BMW v Ženevě: čtyři světové a jedna evropská premiéra

BMW na 75. Mezinárodním autosalonu Ženeva 2005 představí celkem pět novinek. O všech jsme už na AutoRevue.cz psali, takže stručnou tiskovou zprávu doplňujeme patřičnými odkazy.

Světová premiéra 1: limuzína BMW řady 3

Pátá generace nejúspěšnější kompaktní sportovní limuzíny nabízí více jízdní dynamiky, komfortu a velkorysejší nabídku prostoru. Silnější a úspornější motory se čtyřmi a šesti válci, nové asistenční systémy, rozsáhlé bezpečnostní prvky a bohatá výbava dotvářejí koncepci úspěchu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Světová premiéra 2: nové BMW M6

M6 je nejušlechtilejší a nejsilnější kupé BMW řady 6, jaké kdy existovalo: Pod elegantní odlehčenou karoserií luxusního automobilu se 2+2 sedadly se skrývá čistokrevný supersportovní vůz s motorem V10, výkonem 507 koní, točivým momentem 510 Nm, 7stupňovou převodovkou SMG a suverénním podvozkem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Světová premiéra 3: BMW řada 7 přepracována

Nejúspěšnější luxusní limuzína BMW dostala uprostřed modelového cyklu decentně vybroušený design, výkonnější a ekonomičtější motory se šesti a osmi válci a také ještě bohatší sériovou výbavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Světová premiéra 4: BMW 130i

Nový špičkový model kompaktní třídy BMW je se svými 190 kW/258 k skvělým sportovním vozem tohoto segmentu. Nový řadový šestiválec poskytuje maximální točivý moment 300 Nm a nechá 130i z klidu během 6,2 sekund spurtovat na rychlost 100 km/h. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Evropská premiéra: řada 5 s pohonem všech kol a novými motory

S inteligentním systémem BMW pro pohon všech kol xDrive a novými šestiválcovými benzínovými motory se stává řada 5 atraktivnější než kdy předtím. Systém pohonu všech kol v 525xi a 530xi se stará pomocí elektronicky řízené lamelové spojky o trvale optimální přenos síly na obě osy. Nové motory v 523i, 525i a 530i jsou silnější, úspornější a lehčí než jejich předchůdci a nastavují nová měřítka v konstrukci motorů.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků