BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Značka BMW v předpremiéře odhalila vylepšené provedení svého kompaktního SUV řady X1.
BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Éter zaplavily oficiální snímky a první informace vztahující se k modernizovanému lehkému SUV BMW X1. To zaznamenává působivé prodejní úspěchy i na evropských trzích, nicméně jeho facelift oslaví premiéru za Atlantikem, tedy na nadcházejícím autosalonu v New Yorku. Prodeje novinky jsou v Evropě plánovány již na závěr letošního jara.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X1 míří na trhy USA; v New Yorku se představí ve svém mírně omlazeném provedení

Zvenčí se toho na první pohled mnoho nezměnilo, všimneme si především nově tvarovaných krytů zrcátek a propracovanějšího předního nárazníku, dokonce i hlavní svítilny si zřejmě ponechaly svůj původní tvar. Samozřejmostmi budou „osvěžený“ vzhled litých kol a upravená nabídka laků karoserie.

BMW

BMW X1: další podivín je oficiálně venku

Zřejmě nejdůležitější novinkou modernizovaného BMW X1 se ale stává tichý návrat šestiválcového motoru, který by se měl objevit nejen v USA, kde to bez „šestihrnku“ zkrátka jaksi nejde, ale také na evropských trzích. Za připomenutí stojí, že právě řada BMW X1 byla na počátku loňského roku vůbec prvním mnichovským modelem, který zážehový řadový šestiválec zaměnil za „foukaný“ čtyřválec N20.

Technika | BMW

BMW začíná s likvidací šestiválců, máme první oficiální podrobnosti k novému turbo čtyřválci

Ještě „proradnějším“ krokem pánů z BMW však tehdy bylo zachování těžce zavádějícího označení BMW X1 xDrive28i i pro čtyřválec, navíc se už už zdálo, že šestiválcům u základních modelů značky BMW odzvonilo. V New Yorku vylepšené BMW X1 oslaví počátek své severoamerické databáze (!), kde bude s čtyřválcem xDrive28i nabízeno výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.

Podle zákulisních a dosud oficiálně nepotvrzených informací by se však měla objevit také verze BMW X1 xDrive35i s pohonem všech kol, ale především (opět) s přeplňovaným zážehovým šestiválcem s válci v řadě, objemem 3,0 l a výkonem 306 koní (225 kW).
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků