BMW Vision ED: koncept ekosporťáku jde do výroby

A bylo rozhodnuto: zajímavá studie BMW Vision EfficientDynamics z loňského Frankfurtu se vyrábět bude, a zřejmě se od původního konceptu nebude nijak výrazně lišit. Údajný „širokospektrální zájem“ se prý postaral o to, že se tohoto progresivně řešeného vozu v našich showroomech dočkáme již v roce 2013. Mnichovští tímto počinem hodlají dále podpořit svoji pověst producentů veskrze sportovně střižených, zároveň však hospodárných automobilů.

Sériová verze konceptu Vision ED si zachová uspořádání sedadel 2+2 i hybridní soustavu. O jeho pohon se tak postará dvojice elektromotorů, po jednom na každé nápravě, dopovaných skrze akumulátory li-pol před zadní nápravou umístěným vznětovým tříválcem s objemem 1,5 l a výkonem 163 koní (120 kW) působícím také coby generátor elektrické energie. Každý z elektromotorů je trochu odlišný, ten menší nabízí stabilní výkon 33 a ve špičce až 51 koní, ten větší pak standardné dodává koní 80 s tím, že po 30 sekund zvládne dostat na kola až 112 koní a po 10 sekund dokonce 139 koní.

Všechny tři pohonné jednotky lze přitom používat samostatně, v kombinaci nebo zároveň. Spalovací motor v případě potřeby pohání skrze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku kola zadní nápravy. Přední kola jsou pak poháněna pouze z akumulátorů, přesto lze údajně v rámci soustavy Vision EfficientDynamics dosahovat jízdních vlastností srovnatelných s „čtyřkolkou“.

Celkově má nové BMW nabídnout 328 koní (241 kW) a jízdní výkony stávající řady M3. Z klidu na 100 km/h tedy zrychlí za 4,8 s, ale v průměru si řekne jen o 3,76 l/100 km. Akumulátory lze samozřejmě dobíjet i z běžné domácí sítě, jejich celková kapacita postačí k absolvování 50 km, nádrž na 24 l nafty však akční rádius prodlouží až na 700 km.

Cena vozu zatím zmíněna nebyla, ale lze předpokládat, že se sériové provedení BMW Vision ED stane nejdražším vozem v aktuální nabídce BMW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Vision EfficientDynamics
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků