BMW V3 a V5: konkurence pro Mercedes-Benz B+R

BMW V3 a V5: konkurence pro Mercedes-Benz B+R

O tom, že BMW chystá nové MPV, jsme již psali dříve. Bavorská automobilka ale chystá ještě větší model, který si bere na paškál Mercedes-Benz třídy R. Vozy této kategorie jsou dnes velmi oblíbené, proto BMW nemůže zůstat pozadu.

V5: konkurence pro R-klasse

Nový model kategorie SFC (Space Functional Crossover) bude tvořit přechod mezi osobními automobily a MPV a zařadí se mezi modelovou řadu 5 a 7 s předpokládanou základní cenou okolo 1,8 milionu korun. Jde zřejmě o plnohodnotnou konkurenci pro Mercedes R-klasse a chystanou novou generaci Jaguaru X-Type. Podle Autobildu se bude jmenovat V5.

Novinka bude mít vyšší polohu sedadla řidiče (styl MPV), zákazník si bude moci vybrat mezi pětisedadlovou variantou nebo sedmimístným provedením. Z dalších známých informací vyplývá, že přední náprava dostane vzpěry McPherson a vzadu bude víceprvkové zavěšení kol. Motor bude pohánět zadní kola, variabilní řízení, které mělo premiéru v pětkové řadě, zajistí bezesporu skvělou ovladatelnost. V nabídce samozřejmě nebude chybět ani náhon na všechna kola, za něj si však budete muset připlatit.

Nabídka motorů bude zahrnovat pouze šestiválce a osmiválce, v plánu je i agregát s vodíkovým pohonem, který se objevil v 745h. BMW předpokládá, že se uvedením V5 sice sníží prodeje pětkové řady a X5, celkové tržby by však měly vzrůst.

V3: konkurence pro B-klasse

O menším MPV, které bude konkurovat Mercedes-benzu třídy B, jsme se zmínili ve starším článku o budoucích novinkách BMW; nyní proto jen zopakujeme známé informace. Novinka bude mít klasické rysy nynějších BMW, šéfdesignér Bangle do karosérie vdechl stejné rysy a křivky, jaké vidíme na dnešní modelové řadě 1, 3 a 5. První informace také říkají, že V3 (finální jméno zatím nebylo určeno) dostane také pohon všech kol xDrive, ovšem bude za příplatek stejně jako u V5.

Nejzajímavější a atraktivní by měl být interiér vozu. Bude mít klasické pětisedadlové uspořádání, všechny sedačky kromě řidičova místa budou posuvné a úplně demontovatelné. Navíc by se měly dát i sklopit tak, že se z nich vytvoří rovná odkládací plocha. Pod kapotou budou podobné motory jako v trojkové řadě s tím, že by neměla chybět top-motorizace jako 3.0i R6. Vedení BMW tvrdí, že vůz bude ve výrobě a vývoji ještě nejméně dva roky. Veřejnosti by se měl přestavit na autosalónu ve Frankfurtu v roce 2006 nebo až v Ženevě 2007. Cenově se V3 zařadí mezi řadu 1 a 3, tj. bude začínat na cca 650-700 tisících korunách.

Tip: Kompletní přehled novinek všech automobilek najdete v našem speciálu

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků