BMW vyvíjí systém stop-start i pro šestiválce

Standardní součástí úsporných modelů s označením EfficientDynamic je i dobře známý systém stop-start, který přispívá k snížení spotřeby o 4 až 6 procent, avšak zatím se používá pouze u čtyrválcových motorů. Pro ty, co dané téma nesledují, můžeme v krátkosti zmínit, že systém při delším stání (třeba na křižovatce nebo v dopravní zácpě) uvede motor do speciálního „hibernačního“ režimu podobnému úplnému vypnutí motoru. Následně po stlačení plynového (u automatů) nebo spojkového pedálu motor v průběhu vteřiny „naskočí“ a řidič může pokračovat v jízdě.

Představitelé automobilky dali vývoji systému pro šestiválce zelenou a to zejména z důvodu, že u těchto motorech bude úspora paliva ještě vyšší, a tak bude celý systém ještě efektivnější. Při vývoji však musí brat ohled i na fakt, že většina z těchto motorů je objednávaná i s automatickými převodovkami a těm se bude muset celý systém stop-start přizpůsobit, což ovšem neznamená, že majitelé šestiválců s manuálními převodovkami zůstanou stranou. Uvidíme, jak rychle automobilka s tímto projektem pokročí, ovšem podle předběžných informací by se měl první šestiválec s touto technologii objevit již v průběhu příštího roku.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků