BMW V3 a V5: konkurence pro Mercedes-Benz B+R

O tom, že BMW chystá nové MPV, jsme již psali dříve. Bavorská automobilka ale chystá ještě větší model, který si bere na paškál Mercedes-Benz třídy R. Vozy této kategorie jsou dnes velmi oblíbené, proto BMW nemůže zůstat pozadu.

V5: konkurence pro R-klasse

Nový model kategorie SFC (Space Functional Crossover) bude tvořit přechod mezi osobními automobily a MPV a zařadí se mezi modelovou řadu 5 a 7 s předpokládanou základní cenou okolo 1,8 milionu korun. Jde zřejmě o plnohodnotnou konkurenci pro Mercedes R-klasse a chystanou novou generaci Jaguaru X-Type. Podle Autobildu se bude jmenovat V5.

Novinka bude mít vyšší polohu sedadla řidiče (styl MPV), zákazník si bude moci vybrat mezi pětisedadlovou variantou nebo sedmimístným provedením. Z dalších známých informací vyplývá, že přední náprava dostane vzpěry McPherson a vzadu bude víceprvkové zavěšení kol. Motor bude pohánět zadní kola, variabilní řízení, které mělo premiéru v pětkové řadě, zajistí bezesporu skvělou ovladatelnost. V nabídce samozřejmě nebude chybět ani náhon na všechna kola, za něj si však budete muset připlatit.

Nabídka motorů bude zahrnovat pouze šestiválce a osmiválce, v plánu je i agregát s vodíkovým pohonem, který se objevil v 745h. BMW předpokládá, že se uvedením V5 sice sníží prodeje pětkové řady a X5, celkové tržby by však měly vzrůst.

V3: konkurence pro B-klasse

O menším MPV, které bude konkurovat Mercedes-benzu třídy B, jsme se zmínili ve starším článku o budoucích novinkách BMW; nyní proto jen zopakujeme známé informace. Novinka bude mít klasické rysy nynějších BMW, šéfdesignér Bangle do karosérie vdechl stejné rysy a křivky, jaké vidíme na dnešní modelové řadě 1, 3 a 5. První informace také říkají, že V3 (finální jméno zatím nebylo určeno) dostane také pohon všech kol xDrive, ovšem bude za příplatek stejně jako u V5.

Nejzajímavější a atraktivní by měl být interiér vozu. Bude mít klasické pětisedadlové uspořádání, všechny sedačky kromě řidičova místa budou posuvné a úplně demontovatelné. Navíc by se měly dát i sklopit tak, že se z nich vytvoří rovná odkládací plocha. Pod kapotou budou podobné motory jako v trojkové řadě s tím, že by neměla chybět top-motorizace jako 3.0i R6. Vedení BMW tvrdí, že vůz bude ve výrobě a vývoji ještě nejméně dva roky. Veřejnosti by se měl přestavit na autosalónu ve Frankfurtu v roce 2006 nebo až v Ženevě 2007. Cenově se V3 zařadí mezi řadu 1 a 3, tj. bude začínat na cca 650-700 tisících korunách.

Tip: Kompletní přehled novinek všech automobilek najdete v našem speciálu

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků