BMW vrací do prodeje snad nejlepší model současnosti. Posílil na 530 koní!

Tisková zpráva upozorňující na modernizaci výrobního programu BMW mi udělala radost. Vedle nových motorů a prvků výbavy pro široké spektrum modelů se totiž zmiňuje také o návratu snad nejlepšího modelu, jaký v posledních letech mnichovská automobilka vyrobila.

Zdá se, že humbuk kolem WLTP je za námi. S přechodem na novou metodiku měření spotřeby a emisí byla výroba některých motorů pozastavena, řada jednotek skončila úplně, uvedení méně prodejně vytížených agregátů u nových modelů nabíralo zpoždění, a třeba Audi u omlazených „eskových“ modelů přešlo z benzinu na naftu. Z celkového pohledu nezůstal kámen na kameni, stále je ale spousta důvodů k radosti.

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Třeba když čtete nejnovější tiskovou zprávu BMW a narazíte na informaci o obnovené premiéře modelu M550i xDrive. V průběhu loňského roku se na internetu objevovala spousta titulků se slovy „končí kvůli WLPT“ a zrovna v případě BMW M550i xDrive jsem to moc nedokázal pochopit. Ano, je to velký a luxusní sedan s osmiválcem o objemu 4,4 litru, dvěma turbodmychadly a pohonem všech kol, když jsem ale tohle auto před dvěma lety testoval ještě pro Auto.cz, byl jsem schopen s ním bez problémů jezdit za méně než 8 litrů na sto!

Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

A rozhodně jsem nebyl jediný. Tohle auto vzbudilo překvapivé ohlasy také u kolegů, od kterých byste je nečekali. Tenkrát mělo 340 kW (462 koní), 650 N.m a z nuly na stovku se dostalo za 4 sekundy. Od léta se ale začne vyrábět přepracovaná verze se stejným osmiválcem, ale posíleným na 390 kW (530 koní)! Zajímavý je také údaj kombinované spotřeby. Zatímco u starší verze M550i xDrive uvádělo BMW 8,9 l/100 km (NEDC), dnes píše 9,9 až 10,0 l/100 km (WLTP).

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

Teď vás možná napadne srovnávat parametry přepracované a „WLTP friendly“ verze BMW M550i xDrive s novou generací BMW M5, což není na škodu, protože se rozdíl mezi těmito vozy zmenšil. M5 má v zásadě stejný motor vyladěný na 441 kW (600 koní) a 750 N.m, pokud ale nyní uvažujete o M550i xDrive jako o náhradě za M5 s tím, že se jen spokojíte s menším výkonem a jinak bude všechno stejné, jste vedle jak ta jedle.

BMW M5 je totiž daleko sofistikovanější, vyladěnější a jeho pohon všech kol se třemi módy z něj umí udělat vlastně zadokolku. Mám rád M5, ale je to vražedně rychlé auto, které si musíte umět nastavit a pro jehož řízení musíte mít vlohy. Naproti tomu M550i xDrive je snad nejlepší „běžný“ sedan dané kategorie a pro mě osobně to bylo nejlepší auto, jaké jsem kdy řídil v roce 2017. Zkrátka sednete a jedete a chová se stále stejně.

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

Změn je samozřejmě více

Změny se výrobním programu se netýkají pouze pětkové řady, která vedle osmiválce dostane také plug-in hybridní verzi 530e s pohonem všech kol xDrive (185 kW, spotřeba 2,0 – 2,2 l/100 km). BMW M4 v obou karosářských verzích bude mít ve standardu paket M Competition, který zvyšuje výkon na 331 kW (450 koní) a zahrnuje třeba adaptivní M podvozek, 20palcová kola, aktivní zadní diferenciál, sportovní výfuk či lepší sedadla. Milovníky přímého řazení jistě potěší také BMW Z4 sDrive20i (145 kW) s manuálem.

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Kompletní přehled novinek spojený s pohonnými jednotkami naleznete v tabulce níže, dovolím si ale zmínit ještě jednu novinku, která mě osobně docela zaujala. Jde o systém BMW Drive Recorder, který bude možné v kombinaci s parkovacím asistentem Plus objednat u modelů 3, 7, 8, X5 a X7.

Využívá kamer asistenčních systémů k nahrávání videí z různých úhlů. Po zastavení si můžete záznam prohlédnout, stáhnout na externí disk a uchovat tak vzpomínky třeba na projížďky hezkou přírodou či po závodní dráze. V případě nehody systém automaticky uloží 20 sekund před nárazem a 20 sekund po nárazu. Lepší důkaz už mít nemůžete!

Novinky v nabídce BMW od léta 2019
Vůz Výkon [kW/k] Spotřeba paliva [l/100 km]
BMW 320i xDrive 135/184 5,6-6,3
BMW 330i xDrive 190/258 6,2-6,5
BMW M340i xDrive 275/374 7,5
BMW 330d xDrive 195/265 5,1-5,4
BMW 330e 215/292 1,6-1,9
BMW M550i xDrive 390/530 9,9-10,0
BMW 530e xDrive 185/252 2,0-2,2
BMW 840i Coupé (kabriolet) 250/340 7,2-7,3 (7,4-7,5)
BMW 840i xDrive Coupé (kabriolet) 250/340 7,5-7,7 (7,7-7,8)
BMW X5 xDrive25d 170/231 5,7-6,2
BMW X5 xDrive 45e 290/394 1,7-2,0
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků