BMW X1 od března s novými motory

BMW X1 se na většině trhů, na které již stihlo dorazit, ještě nestačilo ani pořádně ohřát a už mnichovská automobilka přichází s vcelku podstatným rozšířením nabídky pohonných jednotek. X1 bude již za dva měsíce k dispozici s novým základním čtyřválcem, přičemž pro náročnější motoristy bude připraven nový benzínový šestiválec. Pojďme ale od toho nejmenšího.

V březnu se do katalogů dostane základní verze sDrive18i poháněná benzínovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 150 koní dosahovaným při 6 400 ot./min. a maximálním točivým momentem 200 Nm posazeným do 3 600 ot./min. Verze s pohonem zadních kol a manuální převodovkou dosáhne z klidu na 100 km/h za 9,7 sekundy a ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví zhruba na hodnotě 202 km/h. Je nutno ovšem počítat s tím, že při výbavě se šestistupňovým automatem bude X1 trochu línější a na dosáhnutí stovky bude potřebovat zhruba o sedm desetin sekundy víc. Agregát se ale klidnější jízdě odvděčí kombinovanou spotřebou 8,2 l/100 km.

Druhým z řady nováčků bude trochu dražší verze xDrive25i poháněná benzínovým šestiválcem s výkonem 218 koní při 6 100 ot./min a maximálním točivým momentem 277 Nm při 2 500 ot./min. Tato čtyřkolka se zařadí přímo pod vrcholnou benzínovou verzi xDrive28i, avšak svými parametry se určitě zahanbit nenechá - z klidu na 100 km/h vystartuje za 7,9 sekundy a maximální rychlost činí 223 km/h. K tomu všemu se majitel bude muset (podle údajů výrobce) vypořádat se spotřebou 9,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Změny se navíc přenesly i k doposud nabízeným jednotkám, k nimž bude již brzy dostupný šestistupňový automat, týká se to konkrétně verzí xDrive18d, sDrive18d a sDrive 20d. K tomu všemu se BMW rozhodlo doplnit i paletu nabízených barevných odstínů, novinkou je šedá Space, stříbrná Cashmere, bronzová, světlohnědá a modrá metalíza Graphite.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
BMW X1
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky