BMW X3 18d: zaostřeno na spotřebu

Bavorská automobilka BMW představila v New Yorku novou vstupní verzi svého postupně dosluhujícího modelu X3. Tomu dopřála úspornější diesel, který potěší zřejmě každého, kdo od svého SUV očekává nízkou spotřebu. Hned na úvod ovšem nutno poznamenat, že X3 svým označením tak trochu klame, jelikož pod kapotou se nachází přeplňovaný vznětový dvoulitr a ne 1,8l, ten ale i přesto překvapí svými provozními náklady.

Novinka i přes své určení disponuje vcelku slušným výkonem odpovídající 105 kW/143 koním při 4 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 350 Nm při 1 750 ot./min. Výkon je to na ne úplně malé SUV bídný, na druhé straně si ale 18d vystačí na 100 kilometrů průměrně s 6,2 litry nafty, což z něj nepochybně dělá z pohledu spotřeby jedničku v nabídce.
BMW X3 i navzdory pomalejšímu náběhu do prodejů od svého uvedení v roce 2003, si dokázalo získat zhruba 500 000 majitelů, což rozhodně není špatný výsledek. S nástupcem ale automobilka nikam nespěchá a nový agregát má být přiblížit tento vůz ještě širším masám, o což automobilka bojuje již roky.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
BMW X3 18d

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků