BMW Welt: základní kámen nového centra položen

Slavnostnímu položení základního kamene nového centra BMW Welt byl přítomen bavorský premiér Edmund Stoiber, starosta Mnichova Christian Ude, profesor architektury Wolf D. Prix a předseda představenstva BMW AG Dr. Helmut Panke.

Nový komplex  budov vyroste na rohu mnichovských ulic Petuelring/Lerchenauer. Ukončení stavby a slavnostní otevření je naplánováno na červen roku 2006. Hlavní důraz v areálu BMW Welt kladen na osobní předávání vozů těm zákazníkům BMW, kteří dávají přednost přebírání svého vozu přímo z továrny.  BMW Welt  bude zákazníkům dokazovat, že slogan automobilky BMW znějící „Radost z jízdy“ k této značce patří již několik desetiletí zcela oprávněně.

BMW Welt dále představí filozofii a výsledky značky BMW v oblastech servisu, vývoje a motoristického sportu. BMW Welt bude hlavní hlavní bránou a přímým fyzickým i spirituálním spojením s BMW Group. Navíc se zde budou konat různé akce a kongresy a veřejnosti bude k dispozici muzeum BMW včetně prohlídky s průvodcem. BMW odhaduje, že ročně zavítá do nové budovy BMW Welt na 850 000 návštěvníků. Čekají na ně restaurace a obchody v prostředí obklopené značkou BMW.

BMW Group investuje do projektu této budovy více než 100 milionů eur a vytvoří více než 200 pracovních míst. BMW Welt navrhli světově proslulí architekti z vídeňského studia COOP HIMMELB(L)AU. Za tento návrh obdrželi dvě první ceny v soutěži mezinárodních architektů. BMW Welt je jedním z prvních příkladů nové generace komunikačních center 21. století. Fascinující návrh se představuje s dynamicky tvarovanou střechou, pod kterou bude mnoho příležitostí pro další kreativitu.

Takovou „otevřenou architekturu“ propaguje COOP HIMMELB(L)AU již po mnoho desetiletí. Poslední fáze přípravy projektu začala před rokem. V srpnu 2003 bylo uzavřeno a poté srovnáno se zemí několikapatrové parkoviště Olympia. Na jeho místě hned vedle studentského městečka vyrostlo nové Park&Ride parkoviště. V lednu 2004 na místě skončily demoliční a likvidační práce. Poté se začalo s budováním inženýrských sítí.

V následujících měsících přišlo na řadu hloubení základů. Poté co skončily podzemní práce, přichází čas na povrchovou stavbu a pro samotnou konstrukcí budovy. V dalších měsících vyroste na základech betonová konstrukce, na niž naváže instalace ocelové konstrukce. Dokončení hrubé stavby je plánováno na léto roku 2005 a budova své brány otevře v červnu 2006 v době fotbalového mistrovství světa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků