BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Automobilka se chystá na budoucnost bez klasického motoru. Ani ne za deset let tu máme naprosto novou generaci vozidel.
BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Ne, tohle není vzdálená budoucnost, ale prakticky další generace jednoho modelu. Automobilka BMW se připravuje na dobu, kdy bude samostatný spalovací motor pohánějící auto minulostí. Značka totiž potřebuje splnit přísné evropské emisní limity.

Zatímco menší BMW řady 1 a modely Mini nové emisní požadavky splnit mohou, velké modely od řady 3 nahoru, kterých ale BMW prodává 75 %, se do nich při současných výrobních technologiích a použitých systémech pohonu nevejdou.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Velkou nápovědou budoucnosti může být současné BMW i3 se svou karbonovou podlahou a elektrickým pohonem. Britský magazín Autocar zjistil zajímavé informace přímo od BMW: mainstreamové BMW řady 3 má už v roce 2022 naprosto změnit chápání klasického vozu této značky. Dalo by se říci, že zatímco před lety mělo tradiční BMW řadový šestiválec, teď bude mít v řadě šest elektromotorů...

BMW o tom hovoří jako o „znovuobjevení“ řady 3. K pohonu auta má totiž sloužit primárně elektromotor, který bude roztáčet zadní nebo všechna kola. Základním prvkem výbavy bude i jednoduchý spalovací motor sloužící jako palubní generátor elektřiny. Zákazníci chtějí mít jistotu dojezdu.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Právě tento spalovací motor bude fungovat úplně jinak, než jsme zvyklí nyní. Má to být poměrně jednoduchá a levná jednotka pracující pouze v pásmu největší efektivity a účinnosti. Samozřejmostí je použití akumulátorů, auta budou plug-in hybridy. Právě jednoduchá a levná konstrukce spalovacího motoru pomůže podle BMW vyvážit cenu baterií.

Součástí palubní elektroniky bude i program plánování využití energie podle zadané trasy do navigace a maximalizace hospodárnosti. Auto pak spočítá, kdy bude vhodné zapnout spalovací motor, kdy je dobré rekuperovat a kdy z motoru dobíjet akumulátory.

Spolu s tím je potřeba postavit úplně nové platformy a vymyslet nové technologie zpracování a spojování materiálů. V hojné míře se bude používat vysokopevnostní ocel, hliník, uhlíková vlákna a zesílené kompozity. Radikálních změn se dočká i design, aerodynamika a brzdový systém.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

BMW vyvíjí v tajnosti novou revoluční převodovku, která bude spojovat elektromotory se spalovacím motorem podle aktuální energetické potřeby a následně posílat hnací sílu na silnici. BMW předpokládá, že typická cesta autem se ještě bez spalovacího motoru neobejde, ale že motor bude pracovat jen asi 10 % času. Zbytek obstará elektřina.

Akumulátory budou umístěny pod podlahou a pomocný spalovací motor bude nejen lehčí a menší, ale umístěn dále ke středu vozu, což prý pomůže ještě lepšímu vyvážení než jaké poskytují současné modely značky. Spolu se změnou koncepce pohonu se znovu změní i označování modelů. Autocar tvrdí, že například model 345 bude znamenat řadu 3 s točivým momentem 450 Nm. Z názvů modelů zmizí slovíčka Hybrid a podobně.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků