BMW X1 od března s novými motory

BMW X1 od března s novými motory

BMW X1 se na většině trhů, na které již stihlo dorazit, ještě nestačilo ani pořádně ohřát a už mnichovská automobilka přichází s vcelku podstatným rozšířením nabídky pohonných jednotek. X1 bude již za dva měsíce k dispozici s novým základním čtyřválcem, přičemž pro náročnější motoristy bude připraven nový benzínový šestiválec. Pojďme ale od toho nejmenšího.

V březnu se do katalogů dostane základní verze sDrive18i poháněná benzínovým dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 150 koní dosahovaným při 6 400 ot./min. a maximálním točivým momentem 200 Nm posazeným do 3 600 ot./min. Verze s pohonem zadních kol a manuální převodovkou dosáhne z klidu na 100 km/h za 9,7 sekundy a ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví zhruba na hodnotě 202 km/h. Je nutno ovšem počítat s tím, že při výbavě se šestistupňovým automatem bude X1 trochu línější a na dosáhnutí stovky bude potřebovat zhruba o sedm desetin sekundy víc. Agregát se ale klidnější jízdě odvděčí kombinovanou spotřebou 8,2 l/100 km.

Druhým z řady nováčků bude trochu dražší verze xDrive25i poháněná benzínovým šestiválcem s výkonem 218 koní při 6 100 ot./min a maximálním točivým momentem 277 Nm při 2 500 ot./min. Tato čtyřkolka se zařadí přímo pod vrcholnou benzínovou verzi xDrive28i, avšak svými parametry se určitě zahanbit nenechá - z klidu na 100 km/h vystartuje za 7,9 sekundy a maximální rychlost činí 223 km/h. K tomu všemu se majitel bude muset (podle údajů výrobce) vypořádat se spotřebou 9,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Změny se navíc přenesly i k doposud nabízeným jednotkám, k nimž bude již brzy dostupný šestistupňový automat, týká se to konkrétně verzí xDrive18d, sDrive18d a sDrive 20d. K tomu všemu se BMW rozhodlo doplnit i paletu nabízených barevných odstínů, novinkou je šedá Space, stříbrná Cashmere, bronzová, světlohnědá a modrá metalíza Graphite.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
BMW X1
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků