BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Značka BMW v předpremiéře odhalila vylepšené provedení svého kompaktního SUV řady X1.
BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Éter zaplavily oficiální snímky a první informace vztahující se k modernizovanému lehkému SUV BMW X1. To zaznamenává působivé prodejní úspěchy i na evropských trzích, nicméně jeho facelift oslaví premiéru za Atlantikem, tedy na nadcházejícím autosalonu v New Yorku. Prodeje novinky jsou v Evropě plánovány již na závěr letošního jara.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X1 míří na trhy USA; v New Yorku se představí ve svém mírně omlazeném provedení

Zvenčí se toho na první pohled mnoho nezměnilo, všimneme si především nově tvarovaných krytů zrcátek a propracovanějšího předního nárazníku, dokonce i hlavní svítilny si zřejmě ponechaly svůj původní tvar. Samozřejmostmi budou „osvěžený“ vzhled litých kol a upravená nabídka laků karoserie.

BMW X1: další podivín je oficiálně venku

BMW X1: další podivín je oficiálně venku

Zřejmě nejdůležitější novinkou modernizovaného BMW X1 se ale stává tichý návrat šestiválcového motoru, který by se měl objevit nejen v USA, kde to bez „šestihrnku“ zkrátka jaksi nejde, ale také na evropských trzích. Za připomenutí stojí, že právě řada BMW X1 byla na počátku loňského roku vůbec prvním mnichovským modelem, který zážehový řadový šestiválec zaměnil za „foukaný“ čtyřválec N20.

BMW začíná s likvidací šestiválců, máme první oficiální podrobnosti k novému turbo čtyřválci

BMW začíná s likvidací šestiválců, máme první oficiální podrobnosti k novému turbo čtyřválci

Ještě „proradnějším“ krokem pánů z BMW však tehdy bylo zachování těžce zavádějícího označení BMW X1 xDrive28i i pro čtyřválec, navíc se už už zdálo, že šestiválcům u základních modelů značky BMW odzvonilo. V New Yorku vylepšené BMW X1 oslaví počátek své severoamerické databáze (!), kde bude s čtyřválcem xDrive28i nabízeno výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.

Podle zákulisních a dosud oficiálně nepotvrzených informací by se však měla objevit také verze BMW X1 xDrive35i s pohonem všech kol, ale především (opět) s přeplňovaným zážehovým šestiválcem s válci v řadě, objemem 3,0 l a výkonem 306 koní (225 kW).
 

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2001
Stav: 253 345 km
Cena: 66 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 182 352 km
Cena: 530 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků