BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

Zvěsti o příchodu nového nejvýkonnějšího BMW X2 nelhaly. Pod kapotou má čtyřválec s výkonem 306 koní a připsal si zajímavá prvenství.

Že BMW připravuje nové nejvýkonnější provedení modelu X2, jsme avizovali již v polovině července. Tehdy se na internetu objevilo video prototypu testovaného na slavné Nordschleife a byl překvapivě skromně maskovaný. Není se čemu divit. Už od začátku nabízí model X2 také verzi M Sport, která se od ostatních liší přepracovanými nárazníky, hezčími koly a podobně. Verze M35i tedy bude hlavně o motoru.

BMW na Norschleife testuje ostrou verzi X2. Dvoulitrové M35i zní zajímavě!

BMW na Norschleife testuje ostrou verzi X2. Dvoulitrové M35i zní zajímavě!

Nyní už dává smysl, proč nesou třílitrové benzinové šestiválce od BMW označení 40i. Dříve používané 35i totiž bude vyhrazeno vrcholným modelům s příčně uloženým motorem a maximálně čtyřválci. Ten v X2 M35i je s výkonem 225 kW (306 koní) a točivým momentem 450 N.m nejvýkonnějším čtyřválcem BMW vůbec a poskytuje také slušnou dynamiku.

Z nuly na stovku zrychlí 4,4 metru dlouhé SUV za 4,9 sekundy, tedy alespoň podle předběžných údajů zveřejněných automobilkou. Maximálku BMW neudává, moc bych se ale divil, kdyby to nebylo obligátních 250 km/h. Zajímavá je i spotřeba podle metodiky WLTP – 8,1 až 8,4 l/100 km.

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Zvenku nebude problém verzi M35i od těch ostatních odlišit. Dostala agresivnější, byť stále docela decentní přední nárazník, zpoza až 20palcových kol vykukují modré třmeny brzd M Performance, každá z koncovek výfuku má průměr 100 milimetrů, a mnohé napovídá také matně šedé lakování masky chladiče nebo krytů vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř najdeme krásná M sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a samozřejmě nápisy M35i na krytech prahů.

Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Takto vypadá nejlevnější BMW X2 za milion. V černé se crossoveru nepodobá

Nejenom výkonem ale X2 M35i v řadách vozů BMW vyniká. Automobilka zmiňuje prvenství v podobě M sportovního diferenciálu s omezenou svorností na přední nápravě, to aby se vozu lépe chtělo do zatáček. Vždy se bude jednat o čtyrkolku s osmistupňovým automatem, sníženou světlostí a tvrdšími tlumiči i pružinami. Sáhnout však můžete i po adaptivních tlumičích se dvěma nastavitelnými režimy tuhosti.

Výroba BMW X2 M35i začne v listopadu a první vozy se k zákazníkům dostanou v březnu příštího roku. Základní cenu zatím mnichovská automobilka nezveřejnila.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků