BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

Zvěsti o příchodu nového nejvýkonnějšího BMW X2 nelhaly. Pod kapotou má čtyřválec s výkonem 306 koní a připsal si zajímavá prvenství.

Že BMW připravuje nové nejvýkonnější provedení modelu X2, jsme avizovali již v polovině července. Tehdy se na internetu objevilo video prototypu testovaného na slavné Nordschleife a byl překvapivě skromně maskovaný. Není se čemu divit. Už od začátku nabízí model X2 také verzi M Sport, která se od ostatních liší přepracovanými nárazníky, hezčími koly a podobně. Verze M35i tedy bude hlavně o motoru.

BMW na Norschleife testuje ostrou verzi X2. Dvoulitrové M35i zní zajímavě!

BMW na Norschleife testuje ostrou verzi X2. Dvoulitrové M35i zní zajímavě!

Nyní už dává smysl, proč nesou třílitrové benzinové šestiválce od BMW označení 40i. Dříve používané 35i totiž bude vyhrazeno vrcholným modelům s příčně uloženým motorem a maximálně čtyřválci. Ten v X2 M35i je s výkonem 225 kW (306 koní) a točivým momentem 450 N.m nejvýkonnějším čtyřválcem BMW vůbec a poskytuje také slušnou dynamiku.

Z nuly na stovku zrychlí 4,4 metru dlouhé SUV za 4,9 sekundy, tedy alespoň podle předběžných údajů zveřejněných automobilkou. Maximálku BMW neudává, moc bych se ale divil, kdyby to nebylo obligátních 250 km/h. Zajímavá je i spotřeba podle metodiky WLTP – 8,1 až 8,4 l/100 km.

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Zvenku nebude problém verzi M35i od těch ostatních odlišit. Dostala agresivnější, byť stále docela decentní přední nárazník, zpoza až 20palcových kol vykukují modré třmeny brzd M Performance, každá z koncovek výfuku má průměr 100 milimetrů, a mnohé napovídá také matně šedé lakování masky chladiče nebo krytů vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř najdeme krásná M sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a samozřejmě nápisy M35i na krytech prahů.

Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Nejenom výkonem ale X2 M35i v řadách vozů BMW vyniká. Automobilka zmiňuje prvenství v podobě M sportovního diferenciálu s omezenou svorností na přední nápravě, to aby se vozu lépe chtělo do zatáček. Vždy se bude jednat o čtyrkolku s osmistupňovým automatem, sníženou světlostí a tvrdšími tlumiči i pružinami. Sáhnout však můžete i po adaptivních tlumičích se dvěma nastavitelnými režimy tuhosti.

Výroba BMW X2 M35i začne v listopadu a první vozy se k zákazníkům dostanou v březnu příštího roku. Základní cenu zatím mnichovská automobilka nezveřejnila.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků