BMW X2 už je také do zásuvky. Celkem má 220 koní, přesto moc rychle nejezdí

Další auto, které určitě nepotřebujeme, ale za volantem si možná uvědomíme, že je vlastně fajn.

BMW pokračuje v rozšiřování elektrifikovaných modelů a dalším vozem schopným lokálně bezemisní jízdy se stává stylový crossover X2. Motorizace xDrive25e rozšíří již tak širokou paletu motorů, která sahá od úsporného sDrive16d až po vznětlivé M35i.

Plug-in hybridní crossover využívá stejného pohonného ústrojí, jako nedávno představené X1. Jde tedy soustavu již známého přeplňovaného tříválce o objemu 1,5 litru (125 koní, 220 N.m) a speciálně vyvinutého elektrického pohonu (dalších 95 koní a 165 N.m k dobru) se základy v modulárním systému eDrive. 

Autem roku v České republice se poprvé v historii stává BMW! Škoda je až třetí

Autem roku v České republice se poprvé v historii stává BMW! Škoda je až třetí

Šestistupňová převodovka Steptronic přenáší sílu spalovacího motoru na přední kola a druhá, jednostupňová, posílá všechnu šťávu z elektromotoru na zadek. Máte tedy šikovnou čtyřkolku. S kombinovaným výkonem 162 kW (220 koní) se tak výsledek rozhodně nemá za co stydět.

Stovku totiž zvládne za 6,8 sekundy, takže o pružnost nemusí být nouze. Maximální rychlost je limitovaná na 195 km/h, což z ní dělá druhou nejpomalejší motorizaci, hned po sDrive16d (192 km/h). Za to se spotřebou by to mohlo být zajímavé. 

BMW odhaluje techniku elektrického iX3. SUV s pohonem zadních kol ujede 440 km

BMW odhaluje techniku elektrického iX3. SUV s pohonem zadních kol ujede 440 km

Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu pouhé dva litry na 100 kilometrů - při jízdě na čistou elektřinu pak 13,7 až 14,2 kWh na stejnou vzdálenost. Plug-in hybridní ústrojí samozřejmě umožňuje jízdu i na čistou elektřinu s vypnutým tříválcem. V takovém případě vám 10kWh baterie vydrží na 55 až 57 kilometrů.

Z běžné domácí zásuvky ji pak opět nabijete za pět hodin - domácí Wallbox vám samozřejmě nějaký ten čas ušetří. Jízda čistě na elektřinu je limitovaná maximální rychlostí 135 km/h. Do rychlosti 30 km/h auto vydává specifický zvuk pro upozornění ostatních účastníků provozu.

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Novinka bude dostupná ve výbavách Advantage, Advantage Plus, M Sport a M Sport X. Škála příplatkové výbavy by se oproti standardním modelům lišit neměla. V základu ale počítejte se 17palcovými koly či dvouzónovou automatickou klimatizací. Potěší i možnost příplatkového elektricky výsuvného tažného zařízení pro maximální zátěž 750 kg. České ceny zatím nejsou k dispozici.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků