BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

Nejnovější koncept BMW představuje vizi automobilky na poli elektromobilů. A vůbec není překvapením, že se jedná o SUV vybavené autonomní technologií.

Koncept BMW Vision iNEXT nadále vychází z projektu elektrifikovaných modelů řady „i“, čímž má představovat další budoucí kroky výrobce v kategorii těchto vozů. Dohromady přitom spojuje všechny dnes populární oblasti automobilového průmyslu. Kromě elektrického pohonu zde máme velké SUV, s jehož řízením se řidič nebude muset tolik obtěžovat díky autonomní technice.

Samotný koncept mimochodem předpovídá produkční verzi SUV iNEXT, kterou máme očekávat v roce 2021. Přední maska vozu je nepřehlédnutelná s rozměrným obrysem tradičních ledvinek. Zahlazená plocha přídě a prostor ledvinek pak funguje jako „inteligentní panel“ s řadou senzorů pro autonomní jízdu. Podobné obrysy jako na přídi můžete zahlédnout i na bočním prosklení vozu.

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

Na karoserii nechybí modré detaily zdůrazňující elektrickou budoucnost a viditelná karbonová vlákna odhalující lehkou konstrukci SUV. LED osvětlení je nakonec řešeno vpředu i vzadu pouze tenkými konturami. Světlo do minimalistického interiéru vnáší velká panoramatická střecha.

Dvojice samostatných sedadel a jednodílná zadní lavice uvnitř vytvářejí prostor pro čtyři osoby. BMW uvádí, že interiér působí dojmem obývacího pokoje, kde se kombinují vybrané látky se dřevem a bronzovými detaily. Kromě volantu a displejů před řidičem nejsou v iNEXT k vidění žádné další displeje nebo ovladače. Řešením prý bude pokročilá projekční technologie, která dokáže z každého povrchu vytvořit interaktivní displej. Systémy vozu lze také ovládat pomocí inteligentního asistenta, kterého posádka aktivuje vyslovením fráze „Hej BMW“.

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

Koncept má řidiči nabízet dvě formy ovládání vozu. V plně autonomním režimu „Ease“ se nebude muset o řízení vůbec starat, volant se odsune mimo dosah a pedály se zasunou do podlahy, kdežto v režimu „Boost“ už bude moci řídit normálně postaru. BMW bohužel nezmiňuje žádné technické podrobnosti o možném elektrickém pohonu, který by produkční verze iNEXT využila.

Za pouhé tři roky se tedy dozvíme, jak bude sériový elektromobil iNEXT vypadat a fungovat. Pochopitelně už bude součástí velkého plánu celé společnosti BMW Group, která chce do roku 2025 nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistých elektromobilů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků