BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

Nejnovější koncept BMW představuje vizi automobilky na poli elektromobilů. A vůbec není překvapením, že se jedná o SUV vybavené autonomní technologií.

Koncept BMW Vision iNEXT nadále vychází z projektu elektrifikovaných modelů řady „i“, čímž má představovat další budoucí kroky výrobce v kategorii těchto vozů. Dohromady přitom spojuje všechny dnes populární oblasti automobilového průmyslu. Kromě elektrického pohonu zde máme velké SUV, s jehož řízením se řidič nebude muset tolik obtěžovat díky autonomní technice.

Samotný koncept mimochodem předpovídá produkční verzi SUV iNEXT, kterou máme očekávat v roce 2021. Přední maska vozu je nepřehlédnutelná s rozměrným obrysem tradičních ledvinek. Zahlazená plocha přídě a prostor ledvinek pak funguje jako „inteligentní panel“ s řadou senzorů pro autonomní jízdu. Podobné obrysy jako na přídi můžete zahlédnout i na bočním prosklení vozu.

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

Na karoserii nechybí modré detaily zdůrazňující elektrickou budoucnost a viditelná karbonová vlákna odhalující lehkou konstrukci SUV. LED osvětlení je nakonec řešeno vpředu i vzadu pouze tenkými konturami. Světlo do minimalistického interiéru vnáší velká panoramatická střecha.

Dvojice samostatných sedadel a jednodílná zadní lavice uvnitř vytvářejí prostor pro čtyři osoby. BMW uvádí, že interiér působí dojmem obývacího pokoje, kde se kombinují vybrané látky se dřevem a bronzovými detaily. Kromě volantu a displejů před řidičem nejsou v iNEXT k vidění žádné další displeje nebo ovladače. Řešením prý bude pokročilá projekční technologie, která dokáže z každého povrchu vytvořit interaktivní displej. Systémy vozu lze také ovládat pomocí inteligentního asistenta, kterého posádka aktivuje vyslovením fráze „Hej BMW“.

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

Koncept má řidiči nabízet dvě formy ovládání vozu. V plně autonomním režimu „Ease“ se nebude muset o řízení vůbec starat, volant se odsune mimo dosah a pedály se zasunou do podlahy, kdežto v režimu „Boost“ už bude moci řídit normálně postaru. BMW bohužel nezmiňuje žádné technické podrobnosti o možném elektrickém pohonu, který by produkční verze iNEXT využila.

Za pouhé tři roky se tedy dozvíme, jak bude sériový elektromobil iNEXT vypadat a fungovat. Pochopitelně už bude součástí velkého plánu celé společnosti BMW Group, která chce do roku 2025 nabízet 25 modelů s elektrifikovaným pohonem, z nichž bude 12 čistých elektromobilů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků