BMW X1: další podivín je oficiálně venku

Nové BMW X1 bylo po po(s)tupném odhalování představeno v celé své kráse. Na trh dorazí na podzim. (+ video, + ceny)

Po nevšedním crossoveru 5 Gran Turismo, který jsme vám podrobně představili na tomto místě, přichází BMW s dalším projektem. Podle tvrzení výrobce vyrazí novinka do tažení proti tradičním matadorům typu Honda CR-V nebo Toyota RAV4 mezi kompaktními SUV a do prodejů nastoupí s trojicí pohonných jednotek, kde většinu tvoří diesely. X1 bude k mání i s technologií BMW EfficientDynamics, jež se podílí na snižování spotřeby a emisí, ale zároveň udržuje výkonové parametry na slušné úrovni. V rámci tohoto systému jsou vozy vybaveny rekuperací brzdné energie, soustavou start/stop či ukazatelem správného momentu pro řazení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz bude k mání s pohonem všech nebo jen zadních kol, které značí označení sDrive resp. xDrive. Zatím jediným zážehovým provedením bude BMW X1 xDrive28i s třílitrovým šestiválcem s výkonem 258 koní (190 kW) a točivým momentem 310 Nm. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,8 s, rozjede se na 205 km/h a v kombinovaném režimu činí jeho spotřeba 9,4 l/100 km. K benzinovému vrcholu se záhy přidá i benzinový základ sDrive18i, který již zná svou cenu (naleznete ji níže), ale jeho detailní specifikace zatím BMW nezveřejnilo.

Tři vznětové jednotky vycházejí ze shodného dvoulitrového základu (liší se prakticky jen počtem a konfigurací dmychadel), dva slabší budou k výběru s pohonem zadních (sDrive) a všech kol (xDrive). Modely x/sDrive18d, x/sDrive20d a xDrive23d dosahují výkonů 143 koní (105 kW), 177 koní (130 kW) a 204 koní (150 kW), točivý moment pak vrcholí hodnotami 320, 350 a 400 Nm.

Provedení sDrive18d bude dosahovat průměrné spotřeby 5,2 l/100 km, zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,6 s a dosáhne rychlosti 200 km/h. U verze xDrive18d budou tyto hodnoty 5,7 l, 10,1 s a 195 km/h, u sDrive20d 5,3 l, 8,1 s a 205 km/h, u xDrive20d 5,8 l, 8,4 s a 205 km/h a nejvýkonnější provedení xDrive23d se bude vyznačovat hodnotami 6,3 l, 7,3 s a 223 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tvary přední a zadní části vozu odpovídají stylu, který nedávno načrtnul nový sedan řady 7 a crossover 5 GT, zároveň se designéři dosti těsně drželi své předlohy v podobě studie Concept X1 z loňského autosalonu v Paříži. Ve střední části dvouprostorové karosérie se relativně pohodlně usadí tři cestující, jejich opěradlo s nastavitelým sklonem a dělením v poměru 40/20/40 lze v případě potřeby většího počtu zavazadel individuálně sklápět na sedáky, čímž vzniká takřka rovná ložná plocha bez schodu. V takovém případě se objem zavazadelníku zvětší ze základních 420 až na 1 350 litrů. Na přání se bude dodávat elektricky ovládaná skleněná panoramatická střecha. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Světu se vůz představí teprve na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, ale již nyní známe jeho ceny pro německý trh. Ty budou začínat na 27 200 € (aktuálně cca 700 000 Kč) za verzi sDrive18i s pohonem předních kol a vrcholit na 41 500 € (cca 1 070 000 Kč) za verzi xDrive28i s pohonem všech kol. Kompletní přehled cen následuje (pro srovnání uvadíme ceny obdobných verzí modelu X3).

Ceny BMW X1 pro německý trh:

BMW X1 sDrive18i 27,200 €
BMW X1 sDrive18d 29,550 €
BMW X1 xDrive18d 31,550 € (X3 xDrive18d 35,550 €)
BMW X1 sDrive20d 32,400 €
BMW X1 xDrive20d 34,400 €-(X3 xDrive20d 38,300 €)
BMW X1 xDrive23d 38,800 €
BMW X1 xDrive28i 41,500 € (X3 xDrive30i 44,900 €)

Z cen je jasně patrné, na koho má X1 políčeno. Např. srovnatelný VW Tiguan 1,4 TSI (140 koní) s pohonem předních kol přijde na 26,050 €. Tiguan s motorem 2,2 TDI (140 koní) s pohonem všech kol pak startuje na 29,600 €. BMW se tedy cenami prakticky snaží vyrovnat Volkswagenu. Ale to vlastně není nic nového...

Závěrem dodejme, že výroba modelu BMW X1 bude probíhat v lipské továrně s plánovanou kapacitou 100 000 jednotek ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X1
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků