BMW X1 od března s novými motory

BMW X1 se na většině trhů, na které již stihlo dorazit, ještě nestačilo ani pořádně ohřát a už mnichovská automobilka přichází s vcelku podstatným rozšířením nabídky pohonných jednotek. X1 bude již za dva měsíce k dispozici s novým základním čtyřválcem, přičemž pro náročnější motoristy bude připraven nový benzínový šestiválec. Pojďme ale od toho nejmenšího.

V březnu se do katalogů dostane základní verze sDrive18i poháněná benzínovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 150 koní dosahovaným při 6 400 ot./min. a maximálním točivým momentem 200 Nm posazeným do 3 600 ot./min. Verze s pohonem zadních kol a manuální převodovkou dosáhne z klidu na 100 km/h za 9,7 sekundy a ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví zhruba na hodnotě 202 km/h. Je nutno ovšem počítat s tím, že při výbavě se šestistupňovým automatem bude X1 trochu línější a na dosáhnutí stovky bude potřebovat zhruba o sedm desetin sekundy víc. Agregát se ale klidnější jízdě odvděčí kombinovanou spotřebou 8,2 l/100 km.

Druhým z řady nováčků bude trochu dražší verze xDrive25i poháněná benzínovým šestiválcem s výkonem 218 koní při 6 100 ot./min a maximálním točivým momentem 277 Nm při 2 500 ot./min. Tato čtyřkolka se zařadí přímo pod vrcholnou benzínovou verzi xDrive28i, avšak svými parametry se určitě zahanbit nenechá - z klidu na 100 km/h vystartuje za 7,9 sekundy a maximální rychlost činí 223 km/h. K tomu všemu se majitel bude muset (podle údajů výrobce) vypořádat se spotřebou 9,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Změny se navíc přenesly i k doposud nabízeným jednotkám, k nimž bude již brzy dostupný šestistupňový automat, týká se to konkrétně verzí xDrive18d, sDrive18d a sDrive 20d. K tomu všemu se BMW rozhodlo doplnit i paletu nabízených barevných odstínů, novinkou je šedá Space, stříbrná Cashmere, bronzová, světlohnědá a modrá metalíza Graphite.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
BMW X1
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků