BMW X1 se stává plug-in hybridem. Nové xDrive25e ujede čistě na elektřinu až 57 km

BMW rozšiřuje nabídku plug-in hybridních variant svých modelů a nyní přišel čas na elektrifikaci crossoveru X1.

K nedávno vylepšeným plug-in hybridním variantám BMW řady 3, řady 5 či řady 2 Active Tourer se nyní přidává i nové BMW X1 xDrive25e, které rovněž doplňuje nabídku jinak klasických spalovacích motorizací kompaktního crossoveru. Hlavními titulky jsou přitom kombinovaná spotřeba paliva od 2 litrů na 100 km a možnost ujetí v čistě elektrickém režimu až 57 km.

BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

K těmto číslům přichází hybridní X1 s ústrojím kombinujícím 1,5litrový přeplňovaný tříválec (92 kW/125 k), který pohání přední kola skrze šestistupňový automat, a elektromotor (70 kW/95 k) zajišťující prostřednictvím jednorychlostní převodovky pohon zadních kol. Takto řešený systém pohonu všech kol xDrive je tedy u elektrifikované X1 standardem.

Systémový výkon ústrojí je poté 162 kW (220 koní) a 385 N.m točivého momentu. Tím je zajištěno zrychlení z nuly na 100 km/h za rovných 7 vteřin a maximální rychlost 192 km/h. V čistě elektrickém režimu lze cestovat rychlostí maximálně 135 km/h.

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Nejnovější lithium-iontová baterie má kapacitu 9,7 kWh a lze ji dobíjet z běžných domácích zásuvek pomocí standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít přibližně za pět hodin, při použití nabíjecí stanice BMW i Wallbox zabere nabíjení méně než 3,6 hodiny.

Zástavba baterie nicméně klasicky zmenšila objem zavazadlového prostoru, který nyní čítá 450 litrů (z původních 505 litrů) a po sklopení zadních sedaček jej zvětšíte na 1470 litrů. Pro X1 xDrive25e je mimochodem volitelně dostupné i tažné zařízení s elektricky výklopnou hlavicí. Hybridem utáhnete přívěs do maximální hmotnosti 750 kg.

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

V základní výbavě modelu se poté objevují 17palcový litá kola, dvouzónová automatická klimatizace a nezávislý systém klimatizace/topení. Interiér vozu lze navíc na dálku vyhřát/vychladit pomocí aplikace pro chytré telefony BMW Connected. I pro hybrid jsou nicméně dostupné výbavové stupně Sport Line, xLine a M Sport.

Základní cenovku plug-in hybridu X1 xDrive25e zatím české zastoupení BMW nezveřejnilo, stejně jako datum uvedení do nabídky.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků