taky údaj o tom jaké jsou výdaje na to dobíjení při najetí těch 50 tis.km?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  03. 01. 2020 14:23

Tak moc peněz to není. Zatím jsem platil jednu roční fakturu, nic dalšího zatím nepřišlo. Jinak všechno, včetně rozboru nákladů je ve videoblogu na mem kanále.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  03. 01. 2020 14:33
Joe Doe  |  03. 01. 2020 19:55

"To uvádění spotřeby u hybridů mě irituje"
U hybridov je elektrina zadarmo.

U plug-in hybridov zadarmo nie je.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  03. 01. 2020 21:31

To určitě nemáš pravdu. Rekuperace je součástí téměř všech PHEV. Já jsem si v aplikaci zjistil, že cesta Praha - Ostrava znamenala rekuperaci celých 60 kilometrů. Toto ani nemáš vzhledem k malé baterii dosáhnout v klasickém hybridu.

https://youtu.be/_thsjdeu_f8...

Já nechci pořád vytvářet nějaké rozbroje, ale proč už konečně nevidíš svět aut objektivně? Proč máš stále pocit, že Japonci mají něco lepšího, než zbytek světa?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  03. 01. 2020 11:36

Tady je pěkný přehled, mimo jiné i spotřeba s vybitou baterkou:
https://ev-database.uk/cheatsheet/fuel-consumpti... ...

Odpovědět  |   | 

je dobrý jak se někteří vztekají, že tam dali elektromotor a baterku, mě to připomíná jednoho fíru co ho chtěli přeučit na elektriku.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  03. 01. 2020 15:30

Vidím poprvé, že systémový výkon hybridu je prostým součtem benzínového motoru 135kW a elektromotoru 80 kW.

Odpovědět  |   | 
Komik  |  04. 01. 2020 00:07

Jen u článku nechápu neustálé narážky na cenu hybridu. Stojí stejně jako naftový 6hrnek.. Mohli napsat, že nafta má 195kw, toto 215kw. Takže proto toho kdo má dům a jezdí krátké trasy je lepší hybrid, pro obchoďáky nafta. Stojí stejně, výkon podobný.. Dřív (nebo u toyoty) se za hybrid připlácelo i 100.ooo, toto je plug-in a za stejnou cenu jak konvenční motor, což je v podstatě nevídané.

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 01. 2020 16:11

Je to tak, v poslední době D3 hrubě utekla zbytku světa, kdy nabízí PHEV za ceny spalováků a se slušnými výkony, nikoliv zdechlé mrd.ky s příplatkem proti spalováku.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  06. 01. 2020 09:35

215 kW to prostě nemá, systémový výkon není hloupý součet spalováku a elektromotoru, ale mnohem nižší, řekl bych tak o 20 %, jako u jiných značek.

Odpovědět  |   | 
Ronn  |  18. 01. 2020 22:18

Celý to "elektro" je jen velký podvod a snaha o přesměrování byznysu jinam a pro někoho jiného.
Jak může el. auto být bez emisní? I Německo má dnes 46% elektráren na uhlí a je tedy jedno, zda to CO2 vyhulí komín elektrárny, či výfuk auta. Musí se hodnotit tzv. uhlíková stopa kompletně a to od tzv. "narození - až po úmrtí". El auto díky výrobě článků je na tom násobně hůř než venzin, či nafta, pak se to údajně srovná po najetí 150 tis., ale to už zase odešly ty baterie, tak ještě investice dalších 150 tisíc a dalších 50 tis. pro srovnání a to tam ještě není započteno těch 46% uhelných elektráren. Takže v praxi z hlediska nižšího CO2 dnes zatím nepoužitelné. Dnešní články na webech to ještě podtrhují, kdy výrobci el. energie začínají brutálně zdražovat v rychlonabíječkách, resp. v těch co to dokážou nejrychleji za cca. 2 hodiny. Takže při těch dojezdech 300 - 400 km to vychází již dráž než venzin a nafta. Smutné.
Jak dlouho tankujete nyní.
Bohužel slepá cesta EU byrokratů.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro