BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

Nejnovější koncept BMW představuje vizi automobilky na poli elektromobilů. A vůbec není překvapením, že se jedná o SUV vybavené autonomní technologií.

Koncept BMW Vision iNEXT nadále vychází z projektu elektrifikovaných modelů řady „i“, čímž má představovat další budoucí kroky výrobce v kategorii těchto vozů. Dohromady přitom spojuje všechny dnes populární oblasti automobilového průmyslu. Kromě elektrického pohonu zde máme velké SUV, s jehož řízením se řidič nebude muset tolik obtěžovat díky autonomní technice.

Samotný koncept mimochodem předpovídá produkční verzi SUV iNEXT, kterou máme očekávat v roce 2021. Přední maska vozu je nepřehlédnutelná s rozměrným obrysem tradičních ledvinek. Zahlazená plocha přídě a prostor ledvinek pak funguje jako „inteligentní panel“ s řadou senzorů pro autonomní jízdu. Podobné obrysy jako na přídi můžete zahlédnout i na bočním prosklení vozu.

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

Na karoserii nechybí modré detaily zdůrazňující elektrickou budoucnost a viditelná karbonová vlákna odhalující lehkou konstrukci SUV. LED osvětlení je nakonec řešeno vpředu i vzadu pouze tenkými konturami. Světlo do minimalistického interiéru vnáší velká panoramatická střecha.

Dvojice samostatných sedadel a jednodílná zadní lavice uvnitř vytvářejí prostor pro čtyři osoby. BMW uvádí, že interiér působí dojmem obývacího pokoje, kde se kombinují vybrané látky se dřevem a bronzovými detaily. Kromě volantu a displejů před řidičem nejsou v iNEXT k vidění žádné další displeje nebo ovladače. Řešením prý bude pokročilá projekční technologie, která dokáže z každého povrchu vytvořit interaktivní displej. Systémy vozu lze také ovládat pomocí inteligentního asistenta, kterého posádka aktivuje vyslovením fráze „Hej BMW“.

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

Koncept má řidiči nabízet dvě formy ovládání vozu. V plně autonomním režimu „Ease“ se nebude muset o řízení vůbec starat, volant se odsune mimo dosah a pedály se zasunou do podlahy, kdežto v režimu „Boost“ už bude moci řídit normálně postaru. BMW bohužel nezmiňuje žádné technické podrobnosti o možném elektrickém pohonu, který by produkční verze iNEXT využila.

Za pouhé tři roky se tedy dozvíme, jak bude sériový elektromobil iNEXT vypadat a fungovat. Pochopitelně už bude součástí velkého plánu celé společnosti BMW Group, která chce do roku 2025 nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistých elektromobilů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 6 příspěvků