BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Značka BMW v předpremiéře odhalila vylepšené provedení svého kompaktního SUV řady X1.
BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Éter zaplavily oficiální snímky a první informace vztahující se k modernizovanému lehkému SUV BMW X1. To zaznamenává působivé prodejní úspěchy i na evropských trzích, nicméně jeho facelift oslaví premiéru za Atlantikem, tedy na nadcházejícím autosalonu v New Yorku. Prodeje novinky jsou v Evropě plánovány již na závěr letošního jara.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X1 míří na trhy USA; v New Yorku se představí ve svém mírně omlazeném provedení

Zvenčí se toho na první pohled mnoho nezměnilo, všimneme si především nově tvarovaných krytů zrcátek a propracovanějšího předního nárazníku, dokonce i hlavní svítilny si zřejmě ponechaly svůj původní tvar. Samozřejmostmi budou „osvěžený“ vzhled litých kol a upravená nabídka laků karoserie.

BMW X1: další podivín je oficiálně venku

BMW X1: další podivín je oficiálně venku

Zřejmě nejdůležitější novinkou modernizovaného BMW X1 se ale stává tichý návrat šestiválcového motoru, který by se měl objevit nejen v USA, kde to bez „šestihrnku“ zkrátka jaksi nejde, ale také na evropských trzích. Za připomenutí stojí, že právě řada BMW X1 byla na počátku loňského roku vůbec prvním mnichovským modelem, který zážehový řadový šestiválec zaměnil za „foukaný“ čtyřválec N20.

BMW začíná s likvidací šestiválců, máme první oficiální podrobnosti k novému turbo čtyřválci

BMW začíná s likvidací šestiválců, máme první oficiální podrobnosti k novému turbo čtyřválci

Ještě „proradnějším“ krokem pánů z BMW však tehdy bylo zachování těžce zavádějícího označení BMW X1 xDrive28i i pro čtyřválec, navíc se už už zdálo, že šestiválcům u základních modelů značky BMW odzvonilo. V New Yorku vylepšené BMW X1 oslaví počátek své severoamerické databáze (!), kde bude s čtyřválcem xDrive28i nabízeno výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.

Podle zákulisních a dosud oficiálně nepotvrzených informací by se však měla objevit také verze BMW X1 xDrive35i s pohonem všech kol, ale především (opět) s přeplňovaným zážehovým šestiválcem s válci v řadě, objemem 3,0 l a výkonem 306 koní (225 kW).
 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků