BMW X1 má po faceliftu. Nyní kosmetika, brzy i hybrid se spotřebou 2,0 l/100 km

BMW zmodernizovalo SUV X1. Novinka tak přijíždí s upraveným exteriérem a rozšířenou výbavou. Vyladěné motory splňující, budoucí emisní normy, přitom doplní i hybrid.

Modernizace BMW X1 začíná na exteriéru, kde si všimnete zvětšených ledvinek na přídi, přepracovaného designu předního nárazníku, nové grafiky LED světlometů, přičemž identický scénář se odehrává rovněž vzadu s novou grafikou zadních, volitelných LED svítilen. X1 také dostává na výběr z nových designů 18- a 19palcových kol a tří nových laků karoserie.

Rovněž je nyní u X1 dostupná vychytávka promítání světelného obrazce X1 na zem pod dveře při odemykání vozu, jejíž součástí je i podsvícení klik dveří. Zájemci se pak mohou těšit i na paket M Sport přiostřující styling vozu a snižující podvozek o 10 mm.

Uvnitř je X1 nabízeno se třemi novými variantami čalounění. Novinkou jsou i pro základní modely volitelná sportovní sedadla. Dále je k mání ambientní osvětlení interiéru a standardní 6,5palcový displej infotainmentu lze příplatkem povýšit na 8,8- až 10,25palcový displej.

BMW uvádí, že modernizovanou X1 bude nakonec možné objednat až se 16 kombinacemi motoru a převodovky. S uvedením ale prozatím zmiňuje jen trojici motorů, z nichž vznětové jednotky už splňují budoucí emisní normy EU6d pro rok 2021.

Základním dieselem tak bude sDrive16d s přeplňovaným 1,5litrovým tříválcem o výkonu 85 kW (116 koní), který bude možné spojit s šestistupňovou manuální a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Výkonnější je pak čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,0 litru ve verzi xDrive25d. Ten produkuje 170 kW (231 koní) a pracuje s osmistupňovým automatem a standardně pohonem všech kol.

Z benzinových motorů zmiňuje BMW přeplňovaný dvoulitr ve verzi xDrive25i, který zajistí rovněž 170 kW (231 koní). Kromě dalších motorizací je pro X1 plánována i plug-in hybridní verze xDrive25e. Kombinovat bude benzinový motor o výkonu 92 kW (125 koní) a elektromotor s dalšími 70 kW (95 koní). Čistě na elektřinu bude možné ujet až 50 km a spotřeba paliva má dosahovat hodnoty 2,0 l/100 km.  Uvedení hybridního X1 xDrive25e se plánuje na březen 2020.

BMW X1 F48 po faceliftu: Dostupná technická data naftových motorů
Motor sDrive16d sDrive18d xDrive18d sDrive20d xDrive20d
Pohon 4x2 4x2 4x4 4x2 4x2
Zdvihový objem [cm3] 1496 1995 1995 1995 1995
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4000 110/4000 110/4000 140/4000 140/4000
Točivý moment [N.m/min] 270/1750-250 350/1750 350/1750 400/1750 400/1750
Převodovka 6M (7A) 6M(8A) 6M(8A) 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 190 205 204 222 219
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,3(9,4) 9,3(9,4) 7,9 7,8
Prov. hmotnost [kg] 1555(1575) 1580(1615) 1655(1680) 1625 1690
Komb. spotř. [l/100 km] 4,0-4,4 4,3-4,7 4,7-5,0 4,4-4,7 4,7-5,0
*údaje v závorkách platí pro automatickou převodovoku

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Diskuze (9) Další článek: Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz