BMW Welt: základní kámen nového centra položen

Slavnostnímu položení základního kamene nového centra BMW Welt byl přítomen bavorský premiér Edmund Stoiber, starosta Mnichova Christian Ude, profesor architektury Wolf D. Prix a předseda představenstva BMW AG Dr. Helmut Panke.
BMW Welt: základní kámen nového centra položen

Nový komplex  budov vyroste na rohu mnichovských ulic Petuelring/Lerchenauer. Ukončení stavby a slavnostní otevření je naplánováno na červen roku 2006. Hlavní důraz v areálu BMW Welt kladen na osobní předávání vozů těm zákazníkům BMW, kteří dávají přednost přebírání svého vozu přímo z továrny.  BMW Welt  bude zákazníkům dokazovat, že slogan automobilky BMW znějící „Radost z jízdy“ k této značce patří již několik desetiletí zcela oprávněně.

BMW Welt dále představí filozofii a výsledky značky BMW v oblastech servisu, vývoje a motoristického sportu. BMW Welt bude hlavní hlavní bránou a přímým fyzickým i spirituálním spojením s BMW Group. Navíc se zde budou konat různé akce a kongresy a veřejnosti bude k dispozici muzeum BMW včetně prohlídky s průvodcem. BMW odhaduje, že ročně zavítá do nové budovy BMW Welt na 850 000 návštěvníků. Čekají na ně restaurace a obchody v prostředí obklopené značkou BMW.

BMW Group investuje do projektu této budovy více než 100 milionů eur a vytvoří více než 200 pracovních míst. BMW Welt navrhli světově proslulí architekti z vídeňského studia COOP HIMMELB(L)AU. Za tento návrh obdrželi dvě první ceny v soutěži mezinárodních architektů. BMW Welt je jedním z prvních příkladů nové generace komunikačních center 21. století. Fascinující návrh se představuje s dynamicky tvarovanou střechou, pod kterou bude mnoho příležitostí pro další kreativitu.

Takovou „otevřenou architekturu“ propaguje COOP HIMMELB(L)AU již po mnoho desetiletí. Poslední fáze přípravy projektu začala před rokem. V srpnu 2003 bylo uzavřeno a poté srovnáno se zemí několikapatrové parkoviště Olympia. Na jeho místě hned vedle studentského městečka vyrostlo nové Park&Ride parkoviště. V lednu 2004 na místě skončily demoliční a likvidační práce. Poté se začalo s budováním inženýrských sítí.

V následujících měsících přišlo na řadu hloubení základů. Poté co skončily podzemní práce, přichází čas na povrchovou stavbu a pro samotnou konstrukcí budovy. V dalších měsících vyroste na základech betonová konstrukce, na niž naváže instalace ocelové konstrukce. Dokončení hrubé stavby je plánováno na léto roku 2005 a budova své brány otevře v červnu 2006 v době fotbalového mistrovství světa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 282 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 913 km
Cena: 252 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 564 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2001
Stav: 253 345 km
Cena: 66 000 Kč
BMW X6 3
Rok výroby: 2008
Stav: 182 352 km
Cena: 530 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků