BMW X Coupé

Poprvé bylo představeno letos na detroitském autosalonu. BMW X Coupe je prototypem představující zcela nové pojetí karoserie kupé.
BMW X Coupé
Poprvé bylo představeno letos na detroitském autosalonu. BMW X Coupe je prototypem představující zcela nové pojetí karoserie kupé.

Při pohledu na karoserii X Coupé na první pohled upoutá „velká energie“, kterou tento sportovně koncipovaný automobil vyzařuje. Zaujmou také jeho ladné křivky a zejména zajímavě pojatá zadní část karoserie, jejíž asymetricky výklopné křídlo spolu s otevřením spolujezdcových bočních dveří umožňuje odkrýt celý interiér a značně tak usnadňuje přístup. Detaily, jako je perforovaná mřížka chladiče s klasickými ledvinkami a velkoplošné přední světlomety, dávají tomuto vozu výraznou tvář a naznačují, kam se bude ubírat design automobilů BMW v příštích letech.

Po technické stránce vychází X Coupé z modelové řady X5, ze které využívá například podvozkovou plošinu, i když jeho celkové rozměry nejsou větší než u automobilů trojkové řady.

Přestože BMW X Coupé využívá podvozek z X5 je, stejně jako X5, určeno především na kvalitní silnice. Jako pohonnou jednotku zvolili konstruktéři dieselový motor o objemu 3 litry, který nabízí výkon 134 kW, tedy úctyhodných 184 koní. Pro přenos výkonu na vozovku byla zvolena pětistupňová samočinná převodovka Steptronic. S přenosem ji významně pomáhají špičkové systémy DSC-X (DSC je označení BMW pro elektronický stabilizační systém – ESP), AST a systém HDC (Hill Descent Control – systém umožňující bez nutnosti kontaktu s brzdovým pedálem bezpečné sjíždění klesání v terénu nebo jiných náročných podmínkách.)

Se stavbou hliníkové karoserie tak kontrastují efektních kola z lehké slitiny obutá do pneumatik o rozměru 255/50 R20 vpředu a 285/45 R20 vzadu s možností dojezdu i po úplné ztrátě tlaku. Při vysokých rychlostech přispívá ke stabilitě na zádi umístěné přítlačné křídlo, které se automaticky vysunuje při překročení rychlosti 110 km/h.

BMW X Coupé je přímo přeplněno technickými zajímavostmi. Za všechny jmenujme automatické natáčení předních světlometů v závislosti na poloměru zatáčky nebo proměnlivou intenzitu svítivosti brzdových světel v závislosti na „razanci“ brždění.

Koncept X Coupé má netradičně pojatý také interiér. Nepřehlédnutelným důkazem je rozmístění sedadel 1+3 namísto standardního 2+2. Centrální konzola umístěná v přístrojové desce je přikloněna k řidiči a obsahuje čtveřici kontrolních přístrojů a dalších ovládacích prvků, které svým ergonomickým rozmístěním zajišťují snadnou orientaci a obsluhu. Netradičně v čalounění levých dveří jsou umístěny také ukazatele teploty oleje a stavu paliva.

Uvedení konceptu X Coupé do sériové výroby je nepravděpodobné, dá se však předpokládat, že některé prvky z konceptu X Coupé najdou své uplatnění v připravovaném modelu X3.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků