BMW X2 už je také do zásuvky. Celkem má 220 koní, přesto moc rychle nejezdí

Další auto, které určitě nepotřebujeme, ale za volantem si možná uvědomíme, že je vlastně fajn.

BMW pokračuje v rozšiřování elektrifikovaných modelů a dalším vozem schopným lokálně bezemisní jízdy se stává stylový crossover X2. Motorizace xDrive25e rozšíří již tak širokou paletu motorů, která sahá od úsporného sDrive16d až po vznětlivé M35i.

Plug-in hybridní crossover využívá stejného pohonného ústrojí, jako nedávno představené X1. Jde tedy soustavu již známého přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru (125 koní, 220 N.m) a speciálně vyvinutého elektrického pohonu (dalších 95 koní a 165 N.m k dobru) se základy v modulárním systému eDrive. 

Autem roku v České republice se poprvé v historii stává BMW! Škoda je až třetí

Autem roku v České republice se poprvé v historii stává BMW! Škoda je až třetí

Šestistupňová převodovka Steptronic přenáší sílu spalovacího motoru na přední kola a druhá, jednostupňová, posílá všechnu šťávu z elektromotoru na zadek. Máte tedy šikovnou čtyřkolku. S kombinovaným výkonem 162 kW (220 koní) se tak výsledek rozhodně nemá za co stydět.

Stovku totiž zvládne za 6,8 sekundy, takže o pružnost nemusí být nouze. Maximální rychlost je limitovaná na 195 km/h, což z ní dělá druhou nejpomalejší motorizaci, hned po sDrive16d (192 km/h). Za to se spotřebou by to mohlo být zajímavé. 

BMW odhaluje techniku elektrického iX3. SUV s pohonem zadních kol ujede 440 km

BMW odhaluje techniku elektrického iX3. SUV s pohonem zadních kol ujede 440 km

Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu pouhé dva litry na 100 kilometrů - při jízdě na čistou elektřinu pak 13,7 až 14,2 kWh na stejnou vzdálenost. Plug-in hybridní ústrojí samozřejmě umožňuje jízdu i na čistou elektřinu s vypnutým tříválcem. V takovém případě vám 10kWh baterie vydrží na 55 až 57 kilometrů.

Z běžné domácí zásuvky ji pak opět nabijete za pět hodin - domácí Wallbox vám samozřejmě nějaký ten čas ušetří. Jízda čistě na elektřinu je limitovaná maximální rychlostí 135 km/h. Do rychlosti 30 km/h auto vydává specifický zvuk pro upozornění ostatních účastníků provozu.

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Novinka bude dostupná ve výbavách Advantage, Advantage Plus, M Sport a M Sport X. Škála příplatkové výbavy by se oproti standardním modelům lišit neměla. V základu ale počítejte se 17palcovými koly či dvouzónovou automatickou klimatizací. Potěší i možnost příplatkového elektricky výsuvného tažného zařízení pro maximální zátěž 750 kg. České ceny zatím nejsou k dispozici.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků