BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Crossovery, SUV, pick-upy či minivany si kvůli své vysoké stavbě s vyhýbacími manévry, jako je i standardizovaný losí test, příliš nerozumí. Nejnovějším případem je i BMW X2 s předním pohonem.

Pokud vám to náhodou uniklo, BMW už docela dávno nevyrábí jen auta s pohonem zadních kol, případně čtyřkolky xDrive. S nástupem modelové řady 2 postavené na modulární platformě UKL jsou nějaký ten pátek v nabídce minivany Active Tourer a Grand Tourer, které můžete mít výlučně s pohonem přední nápravy, přičemž to samé platí také pro aktuální crossover X1 i jeho odvozenou, sportovněji se tvářící variantu X2.

Co tato změna koncepce znamená pro ovladatelnost a chování BMW na limitu, závisí samozřejmě na konkrétním provedení daného auta, či chování řidiče. Nicméně pokud máte standardizovaný losí test (podle normy ISO 3888-2) a zkušeného řidiče, můžete lidský faktor vyloučit a soustředit se výhradně na chování vozu, jako to udělali i kolegové z webu km77. Co zjistili?

První svezení s BMW X2: Tento dílek do bavorského puzzle nám dává smysl!

První svezení s BMW X2: Tento dílek do bavorského puzzle nám dává smysl!

Odpověď na tuto otázku vám nejlépe prozradí přiložené video, každopádně máme za to, se BMW tímto snímkem chlubit nebude. Již při prvním nájezdu v rychlosti 73 km/h je vidět, že přední pneumatiky bojují se značnou nedotáčivostí a řidič jen na poslední chvíli srovná vůz tak, aby se strefil do směru vyznačeného kužely.

Že to není náhoda, dokazuje následný průjezd v rychlosti jen o dva kilometry v hodině vyšší. V tomto případě auto nemá na přední nápravě dost trakce, aby se vešlo do poslední pasáže a řidič opouští danou dráhu. Při posledním pokusu při rychlosti 77 km/h pak X2 dopadlo ještě hůře.

BMW X2 M by vypadalo takto. Konkurent Mercedesu GLA 45 AMG asi vznikne

BMW X2 M by vypadalo takto. Konkurent Mercedesu GLA 45 AMG asi vznikne

Po prvním ostrém zatočení vlevo a následném pokusu crossover stabilizovat, aby mohlo správně vjet zpátky do poslední pasáže, auto i se zapnutou stabilizací kvůli nedostatku přilnavosti na přední nápravě potupně sklouzne přes vytočená kola a už se nedokáže vrátit do původní stopy.

Co nám tohle ještě říká? Předně bychom měli zdůraznit fakt, že navzdory neschopnosti BMW X2 zvládnout losí test v rychlostech vyšších než 73 km/h, nevykazuje tohle auto nejmenší tendence k tomu, že by se chtělo převrátit. Přesto nelze jeho chování tímto konstatováním zcela omluvit.

Třeba konkurenční Mercedes GLA zvládl stejnou disciplínu i při rychlosti 77 km/h a navíc je nutné v úvahu brát i skutečnost, že X2 není typický vysoký crossover, ale spíše přizvednutý pětidveřový hatchback.

 

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků