BMW X1 má po faceliftu. Nyní kosmetika, brzy i hybrid se spotřebou 2,0 l/100 km

BMW zmodernizovalo SUV X1. Novinka tak přijíždí s upraveným exteriérem a rozšířenou výbavou. Vyladěné motory splňující, budoucí emisní normy, přitom doplní i hybrid.

Modernizace BMW X1 začíná na exteriéru, kde si všimnete zvětšených ledvinek na přídi, přepracovaného designu předního nárazníku, nové grafiky LED světlometů, přičemž identický scénář se odehrává rovněž vzadu s novou grafikou zadních, volitelných LED svítilen. X1 také dostává na výběr z nových designů 18- a 19palcových kol a tří nových laků karoserie.

Nové BMW řady 1 dostalo díly M Performance. Líbí se vám s nimi více?

Nové BMW řady 1 dostalo díly M Performance. Líbí se vám s nimi více?

Rovněž je nyní u X1 dostupná vychytávka promítání světelného obrazce X1 na zem pod dveře při odemykání vozu, jejíž součástí je i podsvícení klik dveří. Zájemci se pak mohou těšit i na paket M Sport přiostřující styling vozu a snižující podvozek o 10 mm.

Uvnitř je X1 nabízeno se třemi novými variantami čalounění. Novinkou jsou i pro základní modely volitelná sportovní sedadla. Dále je k mání ambientní osvětlení interiéru a standardní 6,5palcový displej infotainmentu lze příplatkem povýšit na 8,8- až 10,25palcový displej.

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

BMW uvádí, že modernizovanou X1 bude nakonec možné objednat až se 16 kombinacemi motoru a převodovky. S uvedením ale prozatím zmiňuje jen trojici motorů, z nichž vznětové jednotky už splňují budoucí emisní normy EU6d pro rok 2021.

Základním dieselem tak bude sDrive16d s přeplňovaným 1,5litrovým tříválcem o výkonu 85 kW (116 koní), který bude možné spojit s šestistupňovou manuální a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Výkonnější je pak čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,0 litru ve verzi xDrive25d. Ten produkuje 170 kW (231 koní) a pracuje s osmistupňovým automatem a standardně pohonem všech kol.

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

BMW řady 1 oficiálně: Přední pohon, více místa a vrchol M135i s výkonem 306 koní

Z benzinových motorů zmiňuje BMW přeplňovaný dvoulitr ve verzi xDrive25i, který zajistí rovněž 170 kW (231 koní). Kromě dalších motorizací je pro X1 plánována i plug-in hybridní verze xDrive25e. Kombinovat bude benzinový motor o výkonu 92 kW (125 koní) a elektromotor s dalšími 70 kW (95 koní). Čistě na elektřinu bude možné ujet až 50 km a spotřeba paliva má dosahovat hodnoty 2,0 l/100 km.  Uvedení hybridního X1 xDrive25e se plánuje na březen 2020.

BMW X1 F48 po faceliftu: Dostupná technická data naftových motorů
Motor sDrive16d sDrive18d xDrive18d sDrive20d xDrive20d
Pohon 4x2 4x2 4x4 4x2 4x2
Zdvihový objem [cm3] 1496 1995 1995 1995 1995
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4000 110/4000 110/4000 140/4000 140/4000
Točivý moment [N.m/min] 270/1750-250 350/1750 350/1750 400/1750 400/1750
Převodovka 6M (7A) 6M(8A) 6M(8A) 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 190 205 204 222 219
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,3(9,4) 9,3(9,4) 7,9 7,8
Prov. hmotnost [kg] 1555(1575) 1580(1615) 1655(1680) 1625 1690
Komb. spotř. [l/100 km] 4,0-4,4 4,3-4,7 4,7-5,0 4,4-4,7 4,7-5,0
*údaje v závorkách platí pro automatickou převodovoku
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků