BMW zmodernizovalo SUV X1. Novinka tak přijíždí s upraveným exteriérem a rozšířenou výbavou. Vyladěné motory splňující, budoucí emisní normy, přitom doplní i hybrid.
Modernizace BMW X1 začíná na exteriéru, kde si všimnete zvětšených ledvinek na přídi, přepracovaného designu předního nárazníku, nové grafiky LED světlometů, přičemž identický scénář se odehrává rovněž vzadu s novou grafikou zadních, volitelných LED svítilen. X1 také dostává na výběr z nových designů 18- a 19palcových kol a tří nových laků karoserie.
Rovněž je nyní u X1 dostupná vychytávka promítání světelného obrazce X1 na zem pod dveře při odemykání vozu, jejíž součástí je i podsvícení klik dveří. Zájemci se pak mohou těšit i na paket M Sport přiostřující styling vozu a snižující podvozek o 10 mm.
Uvnitř je X1 nabízeno se třemi novými variantami čalounění. Novinkou jsou i pro základní modely volitelná sportovní sedadla. Dále je k mání ambientní osvětlení interiéru a standardní 6,5palcový displej infotainmentu lze příplatkem povýšit na 8,8- až 10,25palcový displej.
BMW uvádí, že modernizovanou X1 bude nakonec možné objednat až se 16 kombinacemi motoru a převodovky. S uvedením ale prozatím zmiňuje jen trojici motorů, z nichž vznětové jednotky už splňují budoucí emisní normy EU6d pro rok 2021.
Základním dieselem tak bude sDrive16d s přeplňovaným 1,5litrovým tříválcem o výkonu 85 kW (116 koní), který bude možné spojit s šestistupňovou manuální a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Výkonnější je pak čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,0 litru ve verzi xDrive25d. Ten produkuje 170 kW (231 koní) a pracuje s osmistupňovým automatem a standardně pohonem všech kol.
Z benzinových motorů zmiňuje BMW přeplňovaný dvoulitr ve verzi xDrive25i, který zajistí rovněž 170 kW (231 koní). Kromě dalších motorizací je pro X1 plánována i plug-in hybridní verze xDrive25e. Kombinovat bude benzinový motor o výkonu 92 kW (125 koní) a elektromotor s dalšími 70 kW (95 koní). Čistě na elektřinu bude možné ujet až 50 km a spotřeba paliva má dosahovat hodnoty 2,0 l/100 km. Uvedení hybridního X1 xDrive25e se plánuje na březen 2020.
BMW X1 F48 po faceliftu: Dostupná technická data naftových motorů |
Motor |
sDrive16d |
sDrive18d |
xDrive18d |
sDrive20d |
xDrive20d |
Pohon |
4x2 |
4x2 |
4x4 |
4x2 |
4x2 |
Zdvihový objem [cm3] |
1496 |
1995 |
1995 |
1995 |
1995 |
Válce/ventily |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
85/4000 |
110/4000 |
110/4000 |
140/4000 |
140/4000 |
Točivý moment [N.m/min] |
270/1750-250 |
350/1750 |
350/1750 |
400/1750 |
400/1750 |
Převodovka |
6M (7A) |
6M(8A) |
6M(8A) |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
190 |
205 |
204 |
222 |
219 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
11,5 |
9,3(9,4) |
9,3(9,4) |
7,9 |
7,8 |
Prov. hmotnost [kg] |
1555(1575) |
1580(1615) |
1655(1680) |
1625 |
1690 |
Komb. spotř. [l/100 km] |
4,0-4,4 |
4,3-4,7 |
4,7-5,0 |
4,4-4,7 |
4,7-5,0 |
*údaje v závorkách platí pro automatickou převodovoku |