BMW vyškrtne z nabídky celou řadu spalovacích motorů. Více se zaměří na elektrifikaci

Ještě větší soustředění na hybridní a elektrická ústrojí bude u BMW znamenat, že s mnoha současnými spalovacími motorizacemi se do pár let rozloučíme.

BMW oznamuje, že jeho cesta za elektrifikací modelové řady bude v následujících letech ještě rozsáhlejší. Až 50 % tradičních pohonných ústrojí tak bude do roku 2021 eliminováno, zatímco hybridní a elektrická vozidla mají v letech po roce 2022 dominovat nabídce německého výrobce.

Ve své tiskové zprávě shrnující plány do budoucna BMW rovněž oznamuje, že opět hledá způsoby, jak modelové portfolio zjednodušit pro zákazníka. Jinými slovy, s některými modely a variantami modelů bychom se měli do budoucna rozloučit. Na druhou stranu se chce přitom BMW zaměřit na nejvýdělečnější segmenty. A nelze pochybovat, že zde BMW naznačuje crossovery a SUV.

Výroba BMW i8 skončí letos v dubnu. V ČR jde o raritu, která měla důležitý úkol

Výroba BMW i8 skončí letos v dubnu. V ČR jde o raritu, která měla důležitý úkol

S ohledem na rozšíření elektrifikovaných modelů je BMW samozřejmě další automobilkou v Evropě, která nechce být finančně trestána za překročení blížících se emisních limitů v rámci průměru 95 g/km u nově prodávaných modelů od roku 2021. Nehledě na to, že elektrická vozidla začínají být stále populárnější a značka se bude snažit konkurovat ostatním výrobcům ve stejném trendu.  

Co se týče roku 2021, právě na toto období má BMW naplánovou premiéru hned dvou zásadních elektromobilů – vlajkového SUV iNext a čtyřdveřového „kupé“ i4, jehož koncept blízko produkci nám značka ukázala před pár týdny. Ještě předtím nás ale čeká příjezd elektrické varianty SUV X3, tedy iX3, o kterém už také víme řadu informací.

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Mimochodem, BMW chce do roku 2025 prodat na tři miliony plug-in hybridů, čemuž očividně předchází vytrvalé zařazování těchto ústrojí do současné nabídky modelů. V poslední době tak přijely nové elektrifikované varianty do zásuvky u X1, X2, X3 a rovněž nechybí plug-in hybridní řada 2 Active Tourer, řada 3, řada 5 i řada 7.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 57 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 80 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 34 příspěvků