BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

Nejnovější koncept BMW představuje vizi automobilky na poli elektromobilů. A vůbec není překvapením, že se jedná o SUV vybavené autonomní technologií.

Koncept BMW Vision iNEXT nadále vychází z projektu elektrifikovaných modelů řady „i“, čímž má představovat další budoucí kroky výrobce v kategorii těchto vozů. Dohromady přitom spojuje všechny dnes populární oblasti automobilového průmyslu. Kromě elektrického pohonu zde máme velké SUV, s jehož řízením se řidič nebude muset tolik obtěžovat díky autonomní technice.

Samotný koncept mimochodem předpovídá produkční verzi SUV iNEXT, kterou máme očekávat v roce 2021. Přední maska vozu je nepřehlédnutelná s rozměrným obrysem tradičních ledvinek. Zahlazená plocha přídě a prostor ledvinek pak funguje jako „inteligentní panel“ s řadou senzorů pro autonomní jízdu. Podobné obrysy jako na přídi můžete zahlédnout i na bočním prosklení vozu.

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

Na karoserii nechybí modré detaily zdůrazňující elektrickou budoucnost a viditelná karbonová vlákna odhalující lehkou konstrukci SUV. LED osvětlení je nakonec řešeno vpředu i vzadu pouze tenkými konturami. Světlo do minimalistického interiéru vnáší velká panoramatická střecha.

Dvojice samostatných sedadel a jednodílná zadní lavice uvnitř vytvářejí prostor pro čtyři osoby. BMW uvádí, že interiér působí dojmem obývacího pokoje, kde se kombinují vybrané látky se dřevem a bronzovými detaily. Kromě volantu a displejů před řidičem nejsou v iNEXT k vidění žádné další displeje nebo ovladače. Řešením prý bude pokročilá projekční technologie, která dokáže z každého povrchu vytvořit interaktivní displej. Systémy vozu lze také ovládat pomocí inteligentního asistenta, kterého posádka aktivuje vyslovením fráze „Hej BMW“.

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

Koncept má řidiči nabízet dvě formy ovládání vozu. V plně autonomním režimu „Ease“ se nebude muset o řízení vůbec starat, volant se odsune mimo dosah a pedály se zasunou do podlahy, kdežto v režimu „Boost“ už bude moci řídit normálně postaru. BMW bohužel nezmiňuje žádné technické podrobnosti o možném elektrickém pohonu, který by produkční verze iNEXT využila.

Za pouhé tři roky se tedy dozvíme, jak bude sériový elektromobil iNEXT vypadat a fungovat. Pochopitelně už bude součástí velkého plánu celé společnosti BMW Group, která chce do roku 2025 nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistých elektromobilů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků