BMW X1 s novými čtyřválci 2,0i a 2,0d

Doba je už taková. U BMW fandí crossoverům a čtyřválcům. Berme to jako holý fakt. Proto byla nabídka řady X1 nově rozšířena.

Kompaktní crossover BMW X1 se světu představil před dvěmi lety a záhy se dočkal významného tržního úspěchu. Například v prvním pololetí loňského roku se stal model BMW X1 v Evropě nejprodávanějším vozem své třídy. Na jaře roku 2010 byla nabídka pohonných jednotek pro BMW X1 rozšířena, to důležité se však v tomto ohledu děje právě nyní. Automobilka BMW totiž oznámila zahájení výroby nových čtyřválců, jeden je zážehový a druhý vznětový, ale společné jsou pro oba objem 2,0 l, přímé vstřikování a přeplňování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si naše kompletní představení typu BMW X1.

Benzínový čtyřválec vychází ze silnějšího provedení s výkonem až 245 koní (180 kW), který slavil svoji premiéru v BMW X1 xDrive28i (dočká se jej také roadster BMW Z4!), takže těží také z předností přímého vstřiku či plně proměnného ovládání ventilů Valvetronic. V tomto případě dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 270 Nm dosahovaného v rozmezí od 1 250 do 4 500 ot./min. K mání bude v modelech sDrive20i a xDrive20i, tedy s pohonem zadních, nebo všech kol, a v kombinovaném provozu má dosáhnout spotřeby 7,1, resp. 7,7 l/100 km. O brzdu provozu však nejspíš nepůjde. Zrychlení z klidu na 100 km/h má totiž podle tvrzení výrobce proběhnout za 7,4 s (sDrive20i) a 7,8 s (xDrive20i). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhou novinkou v nabídce řady BMW X1, navrženou pro vyložené šetřílky, bude jednotka 2,0d. Ta bude k dostání výhradně s pohonem zadních kol, tedy ve verzi sDrive20d, a využívá nejnovější generace vysokotlakého přeplňování common-rail a dmychadla TwinTurbo. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a točivého momentu 330 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min., přičemž vykazuje průměrnou spotřebu 4,5 l/100 km a stává se nejhospodárnějším provedením řady BMW X1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě výše zmíněné pohonné jednotky budou standardně opatřeny soustavou prvků EfficientDynamics, která zahrnuje především „populární“ systém start/stop a pneumatiky s omezeným valivým odporem, ukazatel správného řazení, rekuperaci brzdné energie, elektromechanický posilovač řízení a odpojitelný kompresor klimatizace. Ceny zatím neznáme, prodeje mají být zahájeny během letošního podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků