BMW X Coupé

Poprvé bylo představeno letos na detroitském autosalonu. BMW X Coupe je prototypem představující zcela nové pojetí karoserie kupé.
BMW X Coupé
Poprvé bylo představeno letos na detroitském autosalonu. BMW X Coupe je prototypem představující zcela nové pojetí karoserie kupé.

Při pohledu na karoserii X Coupé na první pohled upoutá „velká energie“, kterou tento sportovně koncipovaný automobil vyzařuje. Zaujmou také jeho ladné křivky a zejména zajímavě pojatá zadní část karoserie, jejíž asymetricky výklopné křídlo spolu s otevřením spolujezdcových bočních dveří umožňuje odkrýt celý interiér a značně tak usnadňuje přístup. Detaily, jako je perforovaná mřížka chladiče s klasickými ledvinkami a velkoplošné přední světlomety, dávají tomuto vozu výraznou tvář a naznačují, kam se bude ubírat design automobilů BMW v příštích letech.

Po technické stránce vychází X Coupé z modelové řady X5, ze které využívá například podvozkovou plošinu, i když jeho celkové rozměry nejsou větší než u automobilů trojkové řady.

Přestože BMW X Coupé využívá podvozek z X5 je, stejně jako X5, určeno především na kvalitní silnice. Jako pohonnou jednotku zvolili konstruktéři dieselový motor o objemu 3 litry, který nabízí výkon 134 kW, tedy úctyhodných 184 koní. Pro přenos výkonu na vozovku byla zvolena pětistupňová samočinná převodovka Steptronic. S přenosem ji významně pomáhají špičkové systémy DSC-X (DSC je označení BMW pro elektronický stabilizační systém – ESP), AST a systém HDC (Hill Descent Control – systém umožňující bez nutnosti kontaktu s brzdovým pedálem bezpečné sjíždění klesání v terénu nebo jiných náročných podmínkách.)

Se stavbou hliníkové karoserie tak kontrastují efektních kola z lehké slitiny obutá do pneumatik o rozměru 255/50 R20 vpředu a 285/45 R20 vzadu s možností dojezdu i po úplné ztrátě tlaku. Při vysokých rychlostech přispívá ke stabilitě na zádi umístěné přítlačné křídlo, které se automaticky vysunuje při překročení rychlosti 110 km/h.

BMW X Coupé je přímo přeplněno technickými zajímavostmi. Za všechny jmenujme automatické natáčení předních světlometů v závislosti na poloměru zatáčky nebo proměnlivou intenzitu svítivosti brzdových světel v závislosti na „razanci“ brždění.

Koncept X Coupé má netradičně pojatý také interiér. Nepřehlédnutelným důkazem je rozmístění sedadel 1+3 namísto standardního 2+2. Centrální konzola umístěná v přístrojové desce je přikloněna k řidiči a obsahuje čtveřici kontrolních přístrojů a dalších ovládacích prvků, které svým ergonomickým rozmístěním zajišťují snadnou orientaci a obsluhu. Netradičně v čalounění levých dveří jsou umístěny také ukazatele teploty oleje a stavu paliva.

Uvedení konceptu X Coupé do sériové výroby je nepravděpodobné, dá se však předpokládat, že některé prvky z konceptu X Coupé najdou své uplatnění v připravovaném modelu X3.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků