BMW X Coupé

Poprvé bylo představeno letos na detroitském autosalonu. BMW X Coupe je prototypem představující zcela nové pojetí karoserie kupé.
BMW X Coupé
Poprvé bylo představeno letos na detroitském autosalonu. BMW X Coupe je prototypem představující zcela nové pojetí karoserie kupé.

Při pohledu na karoserii X Coupé na první pohled upoutá „velká energie“, kterou tento sportovně koncipovaný automobil vyzařuje. Zaujmou také jeho ladné křivky a zejména zajímavě pojatá zadní část karoserie, jejíž asymetricky výklopné křídlo spolu s otevřením spolujezdcových bočních dveří umožňuje odkrýt celý interiér a značně tak usnadňuje přístup. Detaily, jako je perforovaná mřížka chladiče s klasickými ledvinkami a velkoplošné přední světlomety, dávají tomuto vozu výraznou tvář a naznačují, kam se bude ubírat design automobilů BMW v příštích letech.

Po technické stránce vychází X Coupé z modelové řady X5, ze které využívá například podvozkovou plošinu, i když jeho celkové rozměry nejsou větší než u automobilů trojkové řady.

Přestože BMW X Coupé využívá podvozek z X5 je, stejně jako X5, určeno především na kvalitní silnice. Jako pohonnou jednotku zvolili konstruktéři dieselový motor o objemu 3 litry, který nabízí výkon 134 kW, tedy úctyhodných 184 koní. Pro přenos výkonu na vozovku byla zvolena pětistupňová samočinná převodovka Steptronic. S přenosem ji významně pomáhají špičkové systémy DSC-X (DSC je označení BMW pro elektronický stabilizační systém – ESP), AST a systém HDC (Hill Descent Control – systém umožňující bez nutnosti kontaktu s brzdovým pedálem bezpečné sjíždění klesání v terénu nebo jiných náročných podmínkách.)

Se stavbou hliníkové karoserie tak kontrastují efektních kola z lehké slitiny obutá do pneumatik o rozměru 255/50 R20 vpředu a 285/45 R20 vzadu s možností dojezdu i po úplné ztrátě tlaku. Při vysokých rychlostech přispívá ke stabilitě na zádi umístěné přítlačné křídlo, které se automaticky vysunuje při překročení rychlosti 110 km/h.

BMW X Coupé je přímo přeplněno technickými zajímavostmi. Za všechny jmenujme automatické natáčení předních světlometů v závislosti na poloměru zatáčky nebo proměnlivou intenzitu svítivosti brzdových světel v závislosti na „razanci“ brždění.

Koncept X Coupé má netradičně pojatý také interiér. Nepřehlédnutelným důkazem je rozmístění sedadel 1+3 namísto standardního 2+2. Centrální konzola umístěná v přístrojové desce je přikloněna k řidiči a obsahuje čtveřici kontrolních přístrojů a dalších ovládacích prvků, které svým ergonomickým rozmístěním zajišťují snadnou orientaci a obsluhu. Netradičně v čalounění levých dveří jsou umístěny také ukazatele teploty oleje a stavu paliva.

Uvedení konceptu X Coupé do sériové výroby je nepravděpodobné, dá se však předpokládat, že některé prvky z konceptu X Coupé najdou své uplatnění v připravovaném modelu X3.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků