BMW X Coupé

Poprvé bylo představeno letos na detroitském autosalonu. BMW X Coupe je prototypem představující zcela nové pojetí karoserie kupé.
BMW X Coupé
Poprvé bylo představeno letos na detroitském autosalonu. BMW X Coupe je prototypem představující zcela nové pojetí karoserie kupé.

Při pohledu na karoserii X Coupé na první pohled upoutá „velká energie“, kterou tento sportovně koncipovaný automobil vyzařuje. Zaujmou také jeho ladné křivky a zejména zajímavě pojatá zadní část karoserie, jejíž asymetricky výklopné křídlo spolu s otevřením spolujezdcových bočních dveří umožňuje odkrýt celý interiér a značně tak usnadňuje přístup. Detaily, jako je perforovaná mřížka chladiče s klasickými ledvinkami a velkoplošné přední světlomety, dávají tomuto vozu výraznou tvář a naznačují, kam se bude ubírat design automobilů BMW v příštích letech.

Po technické stránce vychází X Coupé z modelové řady X5, ze které využívá například podvozkovou plošinu, i když jeho celkové rozměry nejsou větší než u automobilů trojkové řady.

Přestože BMW X Coupé využívá podvozek z X5 je, stejně jako X5, určeno především na kvalitní silnice. Jako pohonnou jednotku zvolili konstruktéři dieselový motor o objemu 3 litry, který nabízí výkon 134 kW, tedy úctyhodných 184 koní. Pro přenos výkonu na vozovku byla zvolena pětistupňová samočinná převodovka Steptronic. S přenosem ji významně pomáhají špičkové systémy DSC-X (DSC je označení BMW pro elektronický stabilizační systém – ESP), AST a systém HDC (Hill Descent Control – systém umožňující bez nutnosti kontaktu s brzdovým pedálem bezpečné sjíždění klesání v terénu nebo jiných náročných podmínkách.)

Se stavbou hliníkové karoserie tak kontrastují efektních kola z lehké slitiny obutá do pneumatik o rozměru 255/50 R20 vpředu a 285/45 R20 vzadu s možností dojezdu i po úplné ztrátě tlaku. Při vysokých rychlostech přispívá ke stabilitě na zádi umístěné přítlačné křídlo, které se automaticky vysunuje při překročení rychlosti 110 km/h.

BMW X Coupé je přímo přeplněno technickými zajímavostmi. Za všechny jmenujme automatické natáčení předních světlometů v závislosti na poloměru zatáčky nebo proměnlivou intenzitu svítivosti brzdových světel v závislosti na „razanci“ brždění.

Koncept X Coupé má netradičně pojatý také interiér. Nepřehlédnutelným důkazem je rozmístění sedadel 1+3 namísto standardního 2+2. Centrální konzola umístěná v přístrojové desce je přikloněna k řidiči a obsahuje čtveřici kontrolních přístrojů a dalších ovládacích prvků, které svým ergonomickým rozmístěním zajišťují snadnou orientaci a obsluhu. Netradičně v čalounění levých dveří jsou umístěny také ukazatele teploty oleje a stavu paliva.

Uvedení konceptu X Coupé do sériové výroby je nepravděpodobné, dá se však předpokládat, že některé prvky z konceptu X Coupé najdou své uplatnění v připravovaném modelu X3.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků