BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Crossovery, SUV, pick-upy či minivany si kvůli své vysoké stavbě s vyhýbacími manévry, jako je i standardizovaný losí test, příliš nerozumí. Nejnovějším případem je i BMW X2 s předním pohonem.

Pokud vám to náhodou uniklo, BMW už docela dávno nevyrábí jen auta s pohonem zadních kol, případně čtyřkolky xDrive. S nástupem modelové řady 2 postavené na modulární platformě UKL jsou nějaký ten pátek v nabídce minivany Active Tourer a Grand Tourer, které můžete mít výlučně s pohonem přední nápravy, přičemž to samé platí také pro aktuální crossover X1 i jeho odvozenou, sportovněji se tvářící variantu X2.

Co tato změna koncepce znamená pro ovladatelnost a chování BMW na limitu, závisí samozřejmě na konkrétním provedení daného auta, či chování řidiče. Nicméně pokud máte standardizovaný losí test (podle normy ISO 3888-2) a zkušeného řidiče, můžete lidský faktor vyloučit a soustředit se výhradně na chování vozu, jako to udělali i kolegové z webu km77. Co zjistili?

První svezení s BMW X2: Tento dílek do bavorského puzzle nám dává smysl!

První svezení s BMW X2: Tento dílek do bavorského puzzle nám dává smysl!

Odpověď na tuto otázku vám nejlépe prozradí přiložené video, každopádně máme za to, se BMW tímto snímkem chlubit nebude. Již při prvním nájezdu v rychlosti 73 km/h je vidět, že přední pneumatiky bojují se značnou nedotáčivostí a řidič jen na poslední chvíli srovná vůz tak, aby se strefil do směru vyznačeného kužely.

Že to není náhoda, dokazuje následný průjezd v rychlosti jen o dva kilometry v hodině vyšší. V tomto případě auto nemá na přední nápravě dost trakce, aby se vešlo do poslední pasáže a řidič opouští danou dráhu. Při posledním pokusu při rychlosti 77 km/h pak X2 dopadlo ještě hůře.

BMW X2 M by vypadalo takto. Konkurent Mercedesu GLA 45 AMG asi vznikne

BMW X2 M by vypadalo takto. Konkurent Mercedesu GLA 45 AMG asi vznikne

Po prvním ostrém zatočení vlevo a následném pokusu crossover stabilizovat, aby mohlo správně vjet zpátky do poslední pasáže, auto i se zapnutou stabilizací kvůli nedostatku přilnavosti na přední nápravě potupně sklouzne přes vytočená kola a už se nedokáže vrátit do původní stopy.

Co nám tohle ještě říká? Předně bychom měli zdůraznit fakt, že navzdory neschopnosti BMW X2 zvládnout losí test v rychlostech vyšších než 73 km/h, nevykazuje tohle auto nejmenší tendence k tomu, že by se chtělo převrátit. Přesto nelze jeho chování tímto konstatováním zcela omluvit.

Třeba konkurenční Mercedes GLA zvládl stejnou disciplínu i při rychlosti 77 km/h a navíc je nutné v úvahu brát i skutečnost, že X2 není typický vysoký crossover, ale spíše přizvednutý pětidveřový hatchback.

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků