BMW X Coupé předznamenalo X6. Spustilo lavinu, která se valí dodnes

V dnešní době si automobilky rády pohrávají s myšlenkou sportovního kupé se schopnostmi v terénu. BMW mělo takový nápad už téměř před dvaceti lety.

Když BMW přišlo v roce 2007 s modelem X6, zaplnilo prázdné místo na trhu. Úspěch kontroverzního mixu karosářských verzí byl zprvu možná nepochopen, pak se ale probudil také Mercedes-Benz s modely GLC kupé a GLE kupé a Audi s modelem Q8. Ani BMW X6 není v rámci modro-bílé vrtule osamoceno, vždyť menší X4 se vyrábí již ve své druhé generaci, koncept jako takový ale existoval již před necelými dvaceti lety.

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Americký Detroit, rok 2001, North American International Auto Show. Na stánku BMW se představil zajímavý koncept. Neobvyklý showcar měl za úkol trochu rozostřit linii mezi SUV a kupé. Tehdy ještě asi nikoho nenapadlo, že by si takové BMW kdokoli koupil, myšlenka jako taková ale nebyla úplně originální. Jenom vzpomeňte na Pontiac Aztek, který se prodával už od léta roku 2000.

Svůj život začal koncept X Coupé jako obyčejné BMW X5 první generace. Na základy SUV přišla zcela nová hliníková karoserie, stylizovaná do sportovního GT. Vzhled je sice věc subjektivní, ale snad se shodneme, že zezadu se koncept moc nepovedl a zpředu jde o jakousi předzvěst BMW 1M kupé nebo Z4.

Kde byste čekali oheň plivající benzinovou bestii, je mastodont v podobě dieselového šestiválce původem z BMW 5. Jeho zvolení je jednoduché: má 184 koní, točivý moment 450 N.m, a dokáže tak pohodlně roztáhnout 4,6 metru dlouhé, bezmála 1,9 metru široké a 1,5 metru vysoké SUV-kupé na 20palcových kolech. Dnes takových parametrů dosahují dvoulitrové čtyřválce, berme ale v potaz, že jsme v roce 2001.

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Výkon se přenáší na všechna čtyři kola skrze automatickou převodovku a maximální rychlost konceptu činí 201 km/h. Vášniví návrháři a designéři BMW chtěli vtisknout duši automobilu, který zajistí potěšení při svižné jízdě a zároveň bude použitelný při jakékoli situaci. Koncept doprovázel slogan: „Mimo silnici, do budoucnosti“. Kdyby jen tušili, že to opravdu trefili.

Nápad z roku 2001 šel ještě na nějakou chvíli spát, aby si na něj v roce 2007 vzpomněli a dali světu první koncept BMW X6. Zbytek už znáte.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků