BMW X1 se stává plug-in hybridem. Nové xDrive25e ujede čistě na elektřinu až 57 km

BMW rozšiřuje nabídku plug-in hybridních variant svých modelů a nyní přišel čas na elektrifikaci crossoveru X1.

K nedávno vylepšeným plug-in hybridním variantám BMW řady 3, řady 5 či řady 2 Active Tourer se nyní přidává i nové BMW X1 xDrive25e, které rovněž doplňuje nabídku jinak klasických spalovacích motorizací kompaktního crossoveru. Hlavními titulky jsou přitom kombinovaná spotřeba paliva od 2 litrů na 100 km a možnost ujetí v čistě elektrickém režimu až 57 km.

BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

K těmto číslům přichází hybridní X1 s ústrojím kombinujícím 1,5litrový přeplňovaný tříválec (92 kW/125 k), který pohání přední kola skrze šestistupňový automat, a elektromotor (70 kW/95 k) zajišťující prostřednictvím jednorychlostní převodovky pohon zadních kol. Takto řešený systém pohonu všech kol xDrive je tedy u elektrifikované X1 standardem.

Systémový výkon ústrojí je poté 162 kW (220 koní) a 385 N.m točivého momentu. Tím je zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za rovných 7 vteřin a maximální rychlost 192 km/h. V čistě elektrickém režimu lze cestovat rychlostí maximálně 135 km/h.

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Nejnovější lithium-iontová baterie má kapacitu 9,7 kWh a lze ji dobíjet z běžných domácích zásuvek pomocí standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít přibližně za pět hodin, při použití nabíjecí stanice BMW i Wallbox zabere nabíjení méně než 3,6 hodiny.

Zástavba baterie nicméně klasicky zmenšila objem zavazadlového prostoru, který nyní čítá 450 litrů (z původních 505 litrů) a po sklopení zadních sedaček jej zvětšíte na 1470 litrů. Pro X1 xDrive25e je mimochodem volitelně dostupné i tažné zařízení s elektricky výklopnou hlavicí. Hybridem utáhnete přívěs do maximální hmotnosti 750 kg.

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

V základní výbavě modelu se poté objevují 17palcový litá kola, dvouzónová automatická klimatizace a nezávislý systém klimatizace/topení. Interiér vozu lze navíc na dálku vyhřát/vychladit pomocí aplikace pro chytré telefony BMW Connected. I pro hybrid jsou nicméně dostupné výbavové stupně Sport Line, xLine a M Sport.

Základní cenovku plug-in hybridu X1 xDrive25e zatím české zastoupení BMW nezveřejnilo, stejně jako datum uvedení do nabídky.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků