BMW V3 a V5: konkurence pro Mercedes-Benz B+R

O tom, že BMW chystá nové MPV, jsme již psali dříve. Bavorská automobilka ale chystá ještě větší model, který si bere na paškál Mercedes-Benz třídy R. Vozy této kategorie jsou dnes velmi oblíbené, proto BMW nemůže zůstat pozadu.

V5: konkurence pro R-klasse

Nový model kategorie SFC (Space Functional Crossover) bude tvořit přechod mezi osobními automobily a MPV a zařadí se mezi modelovou řadu 5 a 7 s předpokládanou základní cenou okolo 1,8 milionu korun. Jde zřejmě o plnohodnotnou konkurenci pro Mercedes R-klasse a chystanou novou generaci Jaguaru X-Type. Podle Autobildu se bude jmenovat V5.

Novinka bude mít vyšší polohu sedadla řidiče (styl MPV), zákazník si bude moci vybrat mezi pětisedadlovou variantou nebo sedmimístným provedením. Z dalších známých informací vyplývá, že přední náprava dostane vzpěry McPherson a vzadu bude víceprvkové zavěšení kol. Motor bude pohánět zadní kola, variabilní řízení, které mělo premiéru v pětkové řadě, zajistí bezesporu skvělou ovladatelnost. V nabídce samozřejmě nebude chybět ani náhon na všechna kola, za něj si však budete muset připlatit.

Nabídka motorů bude zahrnovat pouze šestiválce a osmiválce, v plánu je i agregát s vodíkovým pohonem, který se objevil v 745h. BMW předpokládá, že se uvedením V5 sice sníží prodeje pětkové řady a X5, celkové tržby by však měly vzrůst.

V3: konkurence pro B-klasse

O menším MPV, které bude konkurovat Mercedes-benzu třídy B, jsme se zmínili ve starším článku o budoucích novinkách BMW; nyní proto jen zopakujeme známé informace. Novinka bude mít klasické rysy nynějších BMW, šéfdesignér Bangle do karosérie vdechl stejné rysy a křivky, jaké vidíme na dnešní modelové řadě 1, 3 a 5. První informace také říkají, že V3 (finální jméno zatím nebylo určeno) dostane také pohon všech kol xDrive, ovšem bude za příplatek stejně jako u V5.

Nejzajímavější a atraktivní by měl být interiér vozu. Bude mít klasické pětisedadlové uspořádání, všechny sedačky kromě řidičova místa budou posuvné a úplně demontovatelné. Navíc by se měly dát i sklopit tak, že se z nich vytvoří rovná odkládací plocha. Pod kapotou budou podobné motory jako v trojkové řadě s tím, že by neměla chybět top-motorizace jako 3.0i R6. Vedení BMW tvrdí, že vůz bude ve výrobě a vývoji ještě nejméně dva roky. Veřejnosti by se měl přestavit na autosalónu ve Frankfurtu v roce 2006 nebo až v Ženevě 2007. Cenově se V3 zařadí mezi řadu 1 a 3, tj. bude začínat na cca 650-700 tisících korunách.

Tip: Kompletní přehled novinek všech automobilek najdete v našem speciálu

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků