BMW X3 2011 nyní i s M paketem a dvěma novými šestiválci

Novou generaci BMW X3 jsme vám podrobně představili teprve v červenci a u nás se sotva začala pořádně prodávat. BMW přesto nelení a svou nabídku tohoto modelu se rozhodlo dále vyšperkovat dvěma docela významnými novinkami.

Tou první je klasický M paket, který se na mnoha trzích realističtěji nazývá Sport paket, neboť s modely divize BMW Motorsport nemá v tomto případě společného zhola nic. Však žádná X3 M ani neexistuje. Tento paket přidává X3 vcelku klasické prvky - karoserie se díky němu může pochlubit novými nárazníky, bočními prahy a střejšním spojlerem, nechybí ani černé zbarvení jindy chromovaných dekorů a specifická 19" nebo 20" kola z lehkých slitin. K tomu všemu si je možné pořídit pouze k M paketu metalický lak v karbonové černi.

Uvnitř najdeme sportovní sedadla s polokoženým čalouněním, sportovní volant, nášlapy pedálů vč. opěrky pro lelkující nohu, M obklad vnitřních prahů a černě čalouněný strop. Pokud zvolíte (tedy spíše nebude vám vnucena jiná) manuální převodovku, která je k mání pouze v kombinaci s motorem 20d, můžete si užít i M řadičky s koženým potahem. Pro ostatní motorizace s automatickou převodovkou zůstává středový tunel vyšperkován lachtaní ploutví v nezměněné podobě.

Lehké změny postihly i techniku - X3 má s M paketem tužší a nižší podvozek, čímž vůz již zcela rezignuje na mimosilniční použití. Dodejme, že M paket je k mání ke všem motorizacím a ke koupi by měl být již v násĺedujících týdnech.

Aby toho nebylo málo, přihodilo BMW k M paketu další dvě novinky. Obě mají podobu řadového šestiválcového motoru, jednoho benzinového a jednoho naftového. Vlastně až o tak velké novinky nejde, neboť oba motory dobře známe, představíme vám je tedy pouze stručně.

Prvním je velmi dobře známý třílitr s výkonem až 258 koní (190 kW), pro potřeby X3 označený jako 28i. Druhým pak stejně výkonný „nafťák” 30d. S prvním jmenovaným dosáhne X3 stovky za 6,9 sekundy a dokáže jet rychlostí až 230 km/h. Druhý zmíněný pak zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost je stejných 230 km/h. Kombinovaná spotřeba je prvním případně 9,0 l benzinu, v druhém pak 6,0 litru nafty.

Nové motory si budete moci do X3 pořídit od letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 s M paketem
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků