BMW Welt: základní kámen nového centra položen

Slavnostnímu položení základního kamene nového centra BMW Welt byl přítomen bavorský premiér Edmund Stoiber, starosta Mnichova Christian Ude, profesor architektury Wolf D. Prix a předseda představenstva BMW AG Dr. Helmut Panke.

Nový komplex  budov vyroste na rohu mnichovských ulic Petuelring/Lerchenauer. Ukončení stavby a slavnostní otevření je naplánováno na červen roku 2006. Hlavní důraz v areálu BMW Welt kladen na osobní předávání vozů těm zákazníkům BMW, kteří dávají přednost přebírání svého vozu přímo z továrny.  BMW Welt  bude zákazníkům dokazovat, že slogan automobilky BMW znějící „Radost z jízdy“ k této značce patří již několik desetiletí zcela oprávněně.

BMW Welt dále představí filozofii a výsledky značky BMW v oblastech servisu, vývoje a motoristického sportu. BMW Welt bude hlavní hlavní bránou a přímým fyzickým i spirituálním spojením s BMW Group. Navíc se zde budou konat různé akce a kongresy a veřejnosti bude k dispozici muzeum BMW včetně prohlídky s průvodcem. BMW odhaduje, že ročně zavítá do nové budovy BMW Welt na 850 000 návštěvníků. Čekají na ně restaurace a obchody v prostředí obklopené značkou BMW.

BMW Group investuje do projektu této budovy více než 100 milionů eur a vytvoří více než 200 pracovních míst. BMW Welt navrhli světově proslulí architekti z vídeňského studia COOP HIMMELB(L)AU. Za tento návrh obdrželi dvě první ceny v soutěži mezinárodních architektů. BMW Welt je jedním z prvních příkladů nové generace komunikačních center 21. století. Fascinující návrh se představuje s dynamicky tvarovanou střechou, pod kterou bude mnoho příležitostí pro další kreativitu.

Takovou „otevřenou architekturu“ propaguje COOP HIMMELB(L)AU již po mnoho desetiletí. Poslední fáze přípravy projektu začala před rokem. V srpnu 2003 bylo uzavřeno a poté srovnáno se zemí několikapatrové parkoviště Olympia. Na jeho místě hned vedle studentského městečka vyrostlo nové Park&Ride parkoviště. V lednu 2004 na místě skončily demoliční a likvidační práce. Poté se začalo s budováním inženýrských sítí.

V následujících měsících přišlo na řadu hloubení základů. Poté co skončily podzemní práce, přichází čas na povrchovou stavbu a pro samotnou konstrukcí budovy. V dalších měsících vyroste na základech betonová konstrukce, na niž naváže instalace ocelové konstrukce. Dokončení hrubé stavby je plánováno na léto roku 2005 a budova své brány otevře v červnu 2006 v době fotbalového mistrovství světa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků