BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

Tisková zpráva upozorňující na modernizaci výrobního programu BMW mi udělala radost. Vedle nových motorů a prvků výbavy pro široké spektrum modelů se totiž zmiňuje také o návratu snad nejlepšího modelu, jaký v posledních letech mnichovská automobilka vyrobila.

Zdá se, že humbuk kolem WLTP je za námi. S přechodem na novou metodiku měření spotřeby a emisí byla výroba některých motorů pozastavena, řada jednotek skončila úplně, uvedení méně prodejně vytížených agregátů u nových modelů nabíralo zpoždění, a třeba Audi u omlazených „eskových“ modelů přešlo z benzinu na naftu. Z celkového pohledu nezůstal kámen na kameni, stále je ale spousta důvodů k radosti.

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Třeba když čtete nejnovější tiskovou zprávu BMW a narazíte na informaci o obnovené premiéře modelu M550i xDrive. V průběhu loňského roku se na internetu objevovala spousta titulků se slovy „končí kvůli WLPT“ a zrovna v případě BMW M550i xDrive jsem to moc nedokázal pochopit. Ano, je to velký a luxusní sedan s osmiválcem o objemu 4,4 litru, dvěma turbodmychadly a pohonem všech kol, když jsem ale tohle auto před dvěma lety testoval ještě pro Auto.cz, byl jsem schopen s ním bez problémů jezdit za méně než 8 litrů na sto!

Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

A rozhodně jsem nebyl jediný. Tohle auto vzbudilo překvapivé ohlasy také u kolegů, od kterých byste je nečekali. Tenkrát mělo 340 kW (462 koní), 650 N.m a z nuly na stovku se dostalo za 4 sekundy. Od léta se ale začne vyrábět přepracovaná verze se stejným osmiválcem, ale posíleným na 390 kW (530 koní)! Zajímavý je také údaj kombinované spotřeby. Zatímco u starší verze M550i xDrive uvádělo BMW 8,9 l/100 km (NEDC), dnes píše 9,9 až 10,0 l/100 km (WLTP).

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

Teď vás možná napadne srovnávat parametry přepracované a „WLTP friendly“ verze BMW M550i xDrive s novou generací BMW M5, což není na škodu, protože se rozdíl mezi těmito vozy zmenšil. M5 má v zásadě stejný motor vyladěný na 441 kW (600 koní) a 750 N.m, pokud ale nyní uvažujete o M550i xDrive jako o náhradě za M5 s tím, že se jen spokojíte s menším výkonem a jinak bude všechno stejné, jste vedle jak ta jedle.

BMW M5 je totiž daleko sofistikovanější, vyladěnější a jeho pohon všech kol se třemi módy z něj umí udělat vlastně zadokolku. Mám rád M5, ale je to vražedně rychlé auto, které si musíte umět nastavit a pro jehož řízení musíte mít vlohy. Naproti tomu M550i xDrive je snad nejlepší „běžný“ sedan dané kategorie a pro mě osobně to bylo nejlepší auto, jaké jsem kdy řídil v roce 2017. Zkrátka sednete a jedete a chová se stále stejně.

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

Změn je samozřejmě více

Změny se výrobním programu se netýkají pouze pětkové řady, která vedle osmiválce dostane také plug-in hybridní verzi 530e s pohonem všech kol xDrive (185 kW, spotřeba 2,0 – 2,2 l/100 km). BMW M4 v obou karosářských verzích bude mít ve standardu paket M Competition, který zvyšuje výkon na 331 kW (450 koní) a zahrnuje třeba adaptivní M podvozek, 20palcová kola, aktivní zadní diferenciál, sportovní výfuk či lepší sedadla. Milovníky přímého řazení jistě potěší také BMW Z4 sDrive20i (145 kW) s manuálem.

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Kompletní přehled novinek spojený s pohonnými jednotkami naleznete v tabulce níže, dovolím si ale zmínit ještě jednu novinku, která mě osobně docela zaujala. Jde o systém BMW Drive Recorder, který bude možné v kombinaci s parkovacím asistentem Plus objednat u modelů 3, 7, 8, X5 a X7.

Využívá kamer asistenčních systémů k nahrávání videí z různých úhlů. Po zastavení si můžete záznam prohlédnout, stáhnout na externí disk a uchovat tak vzpomínky třeba na projížďky hezkou přírodou či po závodní dráze. V případě nehody systém automaticky uloží 20 sekund před nárazem a 20 sekund po nárazu. Lepší důkaz už mít nemůžete!

Novinky v nabídce BMW od léta 2019
Vůz Výkon [kW/k] Spotřeba paliva [l/100 km]
BMW 320i xDrive 135/184 5,6-6,3
BMW 330i xDrive 190/258 6,2-6,5
BMW M340i xDrive 275/374 7,5
BMW 330d xDrive 195/265 5,1-5,4
BMW 330e 215/292 1,6-1,9
BMW M550i xDrive 390/530 9,9-10,0
BMW 530e xDrive 185/252 2,0-2,2
BMW 840i Coupé (kabriolet) 250/340 7,2-7,3 (7,4-7,5)
BMW 840i xDrive Coupé (kabriolet) 250/340 7,5-7,7 (7,7-7,8)
BMW X5 xDrive25d 170/231 5,7-6,2
BMW X5 xDrive 45e 290/394 1,7-2,0
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků