BMW X3 18d: zaostřeno na spotřebu

Bavorská automobilka BMW představila v New Yorku novou vstupní verzi svého postupně dosluhujícího modelu X3. Tomu dopřála úspornější diesel, který potěší zřejmě každého, kdo od svého SUV očekává nízkou spotřebu. Hned na úvod ovšem nutno poznamenat, že X3 svým označením tak trochu klame, jelikož pod kapotou se nachází přeplňovaný vznětový dvoulitr a ne 1,8l, ten ale i přesto překvapí svými provozními náklady.

Novinka i přes své určení disponuje vcelku slušným výkonem odpovídající 105 kW/143 koním při 4 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 350 Nm při 1 750 ot./min. Výkon je to na ne úplně malé SUV bídný, na druhé straně si ale 18d vystačí na 100 kilometrů průměrně s 6,2 litry nafty, což z něj nepochybně dělá z pohledu spotřeby jedničku v nabídce.
BMW X3 i navzdory pomalejšímu náběhu do prodejů od svého uvedení v roce 2003, si dokázalo získat zhruba 500 000 majitelů, což rozhodně není špatný výsledek. S nástupcem ale automobilka nikam nespěchá a nový agregát má být přiblížit tento vůz ještě širším masám, o což automobilka bojuje již roky.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
BMW X3 18d
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků