BMW X3 2011 nyní i s M paketem a dvěma novými šestiválci

Novou generaci BMW X3 jsme vám podrobně představili teprve v červenci a u nás se sotva začala pořádně prodávat. BMW přesto nelení a svou nabídku tohoto modelu se rozhodlo dále vyšperkovat dvěma docela významnými novinkami.

Tou první je klasický M paket, který se na mnoha trzích realističtěji nazývá Sport paket, neboť s modely divize BMW Motorsport nemá v tomto případě společného zhola nic. Však žádná X3 M ani neexistuje. Tento paket přidává X3 vcelku klasické prvky - karoserie se díky němu může pochlubit novými nárazníky, bočními prahy a střejšním spojlerem, nechybí ani černé zbarvení jindy chromovaných dekorů a specifická 19" nebo 20" kola z lehkých slitin. K tomu všemu si je možné pořídit pouze k M paketu metalický lak v karbonové černi.

Uvnitř najdeme sportovní sedadla s polokoženým čalouněním, sportovní volant, nášlapy pedálů vč. opěrky pro lelkující nohu, M obklad vnitřních prahů a černě čalouněný strop. Pokud zvolíte (tedy spíše nebude vám vnucena jiná) manuální převodovku, která je k mání pouze v kombinaci s motorem 20d, můžete si užít i M řadičky s koženým potahem. Pro ostatní motorizace s automatickou převodovkou zůstává středový tunel vyšperkován lachtaní ploutví v nezměněné podobě.

Lehké změny postihly i techniku - X3 má s M paketem tužší a nižší podvozek, čímž vůz již zcela rezignuje na mimosilniční použití. Dodejme, že M paket je k mání ke všem motorizacím a ke koupi by měl být již v násĺedujících týdnech.

Aby toho nebylo málo, přihodilo BMW k M paketu další dvě novinky. Obě mají podobu řadového šestiválcového motoru, jednoho benzinového a jednoho naftového. Vlastně až o tak velké novinky nejde, neboť oba motory dobře známe, představíme vám je tedy pouze stručně.

Prvním je velmi dobře známý třílitr s výkonem až 258 koní (190 kW), pro potřeby X3 označený jako 28i. Druhým pak stejně výkonný „nafťák” 30d. S prvním jmenovaným dosáhne X3 stovky za 6,9 sekundy a dokáže jet rychlostí až 230 km/h. Druhý zmíněný pak zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost je stejných 230 km/h. Kombinovaná spotřeba je prvním případně 9,0 l benzinu, v druhém pak 6,0 litru nafty.

Nové motory si budete moci do X3 pořídit od letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 s M paketem
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků