BMW vyvíjí systém stop-start i pro šestiválce

Standardní součástí úsporných modelů s označením EfficientDynamic je i dobře známý systém stop-start, který přispívá k snížení spotřeby o 4 až 6 procent, avšak zatím se používá pouze u čtyrválcových motorů. Pro ty, co dané téma nesledují, můžeme v krátkosti zmínit, že systém při delším stání (třeba na křižovatce nebo v dopravní zácpě) uvede motor do speciálního „hibernačního“ režimu podobnému úplnému vypnutí motoru. Následně po stlačení plynového (u automatů) nebo spojkového pedálu motor v průběhu vteřiny „naskočí“ a řidič může pokračovat v jízdě.

Představitelé automobilky dali vývoji systému pro šestiválce zelenou a to zejména z důvodu, že u těchto motorech bude úspora paliva ještě vyšší, a tak bude celý systém ještě efektivnější. Při vývoji však musí brat ohled i na fakt, že většina z těchto motorů je objednávaná i s automatickými převodovkami a těm se bude muset celý systém stop-start přizpůsobit, což ovšem neznamená, že majitelé šestiválců s manuálními převodovkami zůstanou stranou. Uvidíme, jak rychle automobilka s tímto projektem pokročí, ovšem podle předběžných informací by se měl první šestiválec s touto technologii objevit již v průběhu příštího roku.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků