BMW vyvíjí systém stop-start i pro šestiválce

Standardní součástí úsporných modelů s označením EfficientDynamic je i dobře známý systém stop-start, který přispívá k snížení spotřeby o 4 až 6 procent, avšak zatím se používá pouze u čtyrválcových motorů. Pro ty, co dané téma nesledují, můžeme v krátkosti zmínit, že systém při delším stání (třeba na křižovatce nebo v dopravní zácpě) uvede motor do speciálního „hibernačního“ režimu podobnému úplnému vypnutí motoru. Následně po stlačení plynového (u automatů) nebo spojkového pedálu motor v průběhu vteřiny „naskočí“ a řidič může pokračovat v jízdě.

Představitelé automobilky dali vývoji systému pro šestiválce zelenou a to zejména z důvodu, že u těchto motorech bude úspora paliva ještě vyšší, a tak bude celý systém ještě efektivnější. Při vývoji však musí brat ohled i na fakt, že většina z těchto motorů je objednávaná i s automatickými převodovkami a těm se bude muset celý systém stop-start přizpůsobit, což ovšem neznamená, že majitelé šestiválců s manuálními převodovkami zůstanou stranou. Uvidíme, jak rychle automobilka s tímto projektem pokročí, ovšem podle předběžných informací by se měl první šestiválec s touto technologii objevit již v průběhu příštího roku.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků