BMW v Lipsku odstartovalo sériovou výrobu modelu i3

Revoluce podle BMW s definitivní plastností začala. Dnes byla oficiálně spuštěna sériová výroba modelu i3, což je vůz, který mnichvoská značka prezentuje jako první prémiový a sériově vyráběný elektromobil na světě. První exemplář, který sjel z výrobní linky, bude k vidění koncem září na mezinárodním berlínském maratonu. Auto jako takové pak dostal maratónský běžec Jan Fitschen.

BMW i3 má premiéru za sebou. Jak se vám líbí? (fotogalerie, video)

BMW i3 má premiéru za sebou. Jak se vám líbí? (fotogalerie, video)

Výroba je umístěna do závodu v Lipsku. Investice do nových strojů a konstrukcí si vyžádala zhruba 400 milionů euro. Další stovky milionů euro bylo potřeba investovat do fabrik, které budou vyrábět klíčové komponenty (Moses Lake, Wackersdorf nebo Dingolfing). V Lipsku pak díky zahájení výroby vzniklo 800 nových pracovních míst, celkem v rámci startu produkce i3 vygenerovalo BMW napříč všemi závody 1500 nových míst.

První evropští zákazníci se dočkají své vyrobené "í-trojky" v listopadu, zájemcům z Ameriky, Číny a ostatních trhů dodá BMW první vyrobené kusy začátkem příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků