BMW V3 a V5: konkurence pro Mercedes-Benz B+R

O tom, že BMW chystá nové MPV, jsme již psali dříve. Bavorská automobilka ale chystá ještě větší model, který si bere na paškál Mercedes-Benz třídy R. Vozy této kategorie jsou dnes velmi oblíbené, proto BMW nemůže zůstat pozadu.

V5: konkurence pro R-klasse

Nový model kategorie SFC (Space Functional Crossover) bude tvořit přechod mezi osobními automobily a MPV a zařadí se mezi modelovou řadu 5 a 7 s předpokládanou základní cenou okolo 1,8 milionu korun. Jde zřejmě o plnohodnotnou konkurenci pro Mercedes R-klasse a chystanou novou generaci Jaguaru X-Type. Podle Autobildu se bude jmenovat V5.

Novinka bude mít vyšší polohu sedadla řidiče (styl MPV), zákazník si bude moci vybrat mezi pětisedadlovou variantou nebo sedmimístným provedením. Z dalších známých informací vyplývá, že přední náprava dostane vzpěry McPherson a vzadu bude víceprvkové zavěšení kol. Motor bude pohánět zadní kola, variabilní řízení, které mělo premiéru v pětkové řadě, zajistí bezesporu skvělou ovladatelnost. V nabídce samozřejmě nebude chybět ani náhon na všechna kola, za něj si však budete muset připlatit.

Nabídka motorů bude zahrnovat pouze šestiválce a osmiválce, v plánu je i agregát s vodíkovým pohonem, který se objevil v 745h. BMW předpokládá, že se uvedením V5 sice sníží prodeje pětkové řady a X5, celkové tržby by však měly vzrůst.

V3: konkurence pro B-klasse

O menším MPV, které bude konkurovat Mercedes-benzu třídy B, jsme se zmínili ve starším článku o budoucích novinkách BMW; nyní proto jen zopakujeme známé informace. Novinka bude mít klasické rysy nynějších BMW, šéfdesignér Bangle do karosérie vdechl stejné rysy a křivky, jaké vidíme na dnešní modelové řadě 1, 3 a 5. První informace také říkají, že V3 (finální jméno zatím nebylo určeno) dostane také pohon všech kol xDrive, ovšem bude za příplatek stejně jako u V5.

Nejzajímavější a atraktivní by měl být interiér vozu. Bude mít klasické pětisedadlové uspořádání, všechny sedačky kromě řidičova místa budou posuvné a úplně demontovatelné. Navíc by se měly dát i sklopit tak, že se z nich vytvoří rovná odkládací plocha. Pod kapotou budou podobné motory jako v trojkové řadě s tím, že by neměla chybět top-motorizace jako 3.0i R6. Vedení BMW tvrdí, že vůz bude ve výrobě a vývoji ještě nejméně dva roky. Veřejnosti by se měl přestavit na autosalónu ve Frankfurtu v roce 2006 nebo až v Ženevě 2007. Cenově se V3 zařadí mezi řadu 1 a 3, tj. bude začínat na cca 650-700 tisících korunách.

Tip: Kompletní přehled novinek všech automobilek najdete v našem speciálu

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků