BMW X3 do zásuvky dorazilo do Česka. Výkonem moc neohromí, spotřebou ano

34 komentářů

Ronn
18. ledna • 22:18

Celý to "elektro" je jen velký podvod a snaha o přesměrování byznysu jinam a pro někoho jiného.
Jak může el. auto být bez emisní? I Německo má dnes 46% elektráren na uhlí a je tedy jedno, zda to CO2 vyhulí komín elektrárny, či výfuk auta. Musí se hodnotit tzv. uhlíková stopa kompletně a to od tzv. "narození - až po úmrtí". El auto díky výrobě článků je na tom násobně hůř než venzin, či nafta, pak se to údajně srovná po najetí 150 tis., ale to už zase odešly ty baterie, tak ještě investice dalších 150 tisíc a dalších 50 tis. pro srovnání a to tam ještě není započteno těch 46% uhelných elektráren. Takže v praxi z hlediska nižšího CO2 dnes zatím nepoužitelné. Dnešní články na webech to ještě podtrhují, kdy výrobci el. energie začínají brutálně zdražovat v rychlonabíječkách, resp. v těch co to dokážou nejrychleji za cca. 2 hodiny. Takže při těch dojezdech 300 - 400 km to vychází již dráž než venzin a nafta. Smutné.
Jak dlouho tankujete nyní.
Bohužel slepá cesta EU byrokratů.

Komik
4. ledna • 0:07

Jen u článku nechápu neustálé narážky na cenu hybridu. Stojí stejně jako naftový 6hrnek.. Mohli napsat, že nafta má 195kw, toto 215kw. Takže proto toho kdo má dům a jezdí krátké trasy je lepší hybrid, pro obchoďáky nafta. Stojí stejně, výkon podobný.. Dřív (nebo u toyoty) se za hybrid připlácelo i 100.ooo, toto je plug-in a za stejnou cenu jak konvenční motor, což je v podstatě nevídané.

šofér
6. ledna • 9:35

215 kW to prostě nemá, systémový výkon není hloupý součet spalováku a elektromotoru, ale mnohem nižší, řekl bych tak o 20 %, jako u jiných značek.

.
4. ledna • 16:11

Je to tak, v poslední době D3 hrubě utekla zbytku světa, kdy nabízí PHEV za ceny spalováků a se slušnými výkony, nikoliv zdechlé mrd.ky s příplatkem proti spalováku.

šofér
3. ledna • 15:30

Vidím poprvé, že systémový výkon hybridu je prostým součtem benzínového motoru 135kW a elektromotoru 80 kW. :-/

petr r. (petrumr)
3. ledna • 14:32

je dobrý jak se někteří vztekají, že tam dali elektromotor a baterku, mě to připomíná jednoho fíru co ho chtěli přeučit na elektriku.

Aladin
3. ledna • 11:36

Tady je pěkný přehled, mimo jiné i spotřeba s vybitou baterkou:
https://ev-database.uk/cheatsheet/fuel-consumpti... ...

Pérák
3. ledna • 9:56

To uvádění spotřeby u hybridů mě irituje. Cožpak je elektřina zadarmo? Nebo to snad dokáže jezdit za 2 litry i s vybitou baterkou???
Je to podobné jako uvádět, že svatý muž z Indie sní jen půl hrsti rýže denně. To, že si k tomu dá i pořádný kus masa se z taktických/ideologických důvodů neuvede... ;-)

Joe Doe
3. ledna • 19:55

"To uvádění spotřeby u hybridů mě irituje"
U hybridov je elektrina zadarmo.U plug-in hybridov zadarmo nie je.

stealth01
3. ledna • 21:31

To určitě nemáš pravdu. Rekuperace je součástí téměř všech PHEV. Já jsem si v aplikaci zjistil, že cesta Praha - Ostrava znamenala rekuperaci celých 60 kilometrů. Toto ani nemáš vzhledem k malé baterii dosáhnout v klasickém hybridu.https://youtu.be/_thsjdeu_f8... Já nechci pořád vytvářet nějaké rozbroje, ale proč už konečně nevidíš svět aut objektivně? Proč máš stále pocit, že Japonci mají něco lepšího, než zbytek světa? :-/

stealth01
3. ledna • 11:41

Ja mám po 50 tisících kilometrech s hybridem 2.8 spotřebu. Udávaná je 2.1, takže stejně je to trochu podvod, ze? :)
Ta spotřeba je různá, záleží na nabíjení a cestách. Teď mám na jednu 40k nádrž ujeto 1200 kilometru a jsem okolo poloviny podle palivomeru.

chacha
3. ledna • 14:01

Ok proč ne, ale hoď nám sem taky údaj o tom jaké jsou výdaje na to dobíjení při najetí těch 50 tis.km?

stealth01
3. ledna • 14:33
stealth01
3. ledna • 14:23

Tak moc peněz to není. Zatím jsem platil jednu roční fakturu, nic dalšího zatím nepřišlo. Jinak všechno, včetně rozboru nákladů je ve videoblogu na mem kanále.

mpolan
3. ledna • 12:08

To nemůžeš, určitě podvádíš. Když ti tady přeci každý jasně říká, že to jde jen 50 km a pak už jedeš za deset a více.

jogurt
3. ledna • 13:02

No ono to není tak jednoduché. Pokud budete jezdit kolem kostela a mezitím nabíjet, můžete mít spotřebu benzínu 0,0l/100. Ve městě a po okreskách, kde je co rekuperovat, to bude někde kolem té normy plusminus. Na liduprázdné dálnici na rovině, kde pojedete konstantní rychlostí, nerekuperujete nic a pojedete za normální spotřebu spalovacího motoru, lehce zvýšenou o vliv vyšší hmotnosti PHEV. A celková realita bude někde mezi tím dle mixu jednotlivých vlivů. Takže ano, za dva litry jezdit lze, za dvacet také.

Joe Doe
3. ledna • 20:05

"Na liduprázdné dálnici na rovině, kde pojedete konstantní rychlostí, nerekuperujete nic a pojedete za normální spotřebu spalovacího motoru, lehce zvýšenou o vliv vyšší hmotnosti PHEV"Nie je tak celkom.
- Tebou opisany scenar v reale nastava malokedy (naposledy som to zazil v Kanade cestou do Drumhelleru....) A aj na ten 'laboratorny usek' sa musis nejak dostat.
- Hybridy vseho druhu rekuperuju pri kazdom uvolneni plynu...
- Bateriu dokazu dobijat aj pri tebou uvedenych podmienkach alokovanim casti vykonu spalovacieho motora...
- Akekolvek negativa spojene s vyssou hmotnostou su vykompenzovane vyuzitim elektriny na pohon

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kolumbus
4. ledna • 16:05

"Bateriu dokazu dobijat aj pri tebou uvedenych podmienkach alokovanim casti vykonu spalovacieho motora." To sice dokáží, ale je to neefektivní a spotřebu to zvyšuje nad úroveň normálního spalovacího motoru. Jestliže spalovací motor musí táhnout auto a ještě část výkonu (s příslušnými ztrátami v generátoru a v procesu nabíjení) věnovat dobíjení baterek, tak je to všechno možné jenom ne efektivní.

mpolan
3. ledna • 10:11

Tak hlavně, že diesely jezdí za tři a půl, jak tvrdí normované spotřeby...

Jiří
3. ledna • 10:19
mpolan
3. ledna • 10:27

Fakt běžný provoz... Za normálních podmínek průměrná spotřeba kolem pěti litrů.

Petr
3. ledna • 11:21

Mpolan asi nevi, ze neni auto jako auto a neni ridic jako ridic.
Samozrejme ze se svym naftakem s 350k za pet nejezdim. Ale jezdim temer za tolik, kolik je uvedeno dle vyrobce.
A nechce to ani moc snahy.
Je jasne ale jasne, ze pokud se tobe dari jezdit s o tolik vetsi spotrebou, bude problem mezi sesli a volantem. Nebo mas spatny technicky stav vozu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R
3. ledna • 15:58

Tak hlavně je důležité, že máte nafťáka :-D

mpolan
3. ledna • 11:29

Tak po tobě bych auto vpravdě kupovat nechtěl. Motor bude na odpis.
Já diesel nemám, takže jsem naprosto v klidu. A to, že normované spotřeby u současných aut vůči skutečné spotřebě nejsou v souladu, to je prostě fakt, se kterým Petříček nic neprovede.

Petr
3. ledna • 11:35

Nerikam, ze tak jezdim. Ale kdyz jedu dlouhou streku s rodinou, tak skutecne nepotrebuji slapat na plyn.
Cili opravdu nejezdim pouze a jen na spotrebu, ale pokud ano, neni problem se dostat na udaje vyrobce.
A uprimne pro SUV je proste nejidealnejsi nafta. Kdo mohl jet v Lexusu a pak v silnem SUV v nafte a jezdi delsi streky, tak vi, ze silna nafta je mnohem lepsi, nez hybridni bazmek.

Aladin
3. ledna • 12:06

Proč je v usa nafta okrajová záležitost, když je mnohem lepší? :-)

jogurt
3. ledna • 12:58

protože mají téměř nulové zdanění pohonných hmot a tudíž je spotřeba zajímá podstatně méně, než evropany se zdaněním 300%

Aladin
3. ledna • 13:04

Nooo a proč si tedy nevyberou ten mmohem lepší diesel, když je cena nezajímá? :-D

jogurt
3. ledna • 13:14

a kde bereš info, že diesely nekupují? Třeba po NY jich jezdí docela dost.

mpolan
3. ledna • 12:06

Vše závisí na účelu využití. Ty máš SUV jako dálkový náklaďák, někdo jako příměstské přibližovadlo. Opravdu pro druhé použití bude ideální nafta? To určitě ne.

jogurt
3. ledna • 13:13

Pro druhé použití bude samozřejmě lepší elektřina, za ní i tam bude nafta podstatně smysluplnější než benzínový žrout. Jeden příklad za všechny: Q7 4M baští po městě kolem 10l nafty, ale totéž auto s benzínem se po městě pod 14 dostává jen těžko. A v naftovém PHEV provedení ale není problém jezdit po městě za 5. Jen škoda, že ho Audi dočasně nevyrábí a prozatím ho nahradili daleko žravějším Q7 60TFSIe.

Hubert
4. ledna • 14:22

No sám uvidíš jak dlouho budeš s naftou jezdit do centra, ke spotřebě si připočítej lístky za MHD.

iPace
3. ledna • 18:46

s Lexusem RX450h se da i po meste jezdit za 9, porovnani Q7 nafta a RX450h jsem tu kdysi daval s komplet ciframa o spotrebach, ve firme tech aut bylo nekolik, Q7 to za cas ceka taky, jen dieselu se zbavej nadobro do 5-6 let, nozna i driv, to se uvidi jak moc se rozsoupnou do 2024

Tomas Fuk
3. ledna • 9:04

Hmmm, no, akku 12kWh...... to tedy není mnoho

Doporučujeme

Články odjinud