O tom, že BMW chystá nové MPV, jsme již psali dříve. Bavorská automobilka ale chystá ještě větší model, který si bere na paškál Mercedes-Benz třídy R. Vozy této kategorie jsou dnes velmi oblíbené, proto BMW nemůže zůstat pozadu.
V5: konkurence pro R-klasse
Nový model kategorie SFC (Space Functional Crossover) bude tvořit přechod mezi osobními automobily a MPV a zařadí se mezi modelovou řadu 5 a 7 s předpokládanou základní cenou okolo 1,8 milionu korun. Jde zřejmě o plnohodnotnou konkurenci pro Mercedes R-klasse a chystanou novou generaci Jaguaru X-Type. Podle Autobildu se bude jmenovat V5.
Novinka bude mít vyšší polohu sedadla řidiče (styl MPV), zákazník si bude moci vybrat mezi pětisedadlovou variantou nebo sedmimístným provedením. Z dalších známých informací vyplývá, že přední náprava dostane vzpěry McPherson a vzadu bude víceprvkové zavěšení kol. Motor bude pohánět zadní kola, variabilní řízení, které mělo premiéru v pětkové řadě, zajistí bezesporu skvělou ovladatelnost. V nabídce samozřejmě nebude chybět ani náhon na všechna kola, za něj si však budete muset připlatit.
Nabídka motorů bude zahrnovat pouze šestiválce a osmiválce, v plánu je i agregát s vodíkovým pohonem, který se objevil v 745h. BMW předpokládá, že se uvedením V5 sice sníží prodeje pětkové řady a X5, celkové tržby by však měly vzrůst.
V3: konkurence pro B-klasse
O menším MPV, které bude konkurovat Mercedes-benzu třídy B, jsme se zmínili ve starším článku o budoucích novinkách BMW; nyní proto jen zopakujeme známé informace. Novinka bude mít klasické rysy nynějších BMW, šéfdesignér Bangle do karosérie vdechl stejné rysy a křivky, jaké vidíme na dnešní modelové řadě 1, 3 a 5. První informace také říkají, že V3 (finální jméno zatím nebylo určeno) dostane také pohon všech kol xDrive, ovšem bude za příplatek stejně jako u V5.
Nejzajímavější a atraktivní by měl být interiér vozu. Bude mít klasické pětisedadlové uspořádání, všechny sedačky kromě řidičova místa budou posuvné a úplně demontovatelné. Navíc by se měly dát i sklopit tak, že se z nich vytvoří rovná odkládací plocha. Pod kapotou budou podobné motory jako v trojkové řadě s tím, že by neměla chybět top-motorizace jako 3.0i R6. Vedení BMW tvrdí, že vůz bude ve výrobě a vývoji ještě nejméně dva roky. Veřejnosti by se měl přestavit na autosalónu ve Frankfurtu v roce 2006 nebo až v Ženevě 2007. Cenově se V3 zařadí mezi řadu 1 a 3, tj. bude začínat na cca 650-700 tisících korunách.
Tip: Kompletní přehled novinek všech automobilek najdete v našem speciálu