BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Crossovery, SUV, pick-upy či minivany si kvůli své vysoké stavbě s vyhýbacími manévry, jako je i standardizovaný losí test, příliš nerozumí. Nejnovějším případem je i BMW X2 s předním pohonem.

Pokud vám to náhodou uniklo, BMW už docela dávno nevyrábí jen auta s pohonem zadních kol, případně čtyřkolky xDrive. S nástupem modelové řady 2 postavené na modulární platformě UKL jsou nějaký ten pátek v nabídce minivany Active Tourer a Grand Tourer, které můžete mít výlučně s pohonem přední nápravy, přičemž to samé platí také pro aktuální crossover X1 i jeho odvozenou, sportovněji se tvářící variantu X2.

Co tato změna koncepce znamená pro ovladatelnost a chování BMW na limitu, závisí samozřejmě na konkrétním provedení daného auta, či chování řidiče. Nicméně pokud máte standardizovaný losí test (podle normy ISO 3888-2) a zkušeného řidiče, můžete lidský faktor vyloučit a soustředit se výhradně na chování vozu, jako to udělali i kolegové z webu km77. Co zjistili?

První svezení s BMW X2: Tento dílek do bavorského puzzle nám dává smysl!

První svezení s BMW X2: Tento dílek do bavorského puzzle nám dává smysl!

Odpověď na tuto otázku vám nejlépe prozradí přiložené video, každopádně máme za to, se BMW tímto snímkem chlubit nebude. Již při prvním nájezdu v rychlosti 73 km/h je vidět, že přední pneumatiky bojují se značnou nedotáčivostí a řidič jen na poslední chvíli srovná vůz tak, aby se strefil do směru vyznačeného kužely.

Že to není náhoda, dokazuje následný průjezd v rychlosti jen o dva kilometry v hodině vyšší. V tomto případě auto nemá na přední nápravě dost trakce, aby se vešlo do poslední pasáže a řidič opouští danou dráhu. Při posledním pokusu při rychlosti 77 km/h pak X2 dopadlo ještě hůře.

BMW X2 M by vypadalo takto. Konkurent Mercedesu GLA 45 AMG asi vznikne

BMW X2 M by vypadalo takto. Konkurent Mercedesu GLA 45 AMG asi vznikne

Po prvním ostrém zatočení vlevo a následném pokusu crossover stabilizovat, aby mohlo správně vjet zpátky do poslední pasáže, auto i se zapnutou stabilizací kvůli nedostatku přilnavosti na přední nápravě potupně sklouzne přes vytočená kola a už se nedokáže vrátit do původní stopy.

Co nám tohle ještě říká? Předně bychom měli zdůraznit fakt, že navzdory neschopnosti BMW X2 zvládnout losí test v rychlostech vyšších než 73 km/h, nevykazuje tohle auto nejmenší tendence k tomu, že by se chtělo převrátit. Přesto nelze jeho chování tímto konstatováním zcela omluvit.

Třeba konkurenční Mercedes GLA zvládl stejnou disciplínu i při rychlosti 77 km/h a navíc je nutné v úvahu brát i skutečnost, že X2 není typický vysoký crossover, ale spíše přizvednutý pětidveřový hatchback.

 

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků