BMW Vision ED: koncept ekosporťáku jde do výroby

A bylo rozhodnuto: zajímavá studie BMW Vision EfficientDynamics z loňského Frankfurtu se vyrábět bude, a zřejmě se od původního konceptu nebude nijak výrazně lišit. Údajný „širokospektrální zájem“ se prý postaral o to, že se tohoto progresivně řešeného vozu v našich showroomech dočkáme již v roce 2013. Mnichovští tímto počinem hodlají dále podpořit svoji pověst producentů veskrze sportovně střižených, zároveň však hospodárných automobilů.

Sériová verze konceptu Vision ED si zachová uspořádání sedadel 2+2 i hybridní soustavu. O jeho pohon se tak postará dvojice elektromotorů, po jednom na každé nápravě, dopovaných skrze akumulátory li-pol před zadní nápravou umístěným vznětovým tříválcem s objemem 1,5 l a výkonem 163 koní (120 kW) působícím také coby generátor elektrické energie. Každý z elektromotorů je trochu odlišný, ten menší nabízí stabilní výkon 33 a ve špičce až 51 koní, ten větší pak standardné dodává koní 80 s tím, že po 30 sekund zvládne dostat na kola až 112 koní a po 10 sekund dokonce 139 koní.

Všechny tři pohonné jednotky lze přitom používat samostatně, v kombinaci nebo zároveň. Spalovací motor v případě potřeby pohání skrze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku kola zadní nápravy. Přední kola jsou pak poháněna pouze z akumulátorů, přesto lze údajně v rámci soustavy Vision EfficientDynamics dosahovat jízdních vlastností srovnatelných s „čtyřkolkou“.

Celkově má nové BMW nabídnout 328 koní (241 kW) a jízdní výkony stávající řady M3. Z klidu na 100 km/h tedy zrychlí za 4,8 s, ale v průměru si řekne jen o 3,76 l/100 km. Akumulátory lze samozřejmě dobíjet i z běžné domácí sítě, jejich celková kapacita postačí k absolvování 50 km, nádrž na 24 l nafty však akční rádius prodlouží až na 700 km.

Cena vozu zatím zmíněna nebyla, ale lze předpokládat, že se sériové provedení BMW Vision ED stane nejdražším vozem v aktuální nabídce BMW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Vision EfficientDynamics
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků