BMW X1 od března s novými motory

BMW X1 se na většině trhů, na které již stihlo dorazit, ještě nestačilo ani pořádně ohřát a už mnichovská automobilka přichází s vcelku podstatným rozšířením nabídky pohonných jednotek. X1 bude již za dva měsíce k dispozici s novým základním čtyřválcem, přičemž pro náročnější motoristy bude připraven nový benzínový šestiválec. Pojďme ale od toho nejmenšího.

V březnu se do katalogů dostane základní verze sDrive18i poháněná benzínovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 150 koní dosahovaným při 6 400 ot./min. a maximálním točivým momentem 200 Nm posazeným do 3 600 ot./min. Verze s pohonem zadních kol a manuální převodovkou dosáhne z klidu na 100 km/h za 9,7 sekundy a ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví zhruba na hodnotě 202 km/h. Je nutno ovšem počítat s tím, že při výbavě se šestistupňovým automatem bude X1 trochu línější a na dosáhnutí stovky bude potřebovat zhruba o sedm desetin sekundy víc. Agregát se ale klidnější jízdě odvděčí kombinovanou spotřebou 8,2 l/100 km.

Druhým z řady nováčků bude trochu dražší verze xDrive25i poháněná benzínovým šestiválcem s výkonem 218 koní při 6 100 ot./min a maximálním točivým momentem 277 Nm při 2 500 ot./min. Tato čtyřkolka se zařadí přímo pod vrcholnou benzínovou verzi xDrive28i, avšak svými parametry se určitě zahanbit nenechá - z klidu na 100 km/h vystartuje za 7,9 sekundy a maximální rychlost činí 223 km/h. K tomu všemu se majitel bude muset (podle údajů výrobce) vypořádat se spotřebou 9,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Změny se navíc přenesly i k doposud nabízeným jednotkám, k nimž bude již brzy dostupný šestistupňový automat, týká se to konkrétně verzí xDrive18d, sDrive18d a sDrive 20d. K tomu všemu se BMW rozhodlo doplnit i paletu nabízených barevných odstínů, novinkou je šedá Space, stříbrná Cashmere, bronzová, světlohnědá a modrá metalíza Graphite.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
BMW X1
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků